среда, 2. мај 2012.

Pita sa mesom


Dobro jutro, drugari! Jeste li juce lepo proveli dan, mozda negde u prirodi, na svezem vazduhu, setali i druzili se sa prijateljima, malo rostiljali... ili jednostavno odmarali kod kuce uz neku dobru knjigu ili omiljeni film ? U svakom slucaju, nadam se  da ste se lepo odmorili i da je prijao ovaj kratki predah, a  ako jos uvek razmisljate sta cete danas za kasni dorucak ili rucak u isto vreme, onda izvolite na vrucu pitu sa mesom, upravo izvadjenu iz rerne, racunajte da ce za pripremu i pecenje biti potrebno oko sat vremena... bon appetit i lepo provedte danasnji dan!:))

Sastojci: 500 g tankih kora, 500 g mlevenog mesa, 1-2 glavice crnog luka, 2 dl ulja, 2 dl mineralne vode, 1 kasicica soli, 1/2 kasicice Vegete, biber; za prelivanje: 2 dl mineralne vode, 2 jajeta, 30 g maslaca

Priprema:

Pripremiti prvo nadev: proprziti na ulju sitno seckani crni luk, dodati mleveno meso, posoliti i pobiberiti po ukusu. Dinstati sve zajedno dok meso lepo omeksa, 15-20 minuta.

Tepsiju u kojoj ce se peci pita premazati uljem i na na dno staviti jednu koru, poprskati sa kasikom ulja i  kasikom mineralne vode. Preko nje staviti drugu koru i ponovo poprskati, a odgore sloziti i trecu koru i rasporediti 1/4 nadeva. Postupak ponavljati dok se ne potrose sve kore i nadev, neka odgore budu ponovo 3 kore koje cemo takodje poprskati sa malo ulja i vode.


Na kraju, pitu ostrim nozem iseci na kocke. U 2 dl mineralne vode razmutiti 2 cela jajeta i sve preliti preko isecene pite. Ostaviti da stoji jos 10-tak minuta. Pre pecenja, preko pite rasporediti kockice maslaca i staviti da se pece na 200C oko 30-40 minuta.

Gotovu pitu iseci po zarezima  i posluziti toplu... prijatnooo!:)))


23 коментара:

  1. Jao ,šta mi radiš. Zamirisala mi je ova tvoja pita čak dovde: :) Izgleda predivno i rado bih jednu kockicu sad pre kafe i još jednu posle za doručak. :)

    ОдговориИзбриши
  2. Svidja mi se jako, nisam probala ranije ovako izrezati prije pecenja, bas super ideja, predivno izgleda.

    ОдговориИзбриши
  3. Divan recept za mesnu pitu. Bit će mi odlično za napravit pa ponjeti na izlet.

    ОдговориИзбриши
  4. Dobroo jutro Lana! Hvala na lepim rečima, a kod tebe uvek čovek može da se napuni dobrim vibracijama. Pita ti je odlična. Slično pravima, ali nikako da nađam adekvatnu posudu. jedan pleh je predugačak pa vrata od rerne ostaju otškrinuta dok se peče, drugi je premalen...Ova tvoja keramička mi se čini idealnom. Kockice putera na vrhu, e to nisam koristila. Pamtim!

    ОдговориИзбриши
  5. Fino, fino, fino, pogotovo kad još nemam ni ideje što ću jesti za ručak! :D Jako lijepo izgleda! :)

    ОдговориИзбриши
  6. Lanice moram priznati da sam se jučer baš ugodno provela,i hvala ti na ideji za ovu pitu,taman imam kore i razmišljam šta s njima,pita savršeno izgleda...lijep dan ti želim:)

    ОдговориИзбриши
  7. Prelepa pita, odavno je nisam spremala, moram priznati da ja lično više volim pite i gibanice sa sirom, ali i sa mesom ne bih odbila...

    ОдговориИзбриши
  8. Dragi moji, verujem da svi imamo slican recept za ovu pitu, meni je nekako najlepsa na ovaj nacin, a slobodno predlozite kako vi pravite.:))

    @ Jelena, ove keramicke modle se mogu naci u Idei, ovo je neka srednja velicina 20x30 cm (samo da mozes da uporedis;)... kockice maslaca odgore nisu obavezne, ali nekako daju lepu boju i gornja korica bude divno krckava.:))

    Drugari, sledeci put pravim duplu meru.))

    ОдговориИзбриши
  9. ovaj mi je vikend trajao 5 dana i uživala sam :) A ovakve postove i slane divote nije dobro gledati kad si jako gladan, kao ja trenutno :)

    ОдговориИзбриши
  10. Što bi moj tinejdžer rekao: ekstraaaa :-)
    Stvarno je odlična, isto završavam pite odozgo, ali su mi kockice putera novitet - dobra novitet.

    ОдговориИзбриши
  11. O da, jesam za komad a možda i dva :) ove odlične pite sa mesom. Lana, ovo predobro izgleda !!

    ОдговориИзбриши
  12. Mi iz Bosne kazemo : "Sve su pite,pitice,al burek je pitac".Opet mi iz Bosne burekom zovemo SAMO pitu sa mesom :).Ja sam starija domacica i razvijam jufke sama.I po tome su Bosanke poznate,same razvijaju jufke:) Moja svekrva je bila Srbijanka,i ona bi reci da Srbijanke ne znaju razvijati jufke..jednostavnije je kupiti gotove.Ko ne razvija sam jufke,moze da kaze da su i kupovne jufke dobre.Meni nisu ni blizu domacih...Godinama sam isla u Srbiju i onako usput uocavala razlike u kuhinjama..Mi Bosanke ne przimo meso niti luk za burek.Ne przimo( ne dinstamo) ni smjesu za filovane paprike niti za sarmu.Sve su to sitnice,stvar navike,razlike postoje.Ja moje pite ,bilo koje,nikad i nicim ne polivam.Tako vole moji ukucani,muz Srbijanac kaze ne voli mljecavu -mokru-pitu.Ovo sve napisah jednostavno da pokazem kako se pite prave na puno nacina,recimo.Ali kako to kazu,ne igraj kolo prolazeci Srbijom(jer to Srbijanci najbolje rade) tako se kaze ne pricaj o bureku prolazeci Bosnom.Sve je dobronamjerno i nadam se tako ce se i shvatiti.Pozdrav iz Njemacke :)

    ОдговориИзбриши
  13. Draga Spontana, eto uvek je lepo nauciti nesto novo, kako se pravi pita u drugim krajevima, volela bih da jednom probam pravi burek.:) I slazem se da je najlepse sa domacim korama, iskreno, ja bas nisam tako vesta u razvlacenju, ali nadam se da cu i to jednom savladati.:) Hvala puno na javljanju, saljem ti lepe pozdrave!:))

    @ Tamara, drago mi je da je produzeni vikend lepo protekao, a posebno me raduje sto cemo naredna dva meseca istrazivati tvoj blog i isprobavati recepte.:))


    @ Marus, thanks... good day to you too!:))

    @ Opasna, mislim da ces sada morati da pravis i tvom tinejdzeru.:))

    @ Branka, evo saljem odmah brzzom postom do tebe... puno te pozdravljam!:))

    ОдговориИзбриши
  14. Slično sam pravila i ja (bez putera)) ali moji ukućani kažu da su jufke zakon:-((( Za moj ukus ova tvoja je zakon!

    ОдговориИзбриши
  15. Do sada je nikada nisam pekla u keramickim posudama, sto mi deluje odlicna ideja kao i kockica maslaca na vrh pite. Slike bas mame a pita deluje preukusno. Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  16. Kockica maslaca na piti, to moram isprobati... Draga Lana, upravo sam večerala i sramota me je reći, ali gledajući ovu pitu ja opet ogladnih :)))

    ОдговориИзбриши
  17. @ Vesna, hvalaaa... slazem se potpuno da je sa domacim korama najlepse!:))
    @ Natasa, ne mora da se pece u keramickoj posudi, nego mi je emajlirana modla koju obicno koristim za te stvari, bila zauzet sa kolacima.:) Puno lepih pozdrava!:))
    @ Tanja, to mi je najlepsi kompliment.:D Punoo te pozdravljam!:))

    ОдговориИзбриши