субота, 7. јул 2012.

Paradajz na 4 nacina



Na pijacama je sada toliko lepo videti tezge prepune svezeg voca i povrca, da je pravo uzivanje prosetati se izmedju redova i uzivati u svim tim bojama i mirisima leta. Kod nas se nekako chef  najcesce proseta do pijace i za njega je to zaista prava setnja, on voli sve da razgleda, bez zurbe i polako, da poprica sa prodavcima, pa su zato kolica za pijacu obavezan rekvizit kada se uputi u jednu takvu avanturu.:) 

Kod mene je sasvim drugacije, ja vise volim da odem "po zadatku", zajedno sa spiskom i da brzo obavim potrebnu nabavku.:) Ali bez obzira ko od nas dvoje ide, uvek se vratimo sa paradajzom jer sada je njegova puna sezona i uzivamo da ga sto vise koristimo u kuhinji. Evo zato par brzih receptica da Vam posluze kao letnja inspiracija.:)

Paradajz punjen sa sirom i zacinskim biljem


Sastojci: 10 cherry paradajza, 200 g krem sira, 1 kasika seckanog zacinskog bilja (mirodjija, persun, bosiljak itd.), malo soli

Priprema:
Paradajz oprati i iseci poklopcice na vrhu. Pazljivo izdubiti sredinu ostrim nozem i preokrenuti ih na tanjir da se malo ocede.
U medjuvremenu pripremiti nadev od sira: izmesati krem sir i dodati sitno seckano zacinsko bilje. Smesu staviti u spric sa zvezdastim nastavkom i napuniti izdubljeni paradajz. Da bi bolje stajali, moze se prethodno ravno iseci dno svakog paradajza ali paziti da se ne isece previse. Napunjene korpice od paradajza dekorisati listicima svezeg bosiljka. Rashladiti pre serviranja.


Recept mozete procitati i u junskom broju magazina Mezze.:)

Paradajz susen u rerni



Sastojci:  cherry ili običan paradajz (količina po želji), maslinovo ulje, so, biber, bosiljak, origano
Priprema:
Paradajz iseći na kolutiće ili samo preseći na pola ako koristimo cherry paradajz. Poredjati na pleh preko masnog papira, preliti sa malo ulja, posoliti i pobiberiti po ukusu, posuti listicima seckanog bosiljka ili origana. Peći ili bolje reći sušiti u rerni na 90-100°C oko 6-8 h, a može i preko cele noći.
Paradajz se neće potpuno osušiti kao na suncu, već će ostati i malo mesnog dela. Odličan je za grickanje uz neki namaz od sira, može se preliti uljem i cuvati neko vreme u teglici u frizideru.

Mi smo ove paradajzice grickali uz Kubanski hleb pripremljen po Milkicinom receptu sa bloga Mimi’s kingdoom. Hleb je vrlo ukusan i predivno mirise dok se pece, a odlicno ide uz namaz sa sirom, mladim lukom i rotkvicama (recept iz magazina Mezze), obavezno isprobajte.:))


Raznjici sa paradajzom i pecurkama


Sastojci (kolicina po zelji): mali paradajzici, sampinjoni, panceta, so, ulje, drveni stapici za rostilj

Priprema:

Na stapice za rostilj naizmenicno redjati paradajz i cele sampinjone. Svaki drugi zamotati u tanak rezanj pancete, pa one koji nisu zamotani sasvim malo posoliti i preliti uljem. Sve kratko peci na rostilju ili gril-tiganju i posluziti kao lagano jelo uz salatu ili kao prilog uz glavno jelo.




Pizza (omiljeni nacin:)



Sastojci (za 2 pizze): 300 g brasna, 15 g svezeg kvasca, 1 ravna kasicica soli, 3 kasike ulja, oko 1,5 dl vode

Nadev: paradajz, sunkica, sir (kackavalj), kecap, malo origana... sve po ukusu:)

Priprema:

Razmutiti kvasca u pola solje tople vode, dodati po kasicicu secera i brasna. Ostaviti negde na toplom da se kvasac aktivira.

Izmesati brasno, so, dodati pripremljeni kvasac, ulje i sa mlakom vodom zamesiti srednje meko testo. Pokriti i ostaviti da odmora 15-tak minuta. Za to vreme pripremiti nadev, paradajz iseci na kolutice a sunku i sir iseckati natanke  listice. Ako imate vremena mozete sami napraviti fini umak od paradajza za premazivanje testa, pogledajte odlican Zokin recept.:)

Kad se testo malo odmorilo, rastanjti ga i preneti u kalupe za pizzu. Premazati domacim umakom od paradajza (punoo bolja i ukusnija varijanta) ili kecapom (brza varijanta:), odgore "strateski" rasporediti listice sunke i sira, zatimkolutice  paradajza pa sve posuti origanom. Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 20-30 minuta... prijatno!:))

18 коментара:

  1. Lana, jeste, pijaca izgleda božanstveno sada ali ja uvek leti potrošim mnogo više para za kupovinu sezonskog povrća nego li zimi. Vipe ništa nije jeftino, pa i dobar paradajz je prošle nedelje stajao 100 dinara. Jedino tikvice padnu na smešnu cenu i patlidžan u septembru a ostalo je papreno. Izbegavam leti da idem jer kako god da okreneš nešto se smulja u toj torbi od tog finog povrća i voće (ja volim zrelo-prezrelo) voće i uvek kupim više nego što mi treba. Receptići su ti super i slažem se da baš sad treba kuvati sezonski.

    ОдговориИзбриши
  2. Pizza i paradajz punjen sa sirom mi izgledaju fenomenalno iako su i ostala 2 recepta sigurno super. I meni je lijepo otići na plac iako najčešće također imam spisak i idem u ciljanu kupovinu da sve što prije obavim.

    ОдговориИзбриши
  3. Ako moram nešto kupiti na placi, onda sam kao i ti, uzmem točno što mi treba i ne gledam ništa drugo. Pumidore obožavam i prijedlozi su ti odlični, mislim da je i meni od navedenih pizza omiljeni način.

    ОдговориИзбриши
  4. Sve volim, baš sve i sve ti izgleda krasno. Jako fini ljetni recepti :)

    ОдговориИзбриши
  5. Omiljeno mesto za izlaske od maja do oktobra je upravo pijaca. Mogu da idem samo vikendom kada je najveća gužva, pa je zadovoljstvo neznatno manje. Ali svakako se vraćam sa više nego što je potrebno. Divni receptići.

    ОдговориИзбриши
  6. Obožavam ljeto zbog svježeg voća i povrća, između ostalog, kada sve pršti mirisima i bojama! takav je i ovaj post draga Lana :)

    ОдговориИзбриши
  7. Uh ne znam šta bih odabrala od svega ovoga.Punjeni cherry sam pravila,nekako mi je baš dekorativan.

    ОдговориИзбриши
  8. Paradajz je moje omiljeno, ako ne i najomiljenije, povrće/voće. Divno ga je ovako pripremiti i jesti, ali kod mene nema šanse: tko da priprema kad' ga najviše volim jednostavno zagristi i odmah pojesti? Lakomost, pa to ti je!

    ОдговориИзбриши
  9. uh, ja toliko volim paradajz da se ne mogu odlučiti koje mi je od ovih tvojih recepata bolji :) Jako lijepo!

    ОдговориИзбриши
  10. Moja omiljena povrcka na mnogo finih nacina! :) Paradajz smo susili prosle godine, ali na suncu. A ovi punjeni cherry su super! Drago mi je da vam se dopao hleb! :)

    ОдговориИзбриши
  11. Sve odlično izgleda, baš si bila vrijedna.

    ОдговориИзбриши
  12. Jao, kako savrseno upakovano i prezentovano kako samo ti umes. Paradajz obozavam, sve bih ovo smazala.

    ОдговориИзбриши
  13. Ajme, praznik paradajza!!!!I što sad odabrati? :) SVE! :)

    ОдговориИзбриши
  14. Volim paradajz na sve moguće načine i iskreno ne znam koji od ovih ovdje prvi da izaberem. Sve je odlično Lana, izvrsno si ovo pripremila !!

    ОдговориИзбриши
  15. Uh, ovo je sve divno. I ja sam susila paradajz skoro u isto vreme kao i ti, dok sam bila u internet blokadi. :) Pravila sam krekere po zadatku sa parmezanom i susenim paradajzom. Ne da je bilo dobro. :)))
    Paradajz obozavam a omiljena mi je sorta volovsko srce. Uspela sam danas da ga ulovim na pijaci. :)

    ОдговориИзбриши
  16. stravaaaa!
    uopšte nisam znala da mogu i sama da napravim suvi paradajz! nije mi palo na pamet.
    od ponedeljka sam na godišnjem i ima da se bacim na pravljenje paradajzičastih stvari za leto.
    Hvala na ideji!

    ОдговориИзбриши