уторак, 1. јул 2014.

KuVarijacije: Majin mlečni desert


Jedan fini i lagani receptić koji nam stiže iz Majine kuhinje Cooks and Bakes. Originalni naziv ove letnje poslastice su Bele mlečne kocke, ali kako je kod mene poslužen u čašama morala sam malkice da modificiram naziv. Recept je isproban u okviru blogerske igrice KuVarijacije koja je namenjena food blogerima sa proštora bivše Juge.

Originalni recept možete pronaći na Majinom blogu, a ovde ću napisati kako sam pravila. Utisci su više nego pozitivni, radi se zapravo o kombinacija mekane i prozračne penice (podseća malo na panakotu) i osvežavajućeg preliva od višanja. Pravila sam pola mere što je bilo dovoljno za tri čaše i 8-9 kolačića.

Podlogu od griza nisam pravila pošto sam želela da serviram malo drugačije, ali mislim da bi ovde možda fino išla i neka tanka korica od belanaca kao podloga za minjone.

p.s. Majo, hvala puno na ovom finom slatkišu, uživali smo!:))


Sastojci: 250 ml slatke pavlake, 2 kašike šećera u prahu, 1 vanilin šećer, 1/2 kesice želatina u prahu

Preliv od višanja: 250 g višanja, 3 kašike šećera, 200 ml vode, 1/2 kesice želatina u prahu

Priprema:

Razmutiti želatin u prahu sa 2 kašike hladne vode i ostaviti par minuta da nabubri. Zatim, lagano zagrevati na tihoj temperaturi da se potpuno otopi.

Umutiti slatku pavlaku kao šlag a na pola mućenja dodati šećer i sipati u tankom mlazu rastopljeni želetin. Mutiti još malo mikserom da se sve fino sjedini. Šlag rasporediti u čaše ili sipati u manji, duboki pleh koji je prethodno obložen papirom za pečenje. Staviti u frižider da se malo rashladi i stegne, a za to vreme pripremiti voćni preliv.


Preliv od višanja - razmutiti želetin sa par kašika hladne vode i ostaviti minut-dva da nabubri. U posudu staviti vodu, višnje i šećer i sve zagrejati da provri. Dodati želetin i kuvati još 2-3 minuta da sve rastopi. Pomeriti sa ringle i sačekati da se malo prohladi i pre nego što počne da se steže preliti preko pripremljene kreme.

Staviti u frižider da se sve lepo rashladi. Poslužiti kao ledenu poslasticu u čašama.:)

Napomena: možete iseći i kockce kao što je Maja radila ili okruglim kalupićem izvaditi pažljivo krugove i servirati kao mini kolačiće.:)

originalni recept:)


11 коментара:

  1. prelijepo... u čašama djeluju baš otmjeno i sočno

    ОдговориИзбриши
  2. Predivna prezentacija bas mi se dopada. Nazalost ja nisam ucestvovala u igrici, bas me je mrzelo da idem u nasu radnju po griz, ali mi svakako stoji na listi i prvom prilikom cu morati da napravim ovaj kolacic :)

    ОдговориИзбриши
  3. Izgleda baš primamljivo i osvežavajuće :))) Volim sve sa višnjama, pa bi mi se i ovo svidelo!

    ОдговориИзбриши
  4. Super prezentacija i vrlo lep desert.Ovako u čašama me podseća na pannacottu na drughačiji način. Neka vam je prijatno:))

    ОдговориИзбриши
  5. prelepo izgleda Lanice ! Svaka stvar kada je stavis u casu (ne mislim na spricer naravno ) izgleda elegantnije i originalnije...i corbast pasulj bi izgledao chic u providnoj kristalnoj casi sa rebarcetom umesto kasicice !!!

    ОдговориИзбриши
  6. Odlična varijanta ovog Majinog deserta, baš mi se sviđa kako si ga smjestila u čašice, a super su mi i mini kolačići ! I meni je palo na pamet da bi mogla ići i neka druga podloga, čak i lisnato tijesto, pa ova kremica i opet listić tijesta, onako nešto kao kremšnita :) Obzirom da ću mlječne kocke još praviti naći će se i u ovom izdanju kao što je kod tebe.

    ОдговориИзбриши
  7. Super si se sjetila i napravila zapravo novi desert, odlično izgleda!

    ОдговориИзбриши
  8. Draga Lana,
    Pre svega izvini na "blagovremenom" komentaru, potpuno sam u vanrednom stanju nekoliko nedelja unazad, al' to je druga priča.

    Tvoji deserti su uvek prva priča, al' i to već svi znamo :) Divno izgleda mlečni desert u čašama, a i kao okrugli kolačić, već vidim kako bih jela restlove dok sečem krugove...

    Hvala ti što si pravila kolač i učestvovala u igri : *

    ОдговориИзбриши