субота, 1. март 2014.

KuVarijacije: Pužići sa suvim grožđem



Danas je na redu jedan fini recept isproban u okviru blogerske igrice KuVarijacijeNaš zadatak su ovog puta bili mirisni Pužići sa suvim grožđem, napravljeni po receptu naše drage Ane sa bloga Prstohvat soli. Recept i utiske možete pročitatiu nastavku, uz kaficu, a za prolećni "look" bloga i lepu novu sličicu u zaglavlju zaslužan je kao i uvek moj prijatelj NennoA, a na njegovom blogu pronaći ćete uvek lepu inspiraciju.:)



Sastojci: 550 g brašna, 25 g svežeg kvasca, 1/2 kašičice soli, 100 g šećera, 120 ml vode, 150 g maslaca, 3 jaja, korica pomorandže

Krem: 300 ml mleka, 4 žumanceta, 100 g šećera, 1/2 kašičice soli, 40 brašna, 1 vanilin šećer + 100g suvog grožđa, malo ruma

Glazura: 2 pune kašike pekmeza od kajsija, malo vode

Priprema:

 Testo pripremiti dan ranije, a isto se može učiniti i sa kremom. Razmuitit kvasac u pola šolje tople vode sa kašičicom šećera i brašna. Ostaviti na toplom. Za to vreme izmešati brašno, so, šećer i naribanu koricu pomorandže, dodati pripremljeni kvasac, jaja, rastopljeni maslac i sa mlakom vodom zamesiti glatko testo.

Oblikovati loptu i blago nauljiti posudu u kojoj će stajati, pa sve prekriti providnom folijom. Staviti u frižider preko noći.


Pripremiti fil: izmešati žumanaca sa 50 g šećera, dodati barašno i malo hladnog mleka da se sve fino razmuti. Zagrejati mleko sa preostalim šećerom i vanilin šećerom, dodati žumanca i skuvati krem. Prekriti providnom folijom koju ćete zalepiti za površinu krema da se ne bi stvorila korica. Sačekajte da se malo prohladi, pa stavite u frižider. 
Sutradam razviti testo na pobrašnjenoj površini tako da se dobije pravougaona kora (oko 40x35 cm) i debljine oko 0,5 cm. Ravnomerno naneti krem, ali ne sasvim do kraja. Posuti suvim grožđem koje je prethodno stajalo malo u rumu. Ivicu testa premzati sa malo vode, da bi se testo bolje zalepilo, i sve zamotati u rolat. 
Oštrim nožem iseći pužiće debljine 2 cm i ređati u pleh obložen papirom za pečenje. Paziti da pužići imaju dovoljno mesta jer će se raširiti prilikom pečenja. Prekriti providnom folijom i ostaviti ih još 1 h ba sobnoj temeraturi. Pre pečenja premazati umućenim jajetom sa malo mleka. Peći na 180 C oko 20 minuta da fino zarumene. 

U međuvremenu napraviti glazuru, razrediti pekmez sa malo vode i zagrejati, pa premazati pužiće čim se ispeku. Sačekati da se glazura malo stegne i poslužiti... prijatno grikanje!:) 

Utisci: testo je vrlo lepo i lako se oblikuje, možda bi čak moglo da se napravi i istog dana (to ću isprobati naredni put). Krema je dovoljno slatka i veoma ukusna, baš prava vanil krema koja divno miriše. Lepo se drži u pužićima i ne curi prilikom pečenja, sigurno ću je korstiti još koji put.
Malo sam se igrala sa testo pa sam napravila i jednu malu pletenicu (možete je videti u korpici:). Pužići su vrlo ukusni i najlepše ih je grickati tople uz šoljicu kafe za doručak, ali ne smeta ni ako ostanu za kasnije... možete već danas napraviti testo i ispeći ih sutra za doručak.:)

P.S. izašao je i novi broj magazina MEZZE, prelistajte ga uz kaficu i pročitajte šta smo vam sve fino pripremile ovog puta.:))



44 коментара:

  1. Predivna ti je naslovna slika, prava prolecna. Puzici fenomenalno izgledaju! :)

    ОдговориИзбриши
  2. Lanči, divno su ti ispali! Hvala na isporbavanju i sviđa mi se ta pletenica u pozadini :)

    ОдговориИзбриши
  3. Одговори
    1. Thank you Iliana, I really enjoyed making them and warmly recommend this recipe.:)

      Избриши
  4. Veoma lepi pužići! Meni su se jako dopali, a vidim da si i ti pravila još po neki oblik od ovog testa, baš je dobro za rad jel?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Testo je stvarno vrlo lepo za oblikovanje, napravila sam jednu ukrstenu pletenicu (trakice se zaseku do pola, pa se preklpaju jedna preko druge) i zao mi je sto nemam i posebnu fotku.... mozda kad sledeci put budem pravila.:)

      Избриши
  5. Puzici izgledaju savrseno, i taman sam si skuvala prvu jutarnju kaficu,
    jos da pruzim ruku i uzmem koji :))
    Odoh sad da prelistam Mezze, da vidim sta ste nam sve lepo pravile :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nadam se da je kafica fino prijala.:))) poljupci i pozdravi... ovaj receptic je bas za tebe!:)))

      Избриши
  6. Jako su ti lepi pužići i meni se testo jako dopalo. Ja sam ih pravila u obliku kiflica i testo, bar po mom, ne mora da bude preko noći u frižideru.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Virnula sam samo na kratko, svidjaju mi se i tvoje kiflice, mislim da cu ih sledaci put odmah praviti bez odmaranja u frizideru.:)

      Избриши
  7. Pužići savršeni u košarici a vidim da ste skoro sve i više nego zadovoljne receptom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Recept je zaista jednostavn i fin, mozda bi mogla da isprobas od pola mere, verujem da ce se ukucani odmah predomisliti kad fino zamirisu iz rerne.:))

      Избриши
  8. Opet nešto lijepo kod tebe-fantastične su,volim takve poslastice...

    ОдговориИзбриши
  9. Verujem da bi se i tvojim "decacima" isto svidele za dorucak... veliki pozdrav!:))))

    ОдговориИзбриши
  10. Vanila, rum, suvo grožđe... sve lepše od lepšeg! Ja bih ovo uz popodnevnu kaficu ;)

    p.s. prolećna "presvlaka" ti je baš šik! :)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moze jedan za dorucak, pa uz popodevnu kaficu, a fini su i za veceru, mislim ako neki preostane.:))) p.s. ove godine nam je prolece nesto ranije stiglo.:)))

      Избриши
  11. Lanice,ovom slikom puzica si me vratila na moje zavrsno skolovanje,tada smo dobili na poklon knjigu recepata,ja se vise ne sjecam kako se tacno zvala,ali se sjecam slike koja se dobro urezala u moju memoriju,a bila je ista kao tvoja slika puzica...bas si me obradovala!!

    Puzici su neodoljivi,predivne slike !!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Bas volim sto su puzici ostali u tako lepo secanju... saljem ti poljupce i pozdrave!:)))

      Избриши
  12. Sve mirise na prolece, nova predivna slika, i pecivo, uz prvu jutarnju kafu, podsecaju na dansko pecivo i dorucak na terasi))))))))

    ОдговориИзбриши
  13. Lana, svaka čast! Ovo je stvarno savršeno! Proleće, pužići, sve se divno uklapa! I miriše! Zadivljujuće! Moglo bi se nazvati ''Prolećna čarolija''!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Radmila, videla sam i tvoje puzice, super su, nisam uspela da ostavim komentar na blogu, izgleda da prihvata samo google+ naloge, imala sam vec slican problem na par blogova... ali drago mi je da si ucestvovala u igrici, saljem lepe pozdrave!:))

      Избриши
  14. Divna peciva,ovo je baš po mome ukusu,sada bih samo sjela uz kavicu kod tebe i uživala..ovaj leptirić sa naslovne slike je prekrasan,mislim da je prava najava za proljeće koje stiže..lijep ti dan želim!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nely, hvala ti, ja vec mogu da zamislim kako pijuckamo kaficu na terasi.:)) Puno pozdrava za sve vas!

      Избриши
  15. Ne znam što mi je divnije, ovi pužići ili leptirić koji je sletio na tvoj blog!

    ОдговориИзбриши
  16. E, sad imam jedan problem. Uopšte ne volim suvo grožđe u kolačima ALI od ovih sličica mi ide voda na usta! Predivno izgleda!
    P.S. Hvala na komentarima i ponovnoj dobrodošlici! :-*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moze i bez grozdjica, napravi ih jednom kad ti bude zgodno i posle ces ih stalno praviti.:))) p.s.cekamo nove receptice.... cmoook

      Избриши
  17. Lana, i kod tebe divni! Mada, ti si majstor za peciva, nisam ni očekivala manje. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Mimi, mislim da su svi bas lepo napravili u ovom krugu, kad je recept dobar onda je zaista milina praviti.:))

      Избриши
  18. Hvala Bogu da sam napokon našla vremena da se bacim na čitanje zaostataka jer mi je to već falilo. Uvijek kad dođem na tvoj blog, tu nešto divnooo miriše i ja to odmah poželim probati. Ovi pužići izgledaju jako fino i mogla bi ih isprobati. Iako ne volim grožđe ali to nije problem. Ja sam nedavno radila neke pužiće s gotovim lisnatim tijestom i različitim punjenjima i isto su se pojeli u trenu. No mislim da ću svejedno isprobati i ove tvoje s ovim receptom za tijesto jer super izgleda :). (Art on my way)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav, dear... nadam se da su radovi zavrseni i da vec uzivas u novoj kuhinjici i pravis neke fine delicije.:)) Ove puzice ti najtoplije preporucujem za probu, a cekam te i u gostima na blogu kad god nadjes vremena.... poljupci!:)))

      Избриши
  19. Odlični, ja sam ujutro umijesila i navečer filala. Naslovnica je prekrasna

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Ingrid, nama su se puzici isto jako svideli i mislim da cemo ponoviti receptic jos koji put.:)) p.s. leptiric vec najavljuje prolece.:)))

      Избриши
  20. Obožavam ovakve stvari, vjerujem da je fino :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Natasa, ove puzice najtoplije preporucujem i sigurna sam da ce ti se svideti.:)) Puno te pozdravljam!

      Избриши
  21. Baš mi je žao što ih nisam uspjela isprobati u okviru igrice, ali doći će ubrzo na red. Tvoji pužići su prekrasni, kao i uvijek tijesto u tvojim rukama postaje čarobno. Niti leptirić im nije odolio :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Branka, mozes ih uvek napraviti, vrlo su lagani i fini, bas za jedan lep pocetak dana.:))

      Избриши
  22. Pravila sam ih, kao završetak jučerašnjeg ručka. Imali smo drage goste, a još draže mi je jer su fenomenalno ispali. Svi su oduševljeni (malo sam ima i zapakovala da imaju za kasnije) odštampala sam i recept da ponesu. Malo sam odstupila jer sam suvo grožđe natopila u soku od jabuke preko noći (ne vole svi rum) pa je gožđe bilo krupno i na neki način baš interesantnog ukusa. U svemu ostalom sam pratila recept.Pošto sam imala dva pleha u drugom je plehu testo još malo više naraslo (ne smatram manom). Sve u svemu, sjajno! Sve pohvale i jako cenim tvoj trud i rad! Blog je divan i rado mu se vraćam da isprobavam! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Sladjicak, bas me je razveselio komentar, hvala puno na isprobavanju i javljanju i posebno me raduje sto je sve fino uspelo.:) Svidja mi se ideja za potapanje grozdjica u soku, nisam to ranije radila i bas cu probati prvom prilikom, a to sto su puzici narasli u drugom plehu moze da bude samo dodatni plus, hihihi... verujem da se gosti nisu bunili i drago mi je da ste uzivali.:)) Veliki pozdrav!

      Избриши