субота, 24. јул 2010.

Meldzano salata


Kako je sada sezona ovog povrca, zelela sam da vam napisem jos jedan lagani recept koji ce se dopasti ljubiteljima grcke kuhinje. Mozete ga posluziti kao namaz uz tost, a fino ide i kao prilog uz meso peceno na rostilju.;))

Sastojci: 2-3 plava patlidzana, 300 g punomasnog svezeg sira, 2 cesnja belog luka, malo ulja (maslinovog ili suncokretovog), so, biber

Priprema:

Patlidzane zajedno s korom pecite u rerni na 200 C oko 45 -60 minuta. Kad se ohlade, skinite koru i usitnite ih u multiptaktiku ili sameljite na vodenici za meso.


Dodajte par kasika ulja, posolite i pobiberite po ukusu, izmesajte sa usitnjenim svezim sirom i zacinite sitno seckanim belim lukom. Slobodno dodajte vise ili manje sira, vec kako volite... posluzite kao namaz u prepecene kriskice hleba.


Napomena: ako pecete vecu kolicinu patlidzana, mozete ih spakovati u kesice/kutijice (po 150-200 g) i zamrznuti. Treba ih spakovati usitnjene i nezacinjene, pa kad vam zatrebaju samo ih odmrznite,  dodajte sir i ostale zacine.

13 коментара:

  1. Ovaj namaz sa svježim sirom mi je otkriće. Jako volim patliđane a i sir. Ovo će biti nešto za mene.

    ОдговориИзбриши
  2. Ja sam veliki obožavalac istog ovog samo bez sira (može da se stavi peršun ili korijander u većim količinama, i dodatno limunov sok u tom scenariju) tako da ću sada morati da napravim i sa sirom. Jedino što je ovde izbor belih sireva nikakav.
    A kakve su ovo rupice na belom luku? Ja sam mislila da se vampiri toga groze... :)

    ОдговориИзбриши
  3. Draga Dunja, ovu salatu sam prvi put probala u Grckoj, ima tome vec dosta godina...secam se da kad god bi se vracali uvece iz setnje, obavezno bi svratili i u prodavnicu da kupimo ovu salatu, pa bismo onda uz frisko ispecen kruh iz pekare uzivali na terasi...;))) Kasnije smo sami kod kuce pokusali da postignemo isti ukus, i od tada je svakog leta obavezno pravimo...a visak spakujemo, pa u zamrzivac za zimu.;))
    Draga Maxivida, i ta tvoja kombinacija zvuci bas fino, i eto prilike da se isproba dok je sada sezona...btw, izgleda da je neki vampir ipak zalutao, hihih...;))))

    ОдговориИзбриши
  4. pravila sam u raznim kombinaccijama ali eto i ja prvi put vidim kombinaciju sa sirom...odlicno...da li bi tu feta mogla?

    ОдговориИзбриши
  5. e ovo zvuči stvarno izvrsno! bilježim i isprobavam :)

    ОдговориИзбриши
  6. Draga Jelena, mozes koristi sir koji volis, mislim da ce i sa fetom biti odlicno..ovo su samo neke okvirne mere, ustavri najbolje je probati pa dodati malo ovoga ili onoga, dok se ne postigne zeljeni ukus.;))
    Draga Monchi, ovo je nesto bas za tebe...lagano i zdravo, mislim da ce ti se jako svideti.;))) kiss

    ОдговориИзбриши
  7. Odlična ideja, moram probati jer volimo i patlidžane i sir. Ovakvi namazi su zakon!

    ОдговориИзбриши
  8. Odličan namaz, sigurno će mi se svidjeti ! Inače volim ovakve namaze a posebno u ljetne dane uz komadić toasta, super !

    ОдговориИзбриши
  9. Pose par godina napravila i ja ovaj namaz, sa malo limuna i pecenog suncokreta :) Koliko moze da se stoji u frizideru?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Saska, moze da stoji 4-5 dana, mada se obicno potrosi i pre toga.:)) p.s. oprosti sto odgovor kasni, ne primetim odmah komentare ispod starijih postova... najbolje je ostaviti ispod poslednjeg receptica.:)

      Избриши
  10. Pravila sam veceras sa domacim punomasnim kozijim sirom,ispalo je odlicno!Trebalo bi cesce da koristimo ovu zdravu biljku,hvala za recept!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na isprobavanju i drago mi je da je receptic uspeo.:) Saljem veliki pozdrav!

      Избриши