среда, 15. фебруар 2012.

6 finih poslastica sa kruskama:)





Kada sam procitala sta ce ovog meseca biti nova tema nase blogerske igrice Ajme, koliko nas je koja je namenjena food blogerima sa prostora bivse Jugoslavije (ali i sire;), u prvom trenutku sam se zamislila sta cu praviti. Inace, igricu je osmislila blogerica Snjezana, a nasa domacica Ana sa bloga Steamy-creamy je za ovaj zanimljivi krug predlozila kruske.:)

Moram priznati da ih ne koristim tako cesto, pojedem po neki put svezu vocku, ali deserte sa kruskama retko pravim. Secam se da ih je mama jako volela, pa sam resila da se ovog puta ipak potrudim i smislim neku lepu poslasticu, ali zaista nisam imala u planu bas toliko puno.;))) A evo kako je to sve ispalo....:)

Moj "chef" je dobio zaduzenje da nabavi par lepih krusaka za kulinarski eksperiment, mislila sam da ce mi 2-3 komada biti sasvim dovoljno. Medjutim, nisam racunala na 2 kg koliko je doneo sa pijace!:)) Kupio je prvo na jednom mestu, pa su mu se posle na drugoj tezgi ucinile lepsim i resio je da uzme i njih, tako da sam na kraju dobila 2 kg buckastih vockica (od jedne fele;) i vretenastih (sa druge tezge;).

Krsuke je trebalo brzo potrositi jer su vec dobile tamne flekice zbog zime, ali su iznutra jos uvek bile lepe. Malo sam prosetala netom, zasukala rukave i u toku jednog prepodneva nastalo je sve ovo... ako moj dragi komsiluk sada cita, onda ce im odmah biti jasno zasto su morali da budu "zamorcici" i da sve isprobaju.;)))

Kruske u sirupu sa umakom od cokolade


Sastojci: 4 kruske, 4 dl vode, sok od 1 pomorandze, sok od 1 limuna, 2 kasike meda, par karanfilica, malo naribane korice pomorandze; 50 g cokolade, 2 kasike listica badema

Umak od cokolade: 2 dl slatke pavlake, 150 g cokolade

Priprema:

U dublju posudu sipati vodu, dodati med, sok od limuna i pomorandze, nekoliko karanfilica i naribanu koricu 1/2 pomorandze. Kruske oljustiti, iseci dno da bi mogle ravno da stoje ali ostaviti drskice. Kruske kuvati u sirupu oko 5 minuta, izvaditi i ohladiti.



Desert #1: Rastopiti 50 g cokolade i preliti samo donji deo kruske. Dok se cokolada jos nije stegla, posuti prepecenim listicima badema. Ostaviti da se cokolada potpuno ohladi i preliti sirupom pre serviranja.


Desert #2: Kruske skuvane u sirupu mozemo posluziti i uz umak od cokolade. Za umak treba zagrejati slatku pavlaku a kada provri dodati kockice istopljene cokolade. Sve fino izmesati dok se cokolada potpuno ne rastopi. Posluziti uz kruske kuvane u sirupu i kuglicu sladoleda od vanile.

Kruske u lisnatom testu


Sastojci: 4 kruske, 250 g lisnatog testa, 100 g mlevenih oraha, 2 kasike secera, 1 vanilin secer, sok i naribana korica 1/2 pomorandze; 1 jaje za premazivanje

Priprema:

Za sledeca dva deserta, kruske se mogu prethodno skuvati u sirupu ali nije neophodno. Kruske iseci ravno da bi mogle da stoje, pa sa donje strane izdubiti malom kasicicom ili nozem. Pripremiti nadev kojim cemo napuniti izubljene kruske. Izmesati mlevene orahe, secer, naribanu koricu pomorandze i sok, pa malom kasicicom  napuniti kruske.



Desert #3: Lisnato testo razviti tanko, iseci male kvadratice koje cemo iskoristi kao osnovu za kruske (slika gore). Od preostalog testa tockicem iseci trakice sirine 1 cm, pa obaviti celu krusku tako da se trakice delimicno preklapaju. Premazati umucenim jajetom i peci u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 20-tak minuta. Pre sluzenja posuti secerom u prahu i servirati uz topli umak od cokolade.:)


Desert #4: Lisnato testo samo malo istanjiti i iseci 2 pravougaonika tako da na svaki mogu da stanu 2 manje kruske. Testo zaseci  0,5 cm svuda okolo da bi se dobila ukrasna bordura. Na svaki pravougaonik testa staviti 2 kruske i peci u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 20-30 minuta. Servirati toplo uz umak od cokolade.:)

Crumble i sufle sa kruskama


Desert #5: Crumble sa krusama

Sastojci za : 2 kruske, 1 kesica vanilin secera, 100 g brasna, 50 g maslaca, 2 kasike secera, 30 g mlevenih badema, malo naribane limunove korice, 1-2 kasike hladne vode

Priprema:

Kruske oljustiti, iseci na manje kockice i posuti vanil secerom. Pripremiti testo za mrvice: izmrviti brasno i maslac prstima da se naprave fine mrvice. Dodati secer, mlevene bademe i malo naribane limunove korice pa sa hladnom vodom zamesiti prhko testo (staviti na hladno da se stegne).


Male keramicke posudice namazati maslacem i rasporediti kockice voca. Posuti mrvicama prhkog testa koje je najlakse narendati samo odgore. Staviti u rernu i peci 20-30 minuta na 180 C dok mrvice ne dobiju lepu boju. Posluziti uz umucenu slatku pavlaku.:)


Desert #6: Sufle sa kruskama

Sastojci (za 4 porcije)4 kruske, 2 jaja, 2 kasike secera, 4 kasike mlevenih oraha, 1 kasika brasna, malo naribane pomorandzine korice

Priprema:

Umutiti penasto belanca, dodati secer i jedno po jedno zumance. Na kraju pazljivo umesati ravnu kasiku brasno i mlevene orahe, po zelji dodati malo naribane pomorandzine korice.

Male vatrostalne cinijice namazati maslacem, napuniti ih pripremljenom smesom i u sredinu svake staviti po jednu manju krusku. Peci 20-tak minuta u rerni na 180 C dok sufle fino ne naraste. Posuti secerom u prahu i odmah posluziti... bon appetit!:))

p.s. eto, to je sve za sada, malo cemo odmoriti od slatkisa neko vreme i isprobavati slane receptice.;))

27 коментара:

  1. Blago tvom komšiluku! Ne mogu da se odlučim koji mi se recept najviše dopada, a jedan je neobičniji od drugog. Bravo!

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala "chef"-u na preduzimljivosti jer sigurno nebi bilo svih 6 receptića i 6 fantastičnih slika!

    ОдговориИзбриши
  3. Kruške obožavam i žao mi je što ti nisam u susjedstvu.

    ОдговориИзбриши
  4. ovo je divno <3 6 prekrasnih recepata u jednom postu :) svaka čast!

    ОдговориИзбриши
  5. Predivno, ne može se izabrat, mora se sve probat.

    ОдговориИзбриши
  6. Žao mi je što i ja nisam bila jedan od vaših ,,zamorčića,, hahhaha. Sve izgleda predivno,kao i sve na ovom blogu i slike i recepti i priča,koja to sve prati.
    Puno pozdrava. Vanja

    ОдговориИзбриши
  7. Ni manje ni viŠe nego šest:)svaka čast i tebi "chef"-u,sjajne recepte ste nam prezentovali:))

    ОдговориИзбриши
  8. A ja razmišljam gdje da smjestim kruške a vidi tebe ti imaš i viška.

    ОдговориИзбриши
  9. Wow. Ne znam koji mi je desert ljepši. Svaka čast ako si sve ovo stigla tokom jednog prijepodneva napraviti. Sve mi se sviđa, a posebno kombinacije s lisnatim tijestom.

    ОдговориИзбриши
  10. Lana draga, ostala sam bez daha na kruške u svim ovim izdanjima. Fantastično !! Sve mi se sviđaju i sve zbilja prekrasno izgledaju, a posebno su mi interesantne kruške u lisnatom tijestu. Joj da sam ti bliže, odmah bih se ubilježila u "zamorčiće" :))

    ОдговориИзбриши
  11. Bravo Lana, svaka čast, toliko divnih kreacija na jednom mjestu. Meni se jako sviđaju kruškice zamotane u lisnato, baš dekorativno. I ovo s čokoladom je vrhunski, a tek crumble..mmm :)

    ОдговориИзбриши
  12. Draga Lana sada si me raspametila ovom tvojom ponudom,ne znam šta mi je ljepše i primamljivije za probati,jer kruške obožavam..ova ptičica ti je tako divna fotkica,i ona me oduševila..veliki ti pozdrav:)

    ОдговориИзбриши
  13. Dragi moji, nijedan od ovih receptica nije komplikovan, rasporedila sam ih po 2 zajedno jer je osnova ista, a onda mozemo odabrati kako cemo ih dalje spremati i zaista vam nece trebati puno vremena za bilo koji da se odlucite.:))
    Kako sam imala 12 krusaka na pocetku, odvojila sam po 2 za svaki recept, tako da se mozda cini puno, ali zaista se sve moze napraviti za 2-2,5h... najvise vremena trebalo mi je zapravo samo za fotkanje.:))
    Bice mi drago ako neki recept posluzi kao inspiracija.:))))Punooo pozdrava!

    ОдговориИзбриши
  14. Pa meni se ovo sve jako dopada! Ne mogu da se odlucim sta je bolje... Mozda crumble, ili ove u sosu od cokolade... Ili... Ma sve je fenomenalno! :)

    ОдговориИзбриши
  15. Draga moja, svaki desert mi se sviđa, a da mi ovo sve ponudiš na stolu, ja stvarno ne bi mogla birat! I koliko se nas dvije dugo poznajemo, ja se uopće ne čudim da si sve ovo stigla napraviti u jedno popodne :)
    Divno Lanice!

    ОдговориИзбриши
  16. Ajme meni! Jednostavno zastane dah od toliko izbora...Čini mi se da je favorit Sufle...ili možda ipak one koje su omotane lisnatim tijestom,
    ...neodlučna sam...
    Lijepo i maštovito!

    ОдговориИзбриши
  17. Ne zna čovek šta lepše izgleda ali su mi favorit one u lisnatom testu :)

    ОдговориИзбриши
  18. Ajd što si sve to napravila za jedno popodne nego si sve to i fotkala.....svaka čast! Sufle bih svakako prvo probala, pa lisnato pa posle redom!

    ОдговориИзбриши
  19. Sve izgleda....hm, perfect :)! Jako si se potrudila! Bravo!

    ОдговориИзбриши
  20. Nikad nije kasno da ti se zahvalim na predivnom resenju za preostale kruske u mom stanu - moj omiljeni crumble :)

    ОдговориИзбриши