петак, 7. септембар 2012.

Red slanog, red slatkog...:)


Dragi moji, moram priznati da sam malkice zapostavila blog, imala sam cak i dosta slobodnog vremena preko leta i napravila puno finih stvari, samo mi se nekada nije dalo kuckati. Vecina isprobanih recepata je upravo sa vasih blogova na koje redovno provirim, ali retko sam ostavljala komentare, pa ste mozda i pomislili da sam zaboravila na vas.:) 

Medjutim, svi isprobani recepti su uredno arhivirani i cekaju svoj red da budu objavljeni, ali bice mi mozda jednostavnije da ih ovako povremeno, malo po malo, grupisem i onda objavim sve zajedno.:))

Gotovo da smo na pragu jeseni ali jos uzivamo u lepom i toplom vremenu, izgleda da leto nema nameru da nas tek tako lako napusti.:) Neke od recepata koje cu postaviti, isprobala sam jos pre dva-tri meseca, ali trudila sam se da ih ovde skupim po tematici, pa su ovog puta u izbor usla fina peciva i deserti, zato danasnji posti  nosi naziv "red slanog, red slatkog...".:)

Recepte necu ovde posebno pisati, ali ako budete kliknuli na naslov iznad svake slike, on ce vas odmah odvesti do originalne stranice... verujem da ste neke slicice vec  prepoznali!:)




Krenula bih prvo sa ovim odlicnim Pomoravkinim lisnatim hlebom sa mirisnim zacinima i belim lukom. Njega sam pravila prosle nedelje pa su utisci jos svezi, i mogu vam reci da cu ga uskoro ponovo praviti jer sam nacisto odusevljena lisnatim sniticama koje se lako odvajaju tako da svaku mozete fino grickati.:) 



Sam nacin pripreme je slican njegovom slatkom "blizancu" sa cimetom, samo sto je ovog puta u pitanju slana varijanta sa zacinima u koju sam dodala i malo naribanog sira. Kod nase drage Pomoravke mozete pronaci  originalni recept  i pogledati sve slike pripreme, a kad budete filovali mozete dodati i malo naribanog sira (kackavalja, parmezana i sl.) i dobicete vrlo ukusne male zalogaje.




Ucinilo mi se kao zgodna ideja da pola hlepcica zamotam u papir za pecenje i ucvrstim vrpcom, pa jedan takav "paketic" moze biti i lepa prilika da zazvonite komsijama na vrata i obradujte ih toplim, mirisnim pokloncicem.:))





Ove interesantene pletenice vec neko vreme su pravi hit na FB-u, mislim da su pravljene prema originalnom turskom receptu, ali kad sam konacno odlucila da ih isprobam, nisam mogla da pronadjem nijedan odgovrajuci recept sa prevodom. Par dana kasnije, jako sam se obradovala kad sam ih ugledala na blogu kod nase Fify kitchen i resila sam da odmah zasucem rukave (jos u junu:), ali evo tek sada stizem da ih objavim.

Testo je vrlo lepo, mekano i lako je raditi sa njim, mozda samo treba staviti manje tecnosti  u pocetki ili je dodavati postepeno. Kad prvi put uzmete gotovu peletenicu u ruke, zapitacete se kako je uopste to sve zamotano jer tako neobicno isprepleteno, ali zapravo je vrlo zabavno praviti te male "zvrkove". Kod nase Fifi cete pronaci sve detalje i slike pripreme.:)





E, ovo je nesto sto svakako morate isprobate (ako mozda vec niste isprobali do sada:), mislim da sam ih letos sigurno napravila barem desetak puta.:) Ukusno, krckavo pecivo, jednostavno za pripremu i sve brzo gotovo.... odmah ukljucite rernu, mozda ih cak stignete napraviti i veceras ili sutra za dorucak!:)))

Kod Sanje pogledajte ceo recept za brodice a kao fil slobodno koristite sta nadjete u frizideru, kod nas su neki put bili sa sunkicom, nekada sa pecurkama i raznim povrcem, sa sirom ili bez... i svaki put su nam prijali, pogotovo kad smo ih onako jos tople iz rerne, grickali na terasi, bon appetit!:))





Ovaj recepet sam pravila pre skoro godinu dana, ali kako ga nisam odmah objavila, u medjuvremenu je prosla i sezona bresaka, pa mi se posle nije uklopio u temu sezonskih namirnica, i sve danas cu sutra cu, pa uz ovu temu ili mozda uz onu, i tako zaboravim ja na njega...  i ko zna koliko bi on jadnicak  camio tako na racunaru, da nisam nedavno ponovo naisla na slicice!:)

I zato sam resila da ih ponovo napravim, da bi se malo podsetili ovih finih strudlica, ali i zato sto ovaj recept svakako zasluzuje reprizu, i jos puuuno repriza. Ove strudlice su stvarno divno mekane i fino osvezavaju zbog vocnog fila... isprobajte ih svakako sa nekim domacim pekmezom (klik za recept ):))


Za punjenje sam koristila domacu marmeladu od bresaka spremljenu sa zelinom, tako se voce nije potpuno raskuvalo vec su ostali lepi celi komadici (posluzio je odlican Oliverin recept i volela bih da ponovo jednom citam recepte na njenom blogu:).





Ankina pita od sljiva (klik ovde za recept:) je jedan od onih divnih, starinskih recepata koji nas vracaju u detinjstvo sa svim toplim bojama, mirisima i ukusima. Sa prhkim koricama koje se samo tope u ustima, dok ne stignete do bogatag i socnog fila od sljiva, prijatno slatkast i kiselkast u isto vreme, a onda otkrijte i opori ukus cimeta i finu aromu ruma.... mmmmm, sve preporuke za probu!:))




Mini strudlice sa smokvama


Odlicne Dajanine strudlice, testo se lagano razvija izmedju dva lista masnog papira, a nadev sa smokvama i malo naribane pomorandzine korice vrlo lepo osvezava.... ovde mozete pogledati originalni recept .:)

Ovi kolacici su savrseni za hladnije vreme, pa da mozete da ih fino grickate uz soljicu toplog caja dok napolju padaju snezne pahuljice... prava zimska idila.:) Sem toga, i cisto iz prakticnih razloga,  testo cete puno lakse  napraviti u hladnoj prostoriji nego kad su ovakve temperature.:)

Medjutim, ne smeta nista da ih isprobate i prvom zgodnom prilikom, jer su vrlo izdasni kolacici i dobicete pun pleh malih strudlica (obavezno sklonite par komada na stranu, u neku kutiju, da ih imate za kasnije....psssst:)))



22 коментара:

  1. Ti si čudo!!! A bezmalo svi ovi recepti stoje mi u originalima spremni za probanje, i ja čekam hladnije vreme :-)

    ОдговориИзбриши
  2. Che magnifica carrellata di lievitati e dolci golosità. Sei un portento :) Buon fine settimana

    ОдговориИзбриши
  3. Draga Lana,sve ti je fantasticno!!Svidja mi se odabir recepata.Turske pogacice sam probala i znam da su lepe.A ove strudlice sam videla na Coolinarici i izdvojila recept za isprobavanje.A strudlice sa breskvma su mmmm...Moram ih probati,imam dzem :))Ala ti nas brzo nateras da zasucemo rukave i pravimo:))Pozz

    ОдговориИзбриши
  4. @ Tanja, moram ovako jer cu ih nacisto pogubiti na kompu, a ovde uvek mogu da se podsetim i da potrazim recepte.:))
    @ Federica, grazie e buon weekend anche a te!:))
    @ Majo, isto tako samo skupljam receptice, pa kad ih vidim ponovo kod vas, odmah dobijem inspiraciju.:))

    ОдговориИзбриши
  5. Sve ti je predivno, Ankina pita mi je odavno u omiljenima a i ove strudlice sa breskvama ali nikako da dodju na red

    ОдговориИзбриши
  6. Potpisujem Opasnu: ti si pravo naše drago čudo!

    ОдговориИзбриши
  7. Odličan odabir! Hvala za neke nove ideje i podsjetnik na isprobane recepte (radila sam pull apart bread u slanoj verziji). Jako mi se sviđa način na koji se motaju štrudlice od jabuka, morat ću ga isprobati

    ОдговориИзбриши
  8. Fenomenalno, kao i uvek. Štrudlice su tako...njam!

    ОдговориИзбриши
  9. Joj prekrasno, ne znam šta je bolje, ali mislim da ću prvo krenuti s lisnatim kruhom.

    ОдговориИзбриши
  10. Izbor je malo reći savršen,sve mi se jako,jako sviđa,ove turske pogačice oduševljavaju,ma sve je divno, ali brodiće ću isprobati prve...hvala ti najljepše na krasnim preporukama:)

    ОдговориИзбриши
  11. Hvala na probanju recepta! Drago mi je da ti se svidelo.
    Svi recepti su mi super a slani pull apart hleb vec dugo planiram da pravim...

    ОдговориИзбриши
  12. Lana, oduševila si me!!! Blago tvojim ukućanima!
    Sve stvarno izgleda fantastično al onaj pull apart hleb...wooow. Bojim se sebe da ga pravim:):):):)

    ОдговориИзбриши
  13. dobro nam došla natrag, koliko divnih stvari, uh! :)

    ОдговориИзбриши
  14. Всички рецепти са прекрасни!
    Благодаря за удоволствието!

    ОдговориИзбриши
  15. Svaka čast na odabiru recepata. Teško je odlučiti se šta je bolje i lepše. Ja sam ogladnela, gledajući...

    ОдговориИзбриши
  16. Sve izgleda odlično, i ja već dugo mjerkam ove brodiće.

    ОдговориИзбриши
  17. Ne znam što mi se više sviđa, sve izgleda jako fino i krasno je dekorirano!

    ОдговориИзбриши
  18. Ja sam se u poslednje vreme bas olenjila i zapostavila blog, ali redovno pratim nove recepte i sakupljam, sakupljam...ne znam hocu li uspeti jednog dana da ih isprobam, ali se zaista divim ovim predivnim slikama iz tvoje kreativne kuhinje. Izbor je zaista odlican, jedino sto si mi zadala muke, pa sam dodala jos par recepta na listi cekanja ;)Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  19. Fenomenalan izbor, ne znam šta mi se ovdje ne sviđa, a ma sve :-) Pulla apart hljeb već odavno čeka da bude isproban, pa nikako, a ove mini štrudlica sa smokvama odmah bilježim, jer odavno tražim dobar recept za njih. Fotografije su predivne!

    ОдговориИзбриши