субота, 20. август 2011.

Plavi patlidzan na tri nacina


Vec neko vreme na pijaci se mogu kupiti lepi plavo-ljubicasti plodovi, pa ako ste i vi ljubitelj plavih patlidzana evo nekoliko omiljenih recepta po kojima najcesce volim da ih spremam... ovaj post je zapravo neka vrsta malog sezonskog podsetnika, a mozda ce jos nekome dobrodoci i posluziti kao inspiracija.;)


Musaka od plavog patlidzana


Ovde Vam necu pisati ceo recept jer verujem da musaku od plavog pravimo na slican nacin kao i svaku drugu musaku od povrca, ali ono sto ce mozda biti interesantno je sto se plavi patlidzan prethodno ispohuje u smesi za palacinke!:)

Plavi patlidzan oljustiti i iseci na tanke snite (obicno ih seckam po duzini, pa dobijem lepe dugacke snite), malo posoliti sa jedne i druge strane i ostaviti da pusti sok i izadje gorcina. Visak kapljica upiti kuhijskim papirom pa onda svaku snitu potopiti u smesu nesto guscu nego za palacinke ( napravljenu od brasna, malo soli, vode, mleka i 1 jajeta,)). Prziti ih kratko na ulju sa obe strane i izvaditi na kuhinjski papir da se malo ocede.

Cini mi se da je ovaj nacin zgodniji jer sve ide nekako brze, manje sudova je upotrebljeno i nije potrebno potrositi puno jaja, a ovako pohovani plavi je veoma ukusan! Kad smo sve lepo ispohovali, musaku redjamo na klasican nacin i prelijemo sa mesavinom od umucenih jaja i malo mleka, a ako nam je preostalo smese za palacinke, slobodno dodajte jos malo mleka i sve prelijte preko musake.... bon appetit!;))


Moze biti namaz ili salata, slobodno ga nazovite kako Vam vise odgovara, ali svakako ne propustite da isprobate ovaj fini grcki receptic... vec sam ga ranije objavila na blogu, pa cu sada samo postaviti link.;) 

Mozete spremiti i zalihe pecenog plavog patlidzana koji cete zamrznuti i kasnije koristiti kao osnovu za pripremanje ove salate. Odlicno ide kao namaz uz razne prepecene hlebcice, ovog puta smo grickali uz Sanjine trouglaste hlebcice.;)


"Camcici" od plavog patlidzana sa povrcem


Samo jedna od bezbrojnih ideja kako napuniti "camcice" od plavog patlidzana, ovog puta u "vege" izdanju u kombinaciji sa povrcem.;)

Sastojci: 2 veca plava patlidzana, 1 crni luk, 2 sargarepe, 2 paprike, 1 paradajz, 1 manja soljica rize, so, biber, seckano presuno lisce

Priprema:

Plave patlidzane oprati i iseci po duzini na pola, izdubiti i malo posoliti. Na ulju proprziti sitno seckani crni luk, dodati sargarepu, papriku iseckanu na kockice, oljusteni paradajz i "meso" od patlidzana koje smo izdubili i usitnili. Dodati i jednu soljicu rize, sipati malo vode koliko da prekrije provrce, posoliti i pobiberiti po ukusu. Sve zajedno dinstati oko 15-20 minuta i na kraju posuti seckanim persunovim liscem.

Ovom smesom napuniti izdubljene plave patlizdane, poredjati ih u tepsiju u koju smo sipali malo vode, pa sve posuti sa malo prezle (moze se prethodno izmesati sa parmezanom, bice jos ukusnije;)) i zapeci u rerni oko 20-tak minuta. Posluziti toplo... prijatno!;)



Aubergines farcies aux légumes

Ingrédients:  2 grosses aubergines,  1 oignon, 2 carottes, 2 poivrons,  1 tomate, un petit verre (à  thé) de riz, sel , poivre
Préparation :

Coupez les aubergines en 2 dans le sens de la longeur, laissez 0,5 cm d´épaisseur aux demi aubergines en les évidant.

Dans une poêle, faites blondir l´oignon émincé, ajoutez les carottes et  les povrons coupeées en dés, les tomates pélées et la chair prélevée des aubergines, salez et povrez. Puis, ajoutez le riz et couvrez d´eau chaude, laissez mijotez pendant une 20 minutes.

Mettez les demi aubergines danas un plat allant au four, remplissez-les de farce et saupoudrez de chapelure, puis arrosez d´huile. Ajoutez un peu d´eau dans le fond du plat et enfournez pendant une 30 minutes. Servez dès la sortie du four.



Caviar d´aubergine

Ingrédients:  3 aubergines, 200 g de fromage blanc, 2 gousses d´ails, un peu d´huile d´olive, sel et povre

Préparation :

Enfournez les aubergines entières environ 40 minutes jusqu´ à la chair soit bien molle. Épluchez les aubergines et les passez au mixeur. Ajoutez le fromage blanc et mélangez cette préparation avec l´ail haché. Assaisonnez et versez de l´huile. Mettez au réfrigérateur pendant une demi-heure. Dégustez avec les petits pains de blé entier.:)

25 коментара:

  1. Patlidzsn je jedna od mojih komercijalnih zasada.I volim ida ga jedem
    I pisala sam o njegovom ljubicanstvu;)Njami:)

    ОдговориИзбриши
  2. Ne znam šta je bolje od ovog, a namaz po tvom receptu radim već dugo, a ove lađice su mi otkriće, one se sutra prave prve.

    ОдговориИзбриши
  3. Fanatstična su mi sva tri recepta. Moram reći da ja za musaku patlidžane ne poham. Nekada sam ih samo pekla a u zadnje vrijeme ih onako svježe poredam kao i krumpir jer je pravim samo u jednom kraju za sebe. Moj dio bude jednako dobar kao i kada sam ih pekla. Ovi moji baš i nisu ljubitelji patlidžana a ja ih obožavam!

    ОдговориИзбриши
  4. Nisam ljubitelj plavog patlidžana, zbog njegovog ukusa ali ovako pripremljen izgleda mi super. Probaću nešto od ovoga da spremim možda ću ga i "zavoleti" ...

    ОдговориИзбриши
  5. ne znam što bih prije uhvatila :) Namaz od patlidžana mi je super stvar, mislim da mi je to sljedeće na rasporedu, onako uz neke krekere-milina :)

    ОдговориИзбриши
  6. Sjajan podsetnik! Meni je sve novo :lol:
    Najveci problem mi je sto je nas dvoje, a ruznija polovina ne mari za patlidzan (niti tikvice i jos kojesta ... Snjezo, razumemo se) tako da me redovno mrzi da pripremim za sebe. Meni je omiljena "pizza" od patlidzana. Red patlidzana, preko red paradajza, pa narendani sir ili kackavaj i puno origana, bosiljkasta ko sta voli.

    ОдговориИзбриши
  7. Sve tako divno i inovativno izgleda draga Lana, ali ove lađice su me najviše privukle :) udavila bi se u patlidžanu!!

    ОдговориИзбриши
  8. Ja sam tek ove godine pocela da jedem plavi patlidzan i polako ga uvodim u ishranu. Tako da su ovi recepti kao poruceni. Sve izgleda primamljivo!

    ОдговориИзбриши
  9. Bas me raduje da jos ima ljubitelja "njegovog ljubicanstva", a i na Vasim blogovima sam pronasla puno finih novih ideja, pa cemo ih iskorititi za neke lepe recepte dok ga jos ima na pijacama sada u sezoni.;))

    ОдговориИзбриши
  10. Moram priznati da baš ne ljubim patlidžan,ali ova jela su mi dala podstrek da nešto od toga probam,i mislim da bi mi se svidjeo:)

    ОдговориИзбриши
  11. i ja kažem, sve bolje od boljeg!
    obožavam patlidžane i nemilice ih trošim a sad su najbolji, valja to iskoristiti :)

    ОдговориИзбриши
  12. Obozavam palavi patlidzam i maksimalno se trudim da ga iskoristim u sezoni....hvala na idejama :)

    ОдговориИзбриши
  13. Kako je to super kad čovek pogleda pa ima arhivu šta je sve pravio. Pre bloga, ne sećam se šta sam kuvala. Plavi patlidžan treba iskoristiti naročito što je dostupan, jeftin i jako fin.

    Lana, tagujem te u igri 7 linkova, pa ako želiš da učestvuješ u ovoj interesantnoj igrici sa osvrtom na tvoj blog skokni do mog bloga.

    ОдговориИзбриши
  14. Samo sam malkice virnula,a ti svega spremila,joj sve ja to volim...samo da se rijesim ovih slatkisa :)

    ОдговориИзбриши
  15. Jako volim plavi patlidzan, ali najcesce ga tokom sezone samo pohujemo... I svake godine kazem da cu isprobati i jos neke od sakupljenih recepata... Najvise mi se dopada namaz... :)

    ОдговориИзбриши
  16. Divne ideje kako utrositi patlidzan. drago mi je da je da su se moji trouglasti hljepcici dobro snasli u kombinaciji sa ovim finim namazom :-)

    ОдговориИзбриши
  17. Sada sam videla da si već linkovana za nagradu, imaš je i kod mene...

    ОдговориИзбриши
  18. Lanić, ćaos:) Evo me...
    Ovi paltidžani su ti strašni tj. odlični. Ja ih obožavam, i kao i za tikvice, uvek sam u potrazi za novim receptićima. Melzano nisam probala, a rado bih ga slistila:)

    ОдговориИзбриши
  19. Sve zaboravim da ti kažem da je pre jedno mesec dana u Magazinu Politike izašla moja slika sa tvojim pituljicama od sira koje sam radila za istraživanje bloga bez pitanja. Gledam ne mogu da verujem, lepo moja fotka, tvoje pituljice, a recept levi. Pišem ja urednici Magazina Politike, a gospođa će meni da se eto u brzini preloma desilo da jesu uzeli sliku, ali da ona sprema te pituljice i da one odgovaraju slici, a ako želim mogu poslati recept da objave. Usput joj kažem da sam par puta pravila po receptima iz Politike i ništa mi nije uspelo jer se očigledno ne poklapa sa receptima slika, a ona će meni da uglavnom ona to sprema, njen suprug fotka i da joj ljudi kažu da je dobra kuvarica, pa da isprobam još recepata. Toliko o Magazinu i receptima kod nas.
    Lana nadam se da si videla poziv za 17 septembar za Adu i da ćeš možda doći. Znam da je put dalek, baš dalek ali bilo bi lepo videti te, ako ne padne neka kiša.

    ОдговориИзбриши
  20. Drage moje, hvala puno na lepim nagradama, malo kasnim sa novim postovima ali nadam se da cu stici da nadoknadim za vikend.;)) p.s. ne zaboravite da napravite i "zalihe" pecenog patlidzana pa cemo praviti namaz preko zime!;))

    Draga Jelena, cini mi se da je to postala uobicajena praksa kod nas, nazalost... izgleda da je lakse uzeti vec gotovu sliku, nego potruditi se i napraviti nesto, pa posle sve to fotkati. Nije to prvi put, pre nekog vremena u Bazaru, u njihovom dodatku za spremanje zimnice, prepoznam svoju sliku slatka od jagoda (serviranog u cinijici;)), samo sto su je oni objavili uz recepet za slatko do sumski jagoda... naravno, niko nije pitao za dozvolu, sto mislim da de je vrlo neprofesionalno od strane jednog takvog poznatog lista.
    Drugi primer: pre par meseci u Lisinom dodatku za tortice, pronasla sam moj receptic za Mikado tortu, prepisan od reci do reci, uz neku drugu sliku... neki put odreagujem pa ih nazovem, mada mi se cini da to nema puno efekta jer oni i dalje nastave po svome.

    Joj, videla sam da planirate ponovo okupljanje na Adi, jednom prilikom sam bila kad su se organizovale cure sa Coolinarike, ali bih volela da upoznam i moje blogerice.;) Ako se ne vidimo sada, bice sigurno jos koji put prilike, a mozda se nadjemo i na nekoj kafici kad budem dolazila na vasu stranu...kiss!;)))

    ОдговориИзбриши