петак, 31. мај 2013.

Recepti sa preporukom :)


Poslednji dan u mesecu je obično rezervisan za objavu recepta koji se isprobava u okviru blogerske igrice KuVarijacije, međutim kako mi se u poslednje vreme skupilo već nekoliko isprobanih recepata, a propustila sam i prošli krug igrice, mislila sam da bi bilo najzgodnije da ih sve zajedno objavim.:) Tako da ćete ovog puta moći da pročitate utiske o tome šta mi najviše dopalo od vaših slanih i slatkih đakonija, a na označenim linkovima možete pronaći sve recepte na originalnim blogovima.

Na slici, u prvom redu, sa levo na desno, su Italijanski štapići sa bloga Kuvati srcem naše cool šefice Dubravke, pored njih je odlična Pogača sa kiselom pavlakom sa bloga Astal-kuhinja moje ravnice koji piše naša draga Vera, a tu je i Kisela banica  naše majstorice Jafi sa bloga Kuhinjske čarolije.:)

Da se malo i zasladimo, na prvoj fotki u drugom redu je vrlo ukusna  Šarena oblanda sa bloga Cooking by Mirjana, sledeća sličica je ujedno i naš slatki zadatak ovog meseca, divan limunkasti Koh po Jeleninim receptu sa bloga Food for thought, i najzad Izvrnuta torta od banane, recept koji je bio izabran još prošlog meseca, a napravljen je po Marijinom receptu sa bloga Palachinka.:)

Predlažem da krenemo prvo od slaniša, a zasladićemo se posle na kraju.:)))

Italijanski štapići

 
Več duže vreme mi se ovi štapići motaju po glavi, zapravo od trenutka kad su isprobani od strane Cool tima nakon izbora naše Bube za cool cheficu prošlog meseca.:) Evo, konačno su došli na red za probu u mojoj kuhinjici, mogu vam reći da su veoma ukusni i preporučujem da ih što pre napravite ako već niste do sada.:)
 
Testo sa sirom je fino mekano, a još kad se dodaju listići šunkice ili nekog suvog mesa, budu to zaista pravi zalogajčići za uživanje. Malo odstupanje u odnosu na originalni recept je što sam izostavila deo sa preklapanjem testa odgore, tako da su kod mene trakice išle odmah na zamotavanje posle filovanja. To se nije pokazalo baš kao najbolja ideja kako sam u početku zamislila, pa sam morala da usput skupljam komadiće fila koji je otpadao prilikom zamotavanja štapića:) No, na kraju su se ipak fino ispekli i sve (ne)zgode su brzo zaboravljene dok smo grcikali tople štapiće.
 
Tako da zanemarite ovaj deo sa sličicama pripreme ispod i držite se originalnog Bubinog receptića, nećete sigurno pogrešiti!:))
 
 

Pogača sa kiselom pavlakom

 
Kod nas je isprobana već dva puta, recept je umnožen i odmah podeljen komšiluku, a nameravam da je pravim još dugo, duuuugo... najtoplije preporuke za ovu finu pogaču iz Kuhinje moje ravnice. Kako sam imala teglicu pravog vojvođanskog milerama (dobila od strine:), za fil sam stavila par kašika milerama umesto kisele pavlake, bila je odlična!
 
Sam postupak je vrlo jednostavan, zamesi se testo i podeli na 4 dela. Svaka jufkica se zatim razvije u okruglu koru veličine kalupa, prva i treća kora se premazuju maragrinom, a srednja mileramom. Zatim se sve fino ušuška i pokrije četvrtom korom i ostavi da raaaaste... pre pečenja se samo premaže umućenim jajetom, zaseče na par mesta i pospe susamom ili makom. Narednih pola sata iz rerne će se postepeno proširiti divan miris zbog koga ćete stalno cupkati oko rerne i zavirivati, jedva čekajući da se ispeče... ne propustite da napravite ovu pogaču prvom prilikom!:)))
 
 

Kisela banica

 
Mislim da je ovo recept koji sam možda najviše puta isprobala do sada, i sve sada ću otkuckati utiske i napisati koji redak, pa onda mi se sličice ne učine baš tako dobre (zato što ih uvek fotkam u žurbi, da nam se ne ohlade banice:), pa onda sve ostavim za neki sledeći put kad je budem ponovo pravila i kad budem imala više vremena da napravim bolje fotke... i tako, svaki put.:))
 
E, pa sada sam rešila da ne čekam više sledeći put i izabrala sam najbolje fotke koje sam imala,  mogu vam samo reći da nećete pogrešiti ako ih napravite jer je recept odličan i precizan i dobićete zaista najukusnije banice koje ste probali do sada, ako ste se odmah zaputili u kuhinju da ih napravite, ovde možete preuzeti ceo recept.:))
 
 

Koh

A sada nešto slatko i sočno, limunkasto i vrlo finooo... naš zadatak je ovog meseca bio da napravimo Jelennin Koh od griza sa bloga Food for thought. Jeste li možda već negde probali koh od griza, kod mame, bake ili prijateljice? Za mene je ovaj mekani kolačić nešto što me podseća na detinjstvo i mislim da mi uvek izmamo osmeh na lice. ;)

Od našeg kućnog recepta se razlikuje samo u par detalja, Jelenin se pravi isključivo od griza i dodaje se malo naribane limunove korice zbog fine arome, kod nas kući se obično pravio dvobojni, uz dodatak kakaa, ali zajedničko im je da su oba sačinjena od divno mekanog testo koje poput sunđera upija neverovatnu količinu mleka.:)


Najlepše prija leti kad se dobro rashladi i kad seckate kriškice iz frižidera kada niko ne gleda.:) Sviđa mi se dodatak limunove korice jer daje jedan potpuno novi ukus omiljenom slatkišu, možete ga i izostaviti ako želite ili poslužiti uz kašičicu voća iz slatka.

Dodatak (subota 1.6.2013.): danas smo opet pravili koh, ovog puta uz dodatak slatka od trešanja.:)



Izvrnuta torta od banane

 
Da nadoknadim propušteno gradivo tj. da objavim utiske za recept koji je bio planiran poslednjeg dana u aprilu. Međutim, kako sam u to vreme bila na putu, recept stiže sa malim zakašnjenjem.:)
 
I tortica je mala (pravljena je od pola mere;), ali sasvim dovoljna da je podele dve osobe.;) Ok, ako vam dolazi neko veće društvo, možete onda slobodno napraviti i punu meru prema originalnom receptu, ali za nas je dvoje je bilo taman, čak je ostalo i za repete posle ručka.;)
 
Znači, ako radite od pola mere, možete uzeti dve manje vatrostalne činijice i napraviti dve porcije. Milsim da ima dovoljno materijala za još jednu manju torticu, jer je testo prilično naraslo tokom pečenja, pa ako volite da biskvit bude tanji, sledeći put možete podeliti smesu na tri dela ili ispecie u većem kalupu.
 
Najlepši deo je ipak onaj gornji sloj sa karamelizovanim bananama, tako da nemojte štedeti na njima... tortice odlično idu uz popodnevnu šoljicu ćaskanja i nekog finog čaja.:))
 
 
 
 
 
Pravila sam ih nedavno, pored još nekih sitnih kolača, jer su mi se veoma dopale kako su izgledale na slici kad ih je Mirjana objavila. Iako ne pravim baš tako često kolačiće sa oblandama, ovi su me osvojili na prvi pogled a mogu vam reći da je i ukus isto tako odličan!:)
 
Kod mene su bile dvoslojne da bi se nekako izjednačile po visini sa ostalim kolačićima, ali možete ih napraviti i u njihovom punom sjaju, raskošne sa 4 sloja fine kreme i čokoladnom glazurom na kraju.;) U jednom trenutku sam ostala bez oraha, pa sam u deo fila stavila mlevene lešnike i čokoladu, dok se u žutoj kremi oseti fina aroma limuna.
 
p.s. ako možete da odolite, sačekajte do sutra da ih lepo iseckate i probate... zapravo, neće smetati ni da možda odmah malo "poravnate" ivice oblande.:))
 
 
  

30 коментара:

  1. Joj Lanice od ove sve ponude ne znam šta je ukusnije,tvoje prezentacije su stvarno savršene..hvala ti na idejicama..veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман31. мај 2013. 07:53

    Svima pričam za tvoj blog. Odličan izbor detalja za fotografiju, recepti, objašnjenja sve na jednom mestu. Hvala za ideje, često ne znam šta odabrati, kad sve izgleda primamljivo. Puno pozdrava.

    ОдговориИзбриши
  3. Trudim se da ne budem uvek puna hvalospeva kad komentarisem tvoje recepte ali to je prosto ne moguce, draga moja. O tome sta mislim o pripremljenom najbolje ces zakljuciti iz sledeceg - ja bih sve to probala i u tome uzivala! Znaci, razbila si:))) KISS

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nale, hvala ti, nego kad mi jednom dodjes onda cemo se baciti na pravljenje i isprobavanje.:)) kisss

      Избриши
  4. Meni se strasno dopadaju oni stapici...sigurno su jako ukusni i divno izgledaju ! A koh koji je slatkis mog detinjstva mojoj mami je uvek ispadao mmnogo vlaznije, cak bih rekla mokrije !! i...nikada nije mogao ovako da stoji na tanjiru sam samcit...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Marina, te stapice toplo preporucujem, putovali su sa nama u Grcku i bili ukusni i posle pra dana.:) Mislim da nas ovaj kolac sve vraca u detinjstvo, mozda je samo bio preliven sa nesto vise mleka i vazdusastiji, ali verujem da je bio podjednako ukusan... drago mi je da delimo tako lepe uspomene.:))

      Избриши
  5. Odlični recepti, svi na jednom mestu, baš fino! Prezentacija takodje vrhunska!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Suzyce, nekada je tesko napraviti scenu i odvojiti potrebno vreme za fotkanje na miru, vecina ovih slika nastala je u hodu, dok su ukucani cupkali da sto pre probaju.:))

      Избриши
  6. Wow,kakve fotografije,sve izgleda slasno i primamljivo,naravno to je kod tebe uvijek tako. Već sam probala i italijanske štapiće i pogaču sa pavlakom. Pogača je predivna. Sve najbolje i puno pozdrava.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vanjuska, onda ne moram da te nagovaram da isprobas, hihihi... hvala ti i saljem puno lepih pozdrava celoj ekipi!:)))

      Избриши
  7. Uh, uh, koliko delicija na jednom mjestu! Obožavam tvoje postove sa više prijedloga, tada često ne znam u što bih prije pogledala, a sline mi cure na sve!! Štapiće sam radila i znam da su super, a ovo ostalo bi isto trebalo isprobati.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tamara, nekada mi se tako skupe receptici, pa ne mogu da izadjem na kraj sa njima, ovako je i meni posle lakse da se snadjem.:)) p.s. najbolje da krenes redom..;D

      Избриши
  8. Svaka vaša „obrada” tuđeg recepta je čisto savršenstvo, baš kao i osećaj da prepoznate potencijal nekog recepta.
    Veliki pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Tara, hvala puno na javljanju i na lepim recima.:)) Saljem punooo pozdrava!:))

      Избриши
  9. Jako mi se sviđa ova pogača s kiselim vrhnjem, divno izgleda! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Anja, najtoplije preporucujem receptic, mislim da cete je posle stalno praviti.:))

      Избриши
  10. ohooh pa sve je fenomenalno, posebno poga;a!!! šalim se malo, ovog puta glas dajem za koh.
    Veliki pozz i hvala od srca za sve!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Hvala Verice, pogaca je pokupila sve pohvale, mislim da ce od sada postati deo naseg domaceg menija.:))

      Избриши
  11. Stvarno prelepi kolačići, svaka čast!

    ОдговориИзбриши
  12. A štapiće ću takođe morati da probam, tako su vam ukusne fotografije!!! mada priznajem da sam kuvarica lenjivica koja ne voli da mesi testa..;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Otkricu vam jednu malu tajnu, u pocetku ni ja nisam volela da mi se testo zalepi za prstice, ali kad ste jedno vreme daleko od kuce i setite se mamine kuhinje, onda se sve polako menja.:) Posle prvih ne bas uspesnih kiflica i domaceg testa za pizzu (vrlo ispesnog:), stvari su postepeno krenule drugim tokom... tako da drzim fige za stapice i za jos punooo drugih lepih peciva.:))) pozzzz

      Избриши
  13. Kod tebe uvek bogata i raznovrsna ponuda :) Drago mi je da ste zavoleli banicu, tako jednostavnu i brzu pitu, a posebno uživam u tvojim slikama :) Hvala puno na svemu :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Jafi, tvoj recept nam je odavno na vrhu omiljene liste, necemo ga menjati.:)) cmoook...

      Избриши
  14. Nemam pojma kako nisam ostavila komentar a odmah sam pročitala. Verovatno sam se sludela kad su kohovi krenuli da iskaču na sve strane. Meni je onaj tvoj dvobojni odličan i nisam ga nigde drugde videla. A kad ovi tvoji rozi minjoni su za izložbu, za muzej lepih umetnosti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da je ovaj krug bio pun pogodak i drago mi je da je pristiglo tako puno radova, samo sto smo ti zadali posla.:))) p.s. neki put ne stignem da izadjem na kraj sa recepticima, pa mi je onda zagodnije da ih sve ovako zajedno predstavim... hvala ti na svemu, kiss!:))

      Избриши
  15. Ma sve je savršeno, posebno oni štapići. Ne znam što bi odabrala

    ОдговориИзбриши