петак, 7. март 2014.

Scones sa sirom i gostovanje kod Tamare


Danas možete birati slatki ili slani recept, nešto zaista vrlo fino za doručak, ovde ćete pronaći scones (nešto poput pogačica:) sa sirom, a ako skoknete kod Tamare na blog What‘s for dessert možete gricnuti i slatke sa komadićima čokolade. Ovim putem se najlepše zahvaljujem Tamari na ljubaznom pozivu i na prilici da gostujem na njenom blogu, kad me je pitala da nešto napravim, naravno da je izbor odmah pao na slatko:)).

Što se tiče samog naziva, malo sam se dvoumila kako prevesti na naš jezik ove rustične pogačice, na kraju sam rešila da se držim originalnog naziva jer su one upravo tako i poznate. Spolja hrskave a iznutra mekane, vrlo lagane za pripremu i brzo gotove, možete ih napraviti u slanoj ili slatkoj varijanti.

Nisam ih do sada pravila i oduševile su me od prve, slani recept sam pronašla na Coolinarici (link je ispod slike). Kod Mirjane sam isto nedavno videla svrlo fine pogačice (njene su sa šunkom:), a vi se možete igrati u kuhinji i napraviti ih kako najviše volite.:)

Scones sa sirom


Sastojci (za 6 komada): 200 g brašna, 1 kašičica praška za pecivo, 1/2 kašičice soli, 1/2 kašičice mlevene paprike (po želji), 40 g maslaca, 80 g kačkavalja, 1 dl mleka, 1 jaje za premazivanje

Priprema:

Izmmešati brašno, so, prašak za pecivo i mlevenu papriku. Hladan maslac iseći na kockice i umešati u brašno da se naprave mrvice. Dodati naribani tvrdi sir i malo mleka da sve fino poveže, ne treba puno mešati već samo skupiti testo u jednu loptu.


Testo rastanjiti na 2 cm debljine, modlicom izvaditi veće krugove i poređati na pleh. Premazati umućenim jajetom i posuti sa malo naribanog sira. Pogačice peći u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 15-20 minuta.

Napomena: u testo po želji možete dodati kockice sitno seckane šunke ili pancete, malo začinskog bilja ili naseckani mladi luk, biće vrlo dekorativno i ukusno.Testo možete rastanjiti i u oblik kruga, pa zatim iseći na 6-8 trouglova što je možda još brža varijanta.


U gostima kod Tamare...

Ako su vam se dopale slane pogačice, svratite kod Tamare na blog What‘s for dessert? i poslužite se slatkim scones sa komadićima čokolade uz kaficu.:)


26 коментара:

  1. Mada su i ovi sa sirom super, drago mi je što si mi u goste donesla slatke. Hvala još jednom što si se odazvala i pripremila pravu poslasticu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma, znam da ti vise volis slatke.:)) hvala i tebi na pozivu, bilo mi je jako prijatno u gostima i drago mi je da ti se svideo receptic.... prijatna kafica!:)))

      Избриши
  2. Ja naravno glasam za slane ali ni ovi slatki nisu loši po neki put :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dogovoreno, podelicemo ih na ravne caste, tebi slane a meni slatke... moze?:))) kisss

      Избриши
  3. Lepo i jedno i drugo, al bih ipak radije slane... još posute sirom, mmmmmmmm :)))

    ОдговориИзбриши
  4. Одговори
    1. Saska, probaj da ih napravis, mozes im dodati i malo sunkice, maslina ili svezih zacina, vrlo su fini.:))

      Избриши
  5. Ma, ne znam koji su bolji, slani ili slatki. Div-no!

    ОдговориИзбриши
  6. A meni se dopadaju i slatki i slani. Nisam ih prije pravila...a vidim da su mnogo popularni. Kao i uvijek sve je predivno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Stvarno su fini i brzo se naprave, videces kad isprobas... stvarno ne znam zasto ih ranije nisam pravila.:))

      Избриши
  7. bila sam već kod Tamare a i ovi slani mi se sviđaju!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znam da Tamara vise voli slatki dorucak, zato su kod nje sa cokoladom... mozete da birate.:)))

      Избриши
  8. Jel ostao koji za mene?
    Bas su super, mi ih volimo za dorucak. A i ovako su fini za grickanje :)))

    ОдговориИзбриши
  9. Ne zna se koje su lepše! Prvo bih slane, pa onda i jednu slatku uz kafu ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Suzy, ti si mi barem blizu, mozemo i zajedno da ih grickamo uz kaficu.:)))

      Избриши
  10. Анониман9. март 2014. 22:36

    Lana, napravila sam slatke scones po receptu sa Tamarinog bloga. Htela sam da iskoristim dve vrlo zrele banane, pa sam njih upotrebila umesto cokolade. Koristila sam integralno brasno (zbog banana mi je trebalo malo vise brasna) i tamni secer obicnog. Scones su fenomenalni!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uh, sto to fino zvuci, svidja mi se sve od novih sastojaka, belezim za probu sledeci put i mislim da bi stvarno trebala da pocnes da kuckas receptice... mozda i da otvoris blog?:)))) Puuuno pozdrava i poljubaca ti letiiii!

      Избриши
  11. divota! prava...i teško bih se odlučila..ja bih ipak slane (još uvijek ne jedem slatko) ali, dečki, dečki,...oni bi i jedne i druge :)

    ОдговориИзбриши
  12. I meni se sviđaju obje kombinacije, ali sir jednostavno obožavam u svim kombinacijama. Baš lijepo gostovanje, ti uvijek u goste nosiš finu papicu, nikad neću zaboraviti kad si i kod mene donijela štrudlice s jabukama i mini tart tatin..

    ОдговориИзбриши
  13. Jako lijepo gostovanje, a ne znam koje sconse bi prije odabrala, slane ili slatke, obje verzije su mi fenomenalne !

    ОдговориИзбриши