понедељак, 29. новембар 2010.

Jeste li za soljicu caja?;)

Dragi moji, u ovom postu cu Vam otkriti delic mog kreativnog kutka , posto mi se jako svidela ideja da se malo bolje upoznamo i podelimo "tajne" i zanimljive detalje kako nastaju nastaju nase fotke na blogu.

Iskoristila bih ujedno i priliku da sa Vama podelim i ovu simpaticnu nagradu koja vec neko vreme kruzi blogosferom, i svaki put mi izmami osmeh na lice kada je ugledam na nekom od Vasih blogova!;)))


Kako sam ovu nagradicu dobila od vise dragih osoba, zelela bih da se zahvalim mojim prijateljicama sto su me ovako razveselile.... i zato, hvala puno drage moje Jafi , Nale , Branka , Mihaela, Andrea .

Pravila nalazu da nagradu prosledimo dalje blogovima koji nam se svidjaju i rado ih pratimo, a kako zaista ima punooo blogova koje volim da citam, nagradu cu postaviti ovde i mozete je slobodno preuzeti i postaviti na svom blogu, jer bih vam najradije svima podelila!;)))

U pravilima je jos navedeno da treba odgovoriti i na par pitanja, pa cu i to ispostovati ovde... dakle:

1. Zasto si stvorila blog?
Blog sam otvorila dosta ranije i duuuugo nije imao nijedan receptic, bio je to potpuno prazan blok papira sa cistim, neispisanim listovima. U to vreme sam objavljivala recepte na Coolinarici ali sam zelela da napravim i svoju virtuelnu knjizicu sa receptima koji su mi dragi i koji bi mi bili uvek dostupni, da ne moram vise da pretrazujem po papiricima.;))

A onda sam pre godinu dana bila deo jednog kulinarskog projekta koji je Minja organizovala i za koji je bilo potrebo da imam svoj blog sa receptima, i tako je sve krenulo.....;))

2. Koju vrstu blogova citas?
Najradije citam kulinarske blogove, ali volim da pogledam i ostale ako ima nesto zanimljivo da se procita, putopisne, vezane za fotografiju, itd.

3. Imas li omiljenu marku dekorativne kozmetike?
Nemam omiljenu marku, ne volim puno sminke i retko je koristim samo u nekim posebnim prilikma.;)

4. A odece?
Marka mi nije bitna, vazno je da se u tome sto nosim lepo i udobno osecam.

5. Koji proizvod dekorativne kozmetike ti je najbolji?
Ako vec treba da biram, onda bih se odlucila za ruz i maskaru.;))

6. Koju boju najvise volis?
Crvena, bela, crna, teget....

7. Tvoj parfem?
Nemam omiljeni, ali volim lagane cvetne i leprsave mirise.;))

8. Koji film najvise volis?
Uh, puno ih je... zavisi od raspolozenja, ali uvek bih rado pogledala Mostove okruga Medison.;))

9. koje drzave zelis da posetis i zasto?
Volela bih da jednog dana posetim Skotsku, ta me zemlja neverovatno privlaci zbog svojih beskrajnih zelenih brezuljaka i zamkova ususkanih u taj mirni krajolik.;))


A sada... jeste li za soljicu caja?;))

Evo ovako izgleda moj mali kutak gde nastaju sve fotke koje mozete videti na blogu.;)) Na kuhinjskom stolu, pored prozora i u idealnim uslovima kad je lepo i suncano vreme... ne koristim dodatnu rasvetu a poverenje sam poklonila digitalnoj kameri marke Olympus, model mju 800 (ako vas zanima kako izgleda, mozete kliknuti ovde ).

Na slici je jedan starinski servis za kafu koji najradije koristim kao detalj u pozadini, tu su jos i desertni tanjirici, par cinjica i podmetaca u raznim bojama, ali mi je nekako najdraze da za "photo session" postavim beli stolnjak, zatim lepo serviram "model" za slikanje i kameru jaaaako priblizim, pa gotovo da je prislonim na sam tanjir!;)))

E, sada kao sto cete videti u nastavku, slike koje izlaze iz aparata su nekada prilicno tamne pa je potrebno da ih malo doradim i dodam sunca. Nije to uvek slucaj, ali nekada kada je tmurno i lose vreme, a zelela bih da ovekovecim to sto sam napravila, moram da pribegnem Photoshopu. Na slici ispod mozete lepo videti kako izgleda slika pre i posle jedne takve intervencije. Htela bih se zahvaliti nasoj Palachinki, jer nam je ona prva otkrila ove male tajne na Coolinarici.;))

Ako budete mozda zeleli da saznate kako posvetlili sliku, sledi jedan kratki tutorijal u slikama. Za ovo je potrebno da imate instaliran program Photoshop na svom racunaru.

Prvo otvorite zeljenu sliku tako sto cete kliknuti na File, pa zatim Open i odabrati sliku iz folfera na Vasem kompu. Trebali bi da dobijete nesto otprilike ovako:

Zatim iz gornjeg menija odaberete karticu Layer i kad se otvori padajuci prozor idete na opciju New Adjustement Layer. Sada imate mogucnost da otvorite jos jedan bocni meni i tu treba izabrati opciju Curves.
Pojavice se novi prozorcic gde mozete napisati novo ime slike i samo kliknite na OK.


Sad bi trebalo da se otvori prozor poput kvadrata sa iscrtanim vertikalnim i horizontalnim linijma. Na sredini je jedna kriva linija i na njoj cete zapaziti malu crnu tackicu. Levi klik na tu tackicu i ne ispustajuci je, pomerajte je gore dok ne postignete zeljenu nijansu slike.


Ako ste zadovoljni rezultatom, klik na Ok... i sacuvajte tu sliku u Vasem folderu, i to bi bilo sve.;))
Eto, nadam se da ce nesto od ovoga koristiti... moram vam reci da nisam bas nesto puno upucena u tajne photoshopa, ali par stvarcica znam da uradim, pa ako vas nesto zanima rado cu pomoci ako mogu... a kad mi negde zaskripi, onda pitam iskusnije u ovom poslu, hvala puno Neno, Tadeja, Majo!;))

24 коментара:

  1. Puno ćemo naučiti iz ovih razotkrivanja :) super fotkice!

    ОдговориИзбриши
  2. Bas mi se svidjaju ova blogerska "razotkrivanja", hvala ti za ove savijete u photoshopu, morat cu to malo bolje prouciti. mislim da ja to nekako drugacije radim - vjerovatno neispravno posto sam samouka i ne znam bas previse o tome. pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  3. Razotkrivanje se nastavlja:) ,sto mi se posebno svidja, jer me je uvek zanimao taj poroces nastajanja fotki za blog, sta se to krije tamo iza i koliko je to drugacije od onog sto ja radim.

    ОдговориИзбриши
  4. moze soljica caja pogotovo iz ovako prelepog kompleta soljica ))

    ОдговориИзбриши
  5. Velika hvala za ovo razotkrivanje. Nemam photoshop ali, bar sada znam kako to ide. Kada nabavim sebi, ali samo sebi komp na njemu ću imati sve što meni treba a skinut ću se sa ovog njihovog kompa.

    ОдговориИзбриши
  6. baš prekrasni kompletić posuđa, a liepo da sam još nešto novo naučila

    ОдговориИзбриши
  7. Dragi moji, bice mi drago ako nesto od ovoga moze da pomogne!;)) Inace, u ovom servisu koji sam dobila od bake, postoje samo 3 soljice i cuvam ih kao dragu uspomenu, samo za fotkanje...bilo bi mi zao da ostanem jos bez neke soljice!;))
    Draga Snjezo, zelim ti da sto pre nabavis jedan kompic saaamo za tebe!;)))

    ОдговориИзбриши
  8. Ti si prava majstorica, svaka čast! Nemam Photoshop, meni je dobra, silom prilika, i foto kanta (Photobucket)! No, kako blogam tek godinu dana, možda se i ja jednom profesionaliziram i zato bilježim ovaj tvoj post jer je vrlo instruktivan. Hvala.

    ОдговориИзбриши
  9. Puno ti hvala na ovom tutorijalu, kad nabavim bolji komp, a ne ovu starudiju, onda ću nakačiti i Photoshop, a dotle ću sačuvati ovo na sigurno mesto :)

    ОдговориИзбриши
  10. Divan servis, fotkice. I ja to radim drugacije, i isto se tek ucim....probacu i sa ovom varijantom...Hvala za caj, jako mi je prijao...

    :)))

    ОдговориИзбриши
  11. Ma predivna si i jedno veliko srce, divan ti je kutak za fotografiranje, sa puno svjetla i topline, a to zapravo zračiš ti. Ovo naše druženje bit će nam ljepše i plodonosnije. Hvala ti.

    ОдговориИзбриши
  12. Divan ti je kutak i ovaj servis, ma sve je slatko i bas mi nekako "lici" na tebe. Hvala za tutorijal. Ne igram se fotosopom jos uvek, mada ga imam instaliranog. Retko se potrudim oko fotografije, stidim se ... a stidim se sto nisam jos uvek objavila post sa nagradama. Moracu to sto pre da ispravim.

    ОдговориИзбриши
  13. Bas mi se svidja ovo razotkrivanje medju blogerkama, toliko korisnih saveta sam pohvatala u zadnjih par dana!!!
    Meni su tvoje fotke savrsene, tako su pune svetle da se svaki put raspametim, a sad znam i kako to radis... Thanks!!!
    Caj je bio divan, hvala na pozivu :)

    ОдговориИзбриши
  14. Sjajno mi je ovo razotkrivanje :)) Kutak ti je genijalan, prekrasno, puno sunca :)))

    Sa photoshopom si nisam baš na ti, ali učim polako..

    Ovaj servis mi se taaaaakoooo sviđa. obožavam cvjetiće

    ОдговориИзбриши
  15. Baš je dobro ovo razotkrivanje a nešto ćemo i naučiti.

    ОдговориИзбриши
  16. Sve je umiveno i toplo na tvojim fotkama. Stvarno, to ti je zaštitni znak. Ima nekog daška pristupačnosti (možda si i ti jako ljubazna ili komunikativna) i prozračnosti. Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  17. ovo kod tebe mi sve jako lijepo izgleda, tako nježno i profinjeno. Lijepi kutak za slikanje imaš i puno ti hvala za dodatne informacije i objašnjenja oko uređivanja slika. Razotkrivanje je zanimljivo i poučno, sviđa mi se :)
    Uvijek sam za šalicu čaja :)), još kada je iz ovako prekrasnih šalica sigurno i posebno prija. Hvala ti !

    ОдговориИзбриши
  18. Super!! ja imam Photoshop ali nikada nisam niti pokusaval nesto da radim jer sam si unapred rekla da ja to NE znam :)

    slikam isto u mojoj kuhinjici na jednom kraju stola i to je to ..imam doduse dobru kameru,ali ui nju bi trebalo prvo dooobro prouciti !!:)
    Srce si @!!!

    ОдговориИзбриши
  19. krasne su ti fotkice, a ona prva mi je bas ono!!!

    ОдговориИзбриши
  20. Lana tvoje fotke su divne, i uvijek me oduševljava upravo ta dnevna svjetlost na njima. Ona je nezamjeniv saveznik i fotke su tako nježne, to je nemoguće postići s onim mojim lampama. :)
    Hvala ti na ovom razotkrivanju, baš uživam u ovim postovima. :)

    ОдговориИзбриши
  21. Hvala Pacalinki, hvala tebi na ovom kratkom tutorialu, ispravila sm malo svoje slike, pa cu ih ponovo uploadati. Onaj krs u kuhinji mi ne pada na pamet da objelodanim, tako da ce razotkrivanje malo pricekati:)))! Hvlaa jos jednom!

    ОдговориИзбриши
  22. Odkud da počnem?
    Od prekrasnog vintage servisa ili dnevnog svjetla na kojem ti zavidim i koje je neizostavni suradnik za doista dobru fotografiju. Photoshop može i čini čuda ali da sve one kojima nije dostupan iz bilo kojeg razloga ne padnu u potpunu depresiju nad boljim fotografijama, ne može se od mutne, nejasne i promašene fotografije napraviti dobra. Aparati i objektivi su različiti, ali danas manje više svaki može, ako ga upoznamo napraviti solidnu fotografiju. Većina dobrih, boljih i odličnih fotografija na našim blogovima je proizvod prije svega smisla za estetiku, minimuma potrebnog svjetla jer je ono osnova fotografije, a hrana je kao objekt posebna osjetljiva, ali uprkos svemu tome, rijetko koja doista dobra ili odlična fotografija nije prošla barem minimalnu obradu u photoshopu. Meni to u većini slučajeva uspije ljeti, vani, na dnevnom svjetlu, pa osim eventualnog kropanja nema dodatnih intervencija, ali niti to svaki put. Dovoljno je da ti se prošeće oblak i piši kući propalo. Zimske pak opet ovise o umjetnoj rasvjeti, a i to je kod mene razlika je li fotkano u jutarnjim satima pa ipak nešto dnevnog svjetla proviri kroz krovne prozore ili je isljučivo umjetno. Dakle, morate upoznati svoje aparate, naći u stanu mjesto koje daje najviše svjetla, ako ga nemate osigurati umjetnu rasvjetu, nabaviti nažalost iole pristojan photoshop i igrati se i pokušavati same. Ni kuhati niste naučile čitajući. Morale ste uzeti kuhače u ruke. I fotografija funkcionira na isti način.
    Ja skidam kapu svakoj koja dobije pažnje vrijednu fotografiju u dva ili tri okidanja. Ja to ne uspijevam i mislim da je kad i ako to i uspije stvar ili puke sreće ili profesionalizma, kad govorimo o fotografiranju hrane.
    Lijepo si sve složila Lana, svaka čast, ali moju nepodijeljenu pažnju i dalje ima servisić, sa photoshopom i bez njega! :))

    ОдговориИзбриши