четвртак, 9. фебруар 2012.

Tart sa makom



A sada nesto slatko, ali ne previse, taman toliko koliko treba... tart sa makom i koricama od svezeg sira, odlicna kombinacija.:))

Sastojci:  300 g brasna, 1 kasicica praska za pecivo, 125 g svezeg sira, 75 g secera, 5-7 kasika mleka, 5 kasika ulja, prstohvat soli

Fil: 250 g mlevenog maka, 100 g secera, 75 g maslaca, 1 dl mleka, 1 jaje, 50 g suvog grozdja (po zelji), malo naribane limunove korice

Priprema:

Izmesati brasno, prasak za pecivo, secer i malo soli, dodati izmrvljeni svezi sir i par kasika mleka i ulja. Zamesiti srednje meko testo i podeliti na 3 dela, jedan veci a dva manja. Veci deo testa rastanjiti u krug precnika 30-tak cm (da bismo oblozili i ivice kalupa).

Kalup precnika 26 cm premazati maslacem i pomocu oklagije preneti razvijeno testo. Obloziti lepo dno i ivice kalupa, a visak testa odseci. Od drugog dela razviti okruglu koru precnika 26 cm, a treci deo testa iseci na trakice (za ukrasavanje).


Zagrejati mleko i maslac da se rastopi, pa preliti samleveni mak koji smo prethodno izmesali sa secerom. Ako je smesa suvise gusta, dodati jos malo mleka po potrebi. Naribati limunovu koricu, staviti suvo grozdje i kad se malo prohladi umesati jedno jaje. Podeliti na dva dela, pa polovinu fila premazati preko prve korice.

Preko maka staviti drugu koru koju smo razvili u krug, a preko nje rasporediti drugu polovinu fila. Ukrasiti trakicama testa u vidu resetke i premazati ih mlekom pre pecenja. Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 200°C oko 35-40 minuta.


Gotov tart izvaditi iz rerne i sacekati da se malo prohladi pre nego sto ga isecemo. Posluziti uz popodnevnu soljicu caja dok caskate u nekom finom drustvu ili gledate omiljeni film na DVD-ju.... uzivajte.:))

Recept je uz manje izmene isproban iz DrOetkerove knjige Kolaca.:)





38 коментара:

  1. Ovo je baš po mom ukusu,jako volim mak.A kao lepo i uredno izgleda sa ove dve korice i mrežom odozgo :))Divno,Lana!

    ОдговориИзбриши
  2. Što je interesantan ovako dvoslojan! Super mi zvuči sve zajedno, mak volim, a jako ga retko jedem.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  3. Dragi moji, ako stignete napravite jednom prilikom ovaj slatkis, meni se jako dopao, korice su fino mekane i nisu onako prhke kao kod klasicnog tarta... u originalu ide 400 g maka i pravi se u 3 sloja, ali mislim da je ovo sasvim dovoljno, to je taman za ono jedno pakovanje gotovog maka od 250 g.:)) pozzz

    ОдговориИзбриши
  4. Ma, savršeno jer mak svi obožavamo, a ovo je novi način da se napravi odličan kolač. Mislim da je varijanta s još više maka primamljiva, ali imaš pravo, ovo je sasvim dovoljno. Bilježim!

    ОдговориИзбриши
  5. I ja ga jako volim ali ga retko jedem a do sada ga nisam spremala. Dvoslojan tart, ma divota. Dopada mi se ovaj sir u testu. Uz kuglu vanil sladoleda milina.

    ОдговориИзбриши
  6. Obožavam mak!! Jako mi se sviđa dvostruki nadjev i sad jedva čekam da odem do grada na placu po svježi sir.

    ОдговориИзбриши
  7. Super izgleda, baš mi je fora ovaj nadjev u dva kata.Bilježim za isprobati.

    ОдговориИзбриши
  8. A joj! Famozno je a ja tako volim mak! Ali, ovi moji ga ne vole, milicu im mamicu! Zato ću ovako nešto pripremiti za druženje s mojim prijateljicama a moji dečki nek se slikaju:)

    ОдговориИзбриши
  9. Obozavam mak i svidja mi se ovaj recept cak vise od klasicne strudle, zato sto mi u njoj kolko god da stavim uvek fali maka. Ovde je obilato, vidim. A i super je ideja za ovakvu da je nazovem pitu :)

    ОдговориИзбриши
  10. Jako mi se sviša ovo tijesto, a i dvoslojan tart djeluje baš zanimljivo i dekorativno. Lana, kao i uvijek-jako lijepo :)

    ОдговориИзбриши
  11. Jako lepo izgleda! Obožavam mak ali retko kad pravim nešto sa njim osim štrudle. Eto još jednog divnog recepta. Kod mene u blizini ima jedna pekara gde prave kifle sa makom ili kako ih ja zovem mak sa kiflama jer su prepune fila, a testa samo malo na krajevima pa ti na momenat nije jasno kako su ga samo zamotali. Na to me sad podsetio ovaj tvoj lepi tart!

    ОдговориИзбриши
  12. Jako mi se sviđa ovaj tart,dekorativan je i sigurno preukusan..baš volim mak,ovdje je on dolazi do punog izražaja:)

    ОдговориИзбриши
  13. Nikad nisam pravila dvoslojni tart a ni ovo testo za njega. Svi su satojci u kući, što je važan moment za ove vremenske (ne)prilike, pa ćemo da probamo:-))) Baš izgleda svetski, naročito kad ga ti uslikaš! Posebno me je ovaj beli dan i noć impresionirao, jedva čekam da se otpi sneg da mi terasa živne:-)))

    ОдговориИзбриши
  14. Predivan je! I meni se posebno dopada sto je dvoslojan. Jako volim koalce sa makom, moracu ga probati...

    ОдговориИзбриши
  15. krasno izgleda!! jako mi se sviđa ovaj sloj s sirom!!

    ОдговориИзбриши
  16. odličan :)
    mak volim a ovakav tart još nisam pravila, fora je tako u slojevima.
    ovaj još i jako lijepo izgleda.

    ОдговориИзбриши
  17. Sviđa mi se pita, a pogotovo ovo tijesto sa svježim sirom, ponekad takva tijesta djeluju kao lisnato, ono tope se u ustima. Posebno kao i uvijek...

    ОдговориИзбриши
  18. Oborilo me s nogu ovo "duplo dno". Svaka čast!

    ОдговориИзбриши
  19. Izgleda prekrasno i vrlo dekorativno. Moj muž ne voli mak, pa ga toliko rijetko jedem da često uopće zaboravim da postoji. Jako mi se sviđa tijesto.

    ОдговориИзбриши
  20. Ovo je predivno!!! Savršeno kao i obično. Koji sir koristiš za testo?

    ОдговориИзбриши
  21. Divno Lana ! Odlična slastica sa makom, baš imam neotvorenu vrećicu maka i pitala sam se što pripremiti, mislim da sada znam :). Posebno mi se sviđa što ide ovako u dva sloja , vjerujem da je odličan a skroz je i dekorativan !

    ОдговориИзбриши
  22. Hvala, druagri... nadam se da ce vam se svideti, a testo mozete koristiti i za slane recepte.:))
    Draga Opasna, koristila sam mrvljeni sir (neko ga jos zove madjarski ili sremski), on je tako nekog blagog ukusa pa fino ide za ovakve stvari.;))

    ОдговориИзбриши
  23. Baš mi se sviđa šta je ovako sočan, a ne suh nadjev! I k tome još dvoslojan. Lanice, predivno je!

    ОдговориИзбриши
  24. Mnogo dobro izgleda, pogotovo ovako dvoslojan, pravac tefter :)

    ОдговориИзбриши
  25. Ne može da ne bude dobro!Mislim kada je mak u pitanju!!!

    ОдговориИзбриши
  26. Danas sam isprobala recept. Za sada ću samo reći ODLIČNO, a ostale dojmove ćeš moći sljedeći mjesec pročitati na blogu.

    ОдговориИзбриши
  27. :;))) Ajme, bas se veslim, jedva cekaaam... jako mi je drago da vam se svidela!:)))

    ОдговориИзбриши
  28. Ne mogu ni opisati koliko mi je ovo lijepo... A mak mi je jedan od omiljenih sastojaka svih vrsta kolača, obožavam ga! I tijesto je krasno :)
    Lijep pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
  29. Hvala Anja, nadam se da ce receptek fino posluziti, lep pozdrav i tebi!:)))

    ОдговориИзбриши
  30. Obozavam ovaj kolac. Mekan je i kad stoji duze od dana, mada kod nas se to jos nije desilo :)
    Moj omiljeni kolac! Hvala za recept!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Marija, veoma mi je drago zbog toga, hvala puno na javljanju i na lepim utiscima.:)) Saljem veliki pozdravVama i Vasoj porodici!:))

      Избриши
  31. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U prodavnicama se moze naci vec samleveni mak, obicno ga pomesaju sa malo secera i vakumiraju kesice. Tako pripremljeni mak je dovoljno preliti toplim mlekom da se napravi kasica i da se moze lakse naneti na testo.
      Medjutim, prodaje se i mak u zrncima (duplo je jeftiniji), ali ga je pre upotrebe potrebno samleti u mlinu (postoji rucni mlin za mlevenje maka, slican mlinu za kafu, samo sto mlevenje vrlo sporo ide), mada mislim da bi se mogao samleti i u el.mlinu za kafu, ali to nisam probala (mozda ce se neko javiti sa utiscima:).
      Najjednostavnije je kupiti taj samleveni mak, dodati secer i malo limunove korice po ukusu, pa polako sipati vruce mleko do zeljene gustine. Ne mora da se kuva ni da stoji, dovoljno je samo preliti vrucim mlekom i moze se odmah koristiti kao fil za kolace, strudle i dr. osim ako nije drugacije navedeno u receptu.:) pozzz

      Избриши
  32. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  33. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши