понедељак, 15. август 2011.

Menchnikha - slatke spiralice sa medom


Dok sam se tako motala po netu u potrazi za nekim desertom koji bih mogla da napravim za moj rucak na temu Maroka, nasla sam ovaj slatkis sa medom i odmah me je privukao svojim nesvakidasnjim izgledom... a i ime mu je isto tako neobicno - Menchnikha (nisam bas sigurna kako se tacno izgovara;)), ali mislim da mu savrseno pristaje jer su ovi kolacici sasvim jedinstveni!;))

Kako ih najbolje opisati, hmm... to je testo koje se priprema od brasna, rastopljenog maslaca, pomorandzine esencije, sirceta i secera. Oblikuju se rezanci koji se potom skupe u male gomilice, a zatim kratko prze u dubokom ulju i potapaju u med.;) Veoma su slatki i po ukusu podsecaju na nase tulumbe ili grcke lokumadose... nekoliko "spiralica" ce biti sasvim dovoljno da se zasladite na kraju obroka.;)

U originalnom receptu pise da se prave od 1 kg brasna, ali verujte da je to previse.;) I mada sam testo zamesila od pola mere (500 g brasna), kad sam jednom pocela da ih pravim nije bilo kraja, hehe... zato ako zelite da ih isprobate, slobodno napravite od 250 g brasna i dobicete punu ciniju slatkih spiralica za grickanje... ovde mozete procitati  originalni recept .;))


Sastojci: 250 g brasna, 60 g istopljenog maslaca, 1/2 kasicice praska za pecivo, 1/2 kesice vanilin secera, 1 kasika sirceta, malo naribane pomorandzine korice (zamena za esenciju pomorandzinog cveta;)), oko 0,5 dl vode ili mleka

Za sirup: 200 g meda, 1 dl vode

Priprema:

Napraviti testo kao za rezance od navedenih sastojaka, mesiti dok testo ne postane glatko i elasticno. U originalnom receptu se koristi vodica od pomorandzinih cvetova, ali kako ne znam gde bih to ovde mogla nabaviti, posluzila sam se koricom pomorandze koju sam prethodno dobro oprala i sitno naribala.;)


Za pripremu ovih "spiralica" bilo bi najbolje da koristimo masinu za pravljenje testenine jer ce nam velikim delom olaksati posao.:) Pripremljeno testo treba najpre rastanjti na masini, poceti od najvece brojke (kod mene je to 7.) pa postepeno smanjivati dok se ne dobije fino tanko testo. Zaustavila sam se na broju 3. jer mi se ucinilo da ce ta debljina testa najvise odgovarati, rezanci ne bi trebalo da budu jako tanki jer ce onda brzo izgoreti kad se budu przili u ulju.

Kad su napravljeni rezanci, razdvojite ih na manje gomilice i isecite na 5 cm duzine, pa krajeve samo blago stisnite rukom da se zalepe (slika dole). Neka se malo prosuse dok se ulje zagreje i dok se pripremi med u koji ce se posle potapati.


U posebnoj posudici zagrejati med sa malo vode i neka to bude pri ruci jer ce se przene "spiralice" odmah potapati kako budu gotove a to sve ide prilicno brzo. U drugoj posudi zagrejati ulje i polako spustati po nekoliko "spiralica". Prziti ih sasvim kratko dok ne dobiju lepu zlatnu boju, pazite jer brzo izgore.;)

Spiralice izvaditi rupicastom kasikom, sacekati da se malo ocede od ulja i odmah zatim spustiti ih u posudicu sa vrucim medom. Malo promesati da se fino natope sirupom i izvaditi u posebnu ciniju, jos je bolje da se prvo ocede da ne bi posle ostao med na dnu cinije.


Posluziti ih na kraju rucka uz soljicu kafe (a trebace Vam i casa vode;))... ako volite mozete ih posuti sa malo cimeta, vrlo lepo idu jedno sa drugim, uzivajte!;))



19 коментара:

  1. Ijao, pa fildzani, pa zaliveni slatkisi, sreca pa ne znam gdje stanujes;)!!! Ja nemam masinu za rezance, tako da na zalost nece biti nista od ovoga, iako!!! imam ono za istiskivanje kuhanog krompira za pire, mogla bih sa tim pokusati?!?

    ОдговориИзбриши
  2. ;)) Fildzani su tu samo zbog dekoracije, da malo dobrinesu orijentalnom ugodjaju, hihi... jedva sam ih pronasla, znam da bih trebala da imam negde i istu takvu dzezvu ali je ona misteriozno nestala.;D
    Mozda bi mogla da pokusas sa tom presom za krompir, samo bi onda trebalo dooobro pritisnuti jer testo nije bas tako mekano, mislim da bi se to moglo i rucno iseckati ali bi oduzelo jako puno vremena... ma, najbolje da ipak nabavis jednu masinu za rezance, trebace ti ona kasnije i za druge stvari!;))

    ОдговориИзбриши
  3. Imam mašinu za testeninu ali mi nije palo na pamet da se ovako nešto može dobiti. Gledala sam sliku pa pomisli, kako li se ovo pravi da mi je znati? Ma svuda u svetu su ljudi bili inovativni i od finih jeftinih sastojaka shodno svom podneblju pravili poslastice. Sve je slično. Sve je različito.

    ОдговориИзбриши
  4. kako si samo lepo ovo napravila...savrseno.

    ОдговориИзбриши
  5. Nikada pre ovo nisam videla. Mene podseća na kadaif. Jednog dana ću i ja imati mašinu za pastu. Ili koji dan ranije. :)

    ОдговориИзбриши
  6. U prvi tren sam pomislila da se radi o jabukama :D Kad sam krenula čitati post, nisam mogla vjerovati da je riječ o tijestu. Izgleda fenomenalno primamljivo.

    ОдговориИзбриши
  7. Kakakv divan recept.Volim kad naucim nesto novo;)

    ОдговориИзбриши
  8. fantastične fotkice i jako zgodan i zanimljiv desert!

    ОдговориИзбриши
  9. Prelijepo izgledaju,tako originalno..mogu misliti kako su ukusni,fenomenalno draga...veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  10. divota!!!1
    toliko toga ,a ja u zaostatku ..zapamticu ovo kada-tada ali moram isprobati ,ako uspije mozda i pokazem :)

    ОдговориИзбриши
  11. Izvanredno! Zanimljiv i dobar slatkiš! Mašina za rezance je u planu za kupovanje, pa ćemo vidjeti!

    ОдговориИзбриши
  12. Nešto sam slično probala u Turskoj i nije mi palo napamet da bi se to moglo ovako napravit. Jako su mi privlačni, a ovi tvoji filđani, ma miriši mi kava da znaš.

    ОдговориИзбриши
  13. kako dekorativni kolačići!! prekrasni su!!

    ОдговориИзбриши
  14. Ovo je draga Lana savrseno, kada sam ga videla pala sam u "nesvest".Samo ima tu posla...:)Ali se isplati!

    ОдговориИзбриши
  15. Ovo bi mi se sigurno jaaaaakooo dopalo! Mnogo volim ovakve slatkise! :)

    ОдговориИзбриши
  16. Baš blesavo i neobično izgledaju! Nisam shvatila je l' to na kraju meko ili krckavo, ili nešto između. Kad se isprži, tako ostaje (mislim na oblik)?

    ОдговориИзбриши
  17. Draga Majo, budu to nesto izmedju, krckavi su kad se zagrizu, ali opet su mekani jer su upili i malo sirupa... zadrze sasvim fino oblik prilikom przenja, samo ih treba dobro stisnuti na krajevima da se "froncle" ne izvuku.;))

    ОдговориИзбриши
  18. Nous avons fait, toi et moi, la même recette.
    http://saveursetgourmandises-nadjibella.blogspot.com/2011/08/griwechs-ou-petits-feuilletes-aux.html
    Les gourmands se retrouvent partout.
    A très bientôt.

    ОдговориИзбриши