субота, 22. март 2014.

Mladenčići


Danas su Mladenci, praznik koji se slavi 22. marta po gregorijanskom kalendaru i posvećen je senima Četrdeset mučenika. Oni su bili vojnici rimske vojske u Likiniji, a stradali su zbog toga što su odbili da gone hrišćane. Crkva današnji dan obeležava kao Četrdeset mučenika Sevastijskih. izvor

Na današnji praznik se obično pravi četrdeset kolačića - mladenčići, koji se peku, premazuju medom i potom nude deci i gostima koji vam tog dana dođu u kuću. Još nešto više o lepim običajima vezanim za ovaj praznik možete pročitati i na blogu Taste of life kod naše Suzyce po čijem sam receptu pravila mladenčiće.


Postaviću samo sličice ako možda poželite da ih danas napravite, a originalni recept  možete pronaći na blogu Taste of life.:))


Još puno divnih posnih recepata na Suzinom blogu, tople preporuke za probu:

1. Posni lisnate štapići
2. Posne kiflice sa bundevom 
3. Posna salata od praziluka i krompira


16 коментара:

  1. krasni su, čula sam za njih ali nisam nikada probala, baš primamljivo djeluju!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vrlo su ukusni i najlepse ih grickati dok su fino topli, sasvim ih je jednostavno napraviti i ne treba puno sastojaka.:)

      Избриши
  2. Moja mama ih je pravila svake godine na današnji dan, samo kod nas su bile u obliku lepinja,koliko se sećam. Baš su ti lepe i srećan praznik:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baka ih je pravila svake godine, sada vise ne moze pa sam je malo odmenila, kaze da su isti kao njeni... hvala Zorice.:)

      Избриши
  3. nikad ih nisam probala i žao mi je što u mom kraju nisu običaj da se prave,bar ja neznam.bilježim receptić ! i slikice baš mame na griz.....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mozes ih jednom napraviti kao fino pecivo za dorucak, stvarno ne treba puno sastojaka a vrlo su fini, volela bih da mogu da ti posaljem tanjiric dok su jos topli.:)

      Избриши
  4. Kod nas nema tog običaja ali baš šteta zbog toga jer ovi mladenčići izgledaju jako fino.. draga moja, tebi sve ispadne savršeno i bez greške!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mozes ih napraviti i pola mere i posluziti za dorucak kao toplo pecivo sa medom.:))

      Избриши
  5. Lana, baš si me prijatno iznenadila i obradovala! Hvala ti za svaku lepu reč i za preporuku. Baš mi je drago da si našla recepte po svojoj meri na mom blogu, počastvovana sam zaista! Puno te pozdravljam, uživaj u grickanju mladenčića!<3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na svim divnim receptima, a mladencice cu i sledece godine praviti po tvom recepticu.:))

      Избриши
  6. impresionira me svako čuvanje običaja...svaka čast....samo ih čuvajte....ovo mi se sviđa....jako...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snjezo, ovo su vrlo fini zalogajcici, mogu se napraviti i nezavisno od praznika jer su jako ukusni za grickanje.:))

      Избриши
  7. Pravi su! Drago mi je ih i ti praviš... Jela sam ih još kao dete, moja mama ih je uvek za Mladence pravila. Posle sam nastavila i ja u svojoj kući.
    Lepo si predstavila Suzine majstorije ;)

    ОдговориИзбриши
  8. Toliku sam imala zelju da ih napravim (mladencice)ove godine,ali eto izmaklo mi. Ovi izgledaju divno, moram da skoknem da pohvalim i originalnu majstoricu ;)))

    ОдговориИзбриши
  9. Kod nas nema mladenčića i nisam ih nikada probala, a tako mi dobro i primamnjivo izgledaju ! Jako lijepo si ih napravila !

    ОдговориИзбриши