петак, 3. фебруар 2012.

Lisnata pita sa sirom



Dragi moji, jeste li se smrzli ovih dana?:)) Kako su zavladale ove sibirske temperature, najvise volim da se preselim u kuhinju i onda se tako grejem uz rernu dok se unutra nesto fino pece.:) Ako volite pite sa domacim koricama i sirom, onda Vam preporucujem ovaj recept.

Sam postupak preklapanja testa veoma podseca na Bakinu pitu sa katmer korama, samo sto u ovim koricama ima i kvasca pa fino narastu. Mozda cete zeleti da je isprobate za vikend, pa cu sada brzo postaviti recep da bi Vas docekao ujutru... bon appétit!.:)

Sastojci: 600 g brasna, 1 kasicica soli, 25 g svezeg kvasca, 2,5 dl mleka, 125 g otopljenog margarina

Za premazivanje: 1 zumance, 125 g margarina, malo soli


Fil: 500 g svezeg sira, 2 jaja + 1 belance


Priprema:

Razmutiti kvasac u pola solje toplog mleka, dodati kasicicu secera i brasna. Poklopiti i ostaviti na toplom da ispuni solju.

Izmesati brasno, so, pripremljeni kvasac, dodati otopljeni margarin i sa mlakim mlekom zamesiti testo. Pokriti i ostaviti da odmara oko 30-tak minuta.

Testo zatim podeliti na dva dela i oblikovati jufke. Svaku jufku razviti tanko u krug i premazati umucenim margarinom i zumancetom. Zaseci na nekoliko mesta ali ne do kraja (kao na slici), pa isecene krajeve preklopiti jedan preko drugog. Isto to uraditi i sa drugom korom i ostaviti da testo odmori 15-20 minuta.


Svaku gomilicu testa rastanjiti pa jedan deo staviti na dno dubljeg pleha koji smo prethodno namazali sa malo margarina. Pripremiti fil od izmrvljenog sira i jaja i lepo rasporediti preko cele kore.

Razviti i drugi deo testa, namotati na oklagiju i staviti preko fila od sira. Gornju koru iseci na kocke i premazati umucenim jajetom, posuti sa malo susama po zelji. Mozete je preliti i sa istopljenim margarinom (50 g), ali imace lepsi sjaj ako je premazete samo jajetom pre pecenja.:)


Neka se pita odmara jos 15-tak minuta dok se rerna ne zagreje. Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 200°C oko 35-40  minuta dok ne dobije lepu rumenu koricu.... bon appétit!:)


Recept je iz casopisa Dobra hrana.

19 коментара:

  1. Interesantno testo, nikad nisam koristila mleko, uvek vodu. Mora da se proba! Fotografije su ti odlične i ove i one ka Coolinarki!
    Inače bih požela da ovo ledeno doba potraje pa da ti ringle i rerna rade danonoćno:-))) Ipak je bolje da se sve vrati u normalu, ovo u BGD je kataklizma, 4 dana neprestano pada, pa to niko ne može da očisti!

    ОдговориИзбриши
  2. Obožavam ove tvoje domaće lisnate specijalitete:))skoro sam pravila kroasane po tvom receptu i svi a naročio deca su oduševljeni:))moraću i ovo da napravim:))
    veliki pozdrav iz zavejanog Beograda!

    ОдговориИзбриши
  3. Odlično mi izgleda, vrijedi je probati, hvala na ideju i receptu!

    Pozdravček:)

    ОдговориИзбриши
  4. Drugari, pita je odlicna i ako volite ovakve receptice, isprobajte svakako, fino prija u ove hladne zimske dane.;)) Puno pozdrava sa zavejanog juga!:))))

    ОдговориИзбриши
  5. Svaki vaš recept je super. a ovu pitu ću obavezno probati. Pozdrav iz Novog mesta-Slovenija.
    Vanja

    ОдговориИзбриши
  6. Kako je ovo dobro. Podseća me na onu moju pogaču sa sirom. Drž se Lana, zimi se ne daj! :)

    ОдговориИзбриши
  7. Draga Vanja, veliki pozdrav leti do tebe, nadam se da vam se svideti!:))

    Draga Deana, evo pokusavam da se izborim sa zimom, mislim da bi se i tvojima dopala pita.:))

    Drage moje, Olivera i Tamara... hvala cure!:))

    ОдговориИзбриши
  8. Nisam znala da uzimaju recepte s tvog bloga... :) U svakom slučaju, ovo je jedan krasan recept ;)

    ОдговориИзбриши
  9. che meraviglia!!! complimenti! buon week end! baci!

    ОдговориИзбриши
  10. Kako je samo divno lisnata, ide u bookmarks:)

    p.s. sram ih bilo ako uzimaju recepte sa tvog bloga i ne navode izvor!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne uzimaju samo sa njenog: u nekom časopisu sam nedavno videla tvoje leptir pile, doduše sa njihovim slikama, bez izvora, naravno!

      Избриши
  11. Pita je divna sa bilo kojim nadjevom..mojima se dopada i nije toliko komplikovana za praviti uz ovako divno objasnjenje ,zelja povuce...zao mi je zbog niskih temeratura ali tako je lijpo vidjeti taj zimski pejzas..!!!!

    ОдговориИзбриши
  12. Ovo mi se mnogo dopada, kao lisnata slana lenja pita. Volim sve sa sirom, pa ću da probam.
    Sto se uzimanja recepata tiče - naša posla! Mene sve to veoma nervira, prvo što je nepošteno, a drugo što kupim časopis i shvatim da sam veći deo recepata već videla!

    ОдговориИзбриши
  13. Pozdrav, drugari... pita je stvarno fina ali verujem da su recept isto preuzeli sa neke druge stranice. Tu napomenu sam vise napisala zbog njih, nadajuci se da ce neko od urednika procitati pa da nece to vise raditi, mada skidaju recepte i sa drugih blogova, doduse slike su njihove, ali bi opet bilo lepo navesti odakle je recept preuzet.:))

    @ Opasna, pravila sam tvoje lokume, kako je sada ovako zahladilo samo nesto mesim i pecem, hehe... nego treba da sredim fotke, isprobala sam jos tu neke lepe vase recepte.:))
    @ Mirjana, predlazem razmenu posto imamo viska snega za izvoz, hihih... mozete nam poslati malo sunca.:))

    ОдговориИзбриши
  14. O, moram ju probati! Odlicno izgleda, a mi jako volimo ovakve pite u svim varijacijama. Lana, hvala na receptu! :)

    ОдговориИзбриши
  15. Lana,
    Pravila sam pitu - odlicna je.
    Hvala za recept i pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  16. Draga Mirela, hvala puno na javljanju i na lepim utiscima, drago mi je da je prijala.:)) Saljem lepe pozdrave!

    ОдговориИзбриши