субота, 7. децембар 2013.

Praznični kolačići


Jeste li već napravili spisak kolačića koje biste voleli da napravite za praznike, možda još uvek razmišljate, brišete ili dopunjavate spisak?:) Ako se odlučite da ove godine isprobate nešto novo (isto važi i ako želite da "utvrdite" gradivo:), onda sačuvajte ovu stranicu sa prazničnim receptima u belom, a u nekom od narednih postova pozabavićemo se i čokoladnim receptima.:))

Ovde ćete naći recept za prefine Burgerske kiflice (originalni recept je objavila Unikatica), od istih sastojaka napravila sam i  Božićne korpice, a tu je još i recept za omiljene domaće Vanilice. Pletenicu iz ove zbirke (na slici) ipak ostavljam za naredni put, pa će onda ceo post biti posvećen maku - tako da sada, samo najava.:))

Burgerske kiflice


Sastojci: 400 g brašna, 250 g maslaca, 2 kašike šećera, prstohvat soli, 20 g svežeg kvasca, 1 dl mleka, 3 žumanca, malo naribane limunove korice

Fil: 3 belanca, 200 g šećera, 150 g mlevenih oraha ili lešnika

Priprema:

U dubljoj činiji izmešati brašno, šećer i malo soli. Dodati hladan maslac isečen na tanke listiće i napraviti mrvice. Razmutiti kvasac u hladnom mleku, dodati žumanca i malo naribane limunove korice, pa zamesiti prhko testo. Testo podeliti na 4 dela, zamotati u foliju i staviti u frižider.

U međuvremenu napraviti fil: umutiti čvrst šam od belanaca sa šećerom, pa sve prebaciti u dublju posudu i kuvati na pari još 10-15 minuta da se lepo zgusne.


Izvaditi jedan deo testa iz frižidera i razviti između dva lista papira za pečenje da bude otprilike dimenzija 20x40 cm. Premazati sa 1/4 umućenih belanca i posuti mlevenim orasima ili lešnicima, pa uz pomoc folije sve pažljivo zamotati u rolatić.

Uz pomoć modlice za krofne (može da posluži i veća čaša), iseći testo na polumesece širine oko 2 cm. Prebaciti na pleh i na isti način napraviti kiflice od preostalog testa. Od jedne mere se dobiju dva puna pleha kolačića.

Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180 C oko 15-tak minuta i paziti da ostanu svetle boje. Gotove kolačiće posuti šećerom u prahu.

Napomena: autorica još napominje da se kiflice mogu posipati listićima badema ili kokosom.:)

originalni receptić :)



Božiće korpice


Testo iz prethodnog recepta mi se veoma dopalo, pa sam dobila ideju da sa njim napravim još jednu vrstu kolačića. Za 12 korpica biće vam dovoljno pola mere, a možete ih napraviti i od vašeg omiljenog prhkog testa.

Sastojci (za 12 korpica): 200 g brašna, 125 g maslaca, 1 kašika šećera, malo, soli, 10 g svežeg kvasca, 50 ml mleka, 2 žumanca, malo naribane limunove ili pomorandžine korice

Fil: 2 belanceta, 150 g šećera, 100 g mlevenih oraha, 1 kašika ruma, 2-3 kašike kandirane korice pomorandže

Priprema:

Zamesiti prhko testo kao u prethodnom receptu i čuvati ga u frižideru do upotrebe. Zatim, razviti tanko testo između dva lista papira za pečenje i većom okruglom modlicom izvaditi 12 krugova. Preostale krajeve testa skupiti i ponovo razviti, pa sada modlicom izvaditi 12 zvezdica.

Umutiti čvrsta šam od belanaca sa malo soli i postepeno dodavati šećer. Na kraju pažljivo umešati kašiku ruma i mlevene orahe. Možete dodati i malo kandiranih korica pomorandže ili jednostavno naribajte malo koricu radi lepše arome.


Kalup za mafine namažite maslacem i obložite krugovima od testa tako da se naprave i ivice. U svaku korpicu spustite po kašiku fila (ne treba do kraja), malo poravnajte spoljnom stranom kašičice i odgore stavite po jednu zvezdicu od testa.

Pecite u prethodno zagrejanoj rerni na 180 C oko 15-tak minuta. Sačekajte da se malo prohlade pre nego što ih izvadite iz kalupa. Gotove korpice pospite šećerom u prahu.

Napomena: korpice se mogu puniti i čokoladom, pekmezom ili nekim voćnim filom po želji (recimo od višanja:).



Vanilice


Ovi kolačići se svake godine nađu na našoj prazničnoj listi kolačića, drugi se menjaju ali vanilice su obavezne. Međutim, pravimo ih i preko cele godine kada se uželimo, ne samo za praznike. Recept postoji već od ranije na blogu, ali ću ga ovde ponovo otkuckati zbog bolje preglednosti.

Sastojci: 200 g maslaca (ili masti), 1 jaje, 1 žumance, 4-5 kašika mlevenih oraha, sok i kora od limuna, 100 g šećera, 2 kesice vanilin šećera, 400 g mekog brašna

Za filovanje: domaći pekmez od kajsija, malina i sl.


Priprema:

U dublju činiju stavite maslac sobne temperature, dodajte jaje + 1 žumance, šećer, mlevene orahe, sok i koricu limuna. Sve fino umutiti varjačom a zatim dodajte brašno i rukom umesite prhko testo.

Razvijte koru debljine 0,5 cm i modlicama u obliku cvetića (srca i sl.)  izvadite kolacice. Neka jedna  polovina budu puni keksići, a druga polovina sa "prozorčićem" na sredini.


Kolačiće poredjajte na pleh preko masnog papira i pecite na 180 C oko 7-8 minuta. Pazite da ostanu svetle boje. Sačekajte da se malo pohlade u plehu, pa ih prebacite na ravan tanjir.

Gotove kolačiće spajajte pekmezom od kajsija i uvaljajte u prah šećer zamirisan vanilom... prijatno grickanje!:)

Napomena: od jedne mere dobićete oko 2,5 pleha keksića ili 1 kg gotovih kolačića. Kad se prohlade, možete ih staviti u kutiji i čuvati 10-tak dana.

Možete kombinovati maslac i mast, kolačići će biti prhkiji ako stavite više maslaca, a ako želite prave mekane vanilice onda koristite mast.:)


U najavi
 
U sledećem postu vam kuckam recept za jednu finu pletenicu sa makom, a u međuvremenu poslužite se šoljicom tople čokolade... do kuckanja!:))


40 коментара:

  1. Sve je mnogo lepo. Recept za ove kiflice sam i ja videla i bas mi se svideo. Fino sto si ih isprobala, i sto ti se svidjaju, sad sam sigurna da su odlicne :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ljiljo, napravi ih obavezno, mislila sam da je puno komplikovanije, ali na kraju nisam ni primetila kad su bile napravljene.... sve preporuke, znam da ces ti to fantasticno uraditi.:)) cmook

      Избриши
  2. I ja sam planirala da pravim kiflice samo nemam rezac za krofne pa me to malo zadrzalo jer me strah kakve ce ispasti ako budem rezala casom. Kod tebe sve izgleda predivno i dodje mi sad odmah da napravim nesto od recepata iz posta. Sinoc sam pravila jedan od tvojih slanih recepata(leptir pecivo) i tako smo uzivali da planiram obavezno da ga objavim i na blogu. Toliko ima dobrih stvari na ovom tvom blogu da prosto ne znam odakle da pocnem da isprobavam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Irena, mislim da bi mogle da se seckaju i nozem, pa da budu kao neke fine stanglice, ako stignes napravi ih svakako.:) I drago mi je zbog "leptiric" peciva, mislim da je originalni receptic na Coolki prva objavila Ratatouille, pa su ga kasnije jos par puta kopirali, ali stvarno je interesantno i jedva cekam tvoj post.:)) kisss

      Избриши
  3. Bozicne korpice su me odusevile, a i vanilicu su bas zgodne u obliku cvetica :)

    ОдговориИзбриши
  4. Prekrasni su, ne znam sta bih izdvojila. Obozavam zimsko vrijeme praznika upravo zbog kolacica, nekako mi je to najdraza poslastica zimi.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je isto ovo doba godine nekako posebno, sto zbog praznicne atmosfere, sto zbog mirisa domacih kolacica koji se siri kucom.:)))

      Избриши
  5. Odličan izbor ali navijam za vanilice ovaj put.

    ОдговориИзбриши
  6. ja burgenladske kiflice...pravila sam ih do sada bezbroj puta, famozne su!!! odlicno su ti ispale!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Majo, za mene su ove kiflice totalno otkrice, ali mislim da cu ih od sada cesto praviti.:))

      Избриши
  7. Ne znas gde pre da pogledas! Za Burgerske ( ili burgerlandske) kifle nikad nisam ni cula, a tako bozanstveno izgledaju, mogu misliti kako se samo tope. Podsecaju me na moje kiflice za "specijalne prilike" koje jos nisam pravila za objavu.. Mozda uskoro ;)))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Iskreno, nisam ni ja cula ranije sve dok nisu objavljene na Coolki, zaista su nesto posebno... sada jedva cekam i tvoj receptic da uporedimo.:)) kiss

      Избриши
  8. uh...ajde ti budi pametan pa se odluči koji recept....savršeno ...

    ОдговориИзбриши
  9. Osećam da su ove kiflice su nešto posebno. Recept moje mame za vanilice je indentičan, pogledala sam u knjizi, samo je stavljala malko više oraha.
    Lepota nema šta!

    ОдговориИзбриши
  10. Kiflice ti najtoplije preporucujem za probu, cak nisu ni previse slatke, a nase mame su izgleda razmenjivale svescice sa receptima.:)) Puno te pozdravljam!:)))

    ОдговориИзбриши
  11. Dobar dan, u receptu za kiflice stoji 2*200g secera ( Fil: 3 belanca, 200 g šećera, 200 g šećera, 150 g mlevenih oraha ili lešnika) ... da li je u pitanju greska , ili ide ukupno 400g-sto mi se cini puno

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Izvinjavam se, u pitanju je greska... treba da stoji samo jednom 200 g secera, evo odmah ispravljam, hvala sto ste primetili.:)

      Избриши
  12. Super ... nedoumica rijesena .. recept spremljen , ovo se mora probati :)

    ОдговориИзбриши
  13. savršeno Lanice ! od tvojih slika odmah ogladnim ;-) prezentacija recepata ti je vrhunska !

    ОдговориИзбриши
  14. Ne znam koji recept mi je bolji.. same odlične prijedloge nam daješ :).
    Još nisam napravila popis što ću raditi za blagdane.. jesam već počela razmišljati i dragi ima mnoge želje ali ne znam da li ću nešto previše eksperimentirati ove godine jer ću se baš u to vrijeme Božića seliti pa ću biti malo kratka s vremenom.. a i nas dvoje baš nećemo sami puno pojesti tako da ću bar nešto malo više ispeći pa onda to raznositi okolo :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sigurna sam da inspiracije nece nedostajati kad se preselite u vas stancic, a domaci kolacici su uvek najlepsi poklon... samo uzivajte!:)))

      Избриши
  15. Toliko divnih kolacica se vrti ovih dana; gledala sam i tvoje prijasnje - zavidna kolekcija.
    Kako se cini, necu imati mnogo vremena za isprobavanje svih na listi...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jooj, i moja lista praznicnih kolacica postaje svakim danom sve duza, mislim da ce ostati i za probu naredne godine.:)))

      Избриши
  16. Divni su ti svi i ona modlica za rezanje. Nekako svake godine imam slične kolačiće, ali sada kad gledam sve vaše blogove, trebali bi mi slobodni dani da sve napečem.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mogu se peci i preko godine, ma nece se ukucani ljutiti... salim se, cini mi se da su u ovo doba godine svi kolacici nekako posebni i ukusniji.:))

      Избриши
  17. Jel ostao neki?:) Predivni kolačići od predivne ženice:)

    ОдговориИзбриши
  18. Draga Lana, samo da znas da su tvoje vanilice danas jako obradovale jednog decaka koji je pomogao mami da ih napravi. I dokazao je da ne jede samo slatkise sa cokoladom!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bravo za timski rad, kolacici su uvek najsladji kada maleni pomazu... zelim vam da ih fino poruckate, pa da ubrzo napravite novu turu.:))) Saljem puno pozdrava i zelim vam lepe praznike!:)))

      Избриши