понедељак, 2. јануар 2012.

Svecano rolovano pile


U potrazi za nekim zgodnim receptom od piletine koji bih mogla isprobati za novu godinu, setila sam se da sam kod nase drage Dunje jos pre nekog vremena zapazila ovaj recept za punjeno peceno pile bez kostiju.:) Dopalo mi se kao ideja jer se moglo spremiti ranije i fino posluziti kada dodju gosti, mada sam ga na kraju spremala neposredno pre dolaska gostiju, ali ipak je ostalo i za fotkanje narednog dana.:)

Koristila sam  nesto manje pile nego sto je u originalnom receptu, pa sam tako dobila fine male snitice koje su se lepo mogle naseci i poredjati po obodu tanjira, a od preostalog soka od pecenja napravila sam umak. Evo kako je tekao postupak:


Sastojci: 1 pile od 1,5 kg (moze i vece), 1 srednja glavica crnog luka, 2 pilece dzigerice, 1 jaje, 2 snite starog hleba, so, biber, persunovo lisce, oko 100 g tanko isecene pancete (za zavijanje)

Priprema:

Pazljivo izvaditi kosti iz celog pileta (na kraju recepta je link za video tutorijal). Poceti od sredine pilecih prsa tako sto cemo ih pazljivo zaseci po sredini i odvojiti belo meso sa leve i desne strane. Zaseci nozem svuda okolo da bi se izdvojila grudna kost i izvaditi ceo sredisnji deo kostiju. Batake zaseci duz kosti i seckati po malo dok na kraju ne odvojimo celu sredisnju kost. Pileca krilca mozete ali i ne morati otkostavati, ja sam ih samo isekla i ostavila sa strane za supicu.:)

Kad smo to sve zavrsili, pile zaciniti sa malo soli i bibera, oblikovati kao veliku sniclu i premazati nadevom od pilece dzigerice. Prvobitna zamisao mi je bila da na pola pileta stavim nadev od sampinjona, a na drugu polovinu nadev od pilece dzigerice i pancete. Medjutim, posto sam prvo napravila nadev od dzigerice, ucinilo mi se da ga ima dosta i da ce mi preostati ako budem filovala i sa pecurkama, tako da sam resila da ga celog iskoristim, a za neku drugu priliku isprobacu i nadev sa sampinjonima... sada vec imam malo iskustava kako izvaditi kosti iz pileta.:)

Za nadev: crni luk sitno iseckati i proprziti na malo ulja. Pilecu dzigericu nastrugati nozem i odvojiti od zilica. Kriske starog hleba potopiti u mleko, pa zatim ocediti i izmesati sa dinstanim lukom i usitnjenom dzigericom. Posoliti i pobiberiti po ukusu, dodati malo seckanog persunovog lisca i na kraju sve povezati sa jednim jajetom (po ptrebi dodati i 1-2 kasike prezle).

Pripremljeni nadev premazati preko pileta i zaviti u rolat, pa zatim sve obloziti tanko secenim snitama slanine. Zamotati u foliju i staviti u pleh u koji smo sipali malo vode. Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 1 h, zatim odmotati foliju i peci jos 15-tak minuta dok fino ne porumeni.

Moze se posluziti toplo i hladno, ali se ipak lakse sece kada se malo prohladi. Sok od pecenja iskoristiti za umak, procediti i zgusnuti sa jednom kasikom gustina razmucenim u malo hladne vode. Sve zagrejati da provri i posluziti uz nase rolovano pile... bon appetit!:)


Napomena: ovde mozete pogledati video kako na najlaksi nacin izvaditi kosti iz pileta (za nesto manje od 6 minuta;)). Moram priznati da je meni ipak trebalo malkice vise vremena od toga, ali nadam se da ce sledeci put biti bolje.;))

16 коментара:

  1. Vađenje kostiju iz piletine mi je noća mora. Zbog toga se rijetko upuštam u taj pothvat. Tebi svaka čast!

    ОдговориИзбриши
  2. nisam nimalo spretna s odvajanjem kostiju iz piletine i ja to radije prepustim svojim muškim koji to sasvim zadovoljavajuće obave
    roladica mi se dopada ukupno sa ovim nadjevom

    ОдговориИзбриши
  3. Sjajno, kao ideja a o izvedbi da ne pričam!

    ОдговориИзбриши
  4. Za sve treba praksa pa i za ovo. Sad me baci u razmišljanje da li ovo da primenim na ćurku koju imam u planu da pripremim za Božić :)

    ОдговориИзбриши
  5. Lepo! Imam odličnog mesara, koji nam pomaže za vreme svinjokolja tako da mi je u praksi pokazao kako da izvadim kosti iz raznih vrsta mesa. Ovaj rolat izgleda fino, a sličice su ti kao i uvek fantastične!

    ОдговориИзбриши
  6. Kada sam videla naslov, u sebi sam pomislila: nije valjda trebila i pile od kostiju?!?! Kad ono - jeste. Nije baš da joj je trebalo 6 minuta, možda ipak 8? :-) Pa ti si fantastična - savršenstvo koje mi uvek iznova nabija komplekse: vredna, uredna, maštovita - kuvarica za poželeti. Draga Lana, svaka čast, recept ti je divan, divim ti se izistinski!

    ОдговориИзбриши
  7. Bas sve pedantno i vrlo svečano.Draga Lanice sve najbolje vam zelim u 2012.g!!!!

    ОдговориИзбриши
  8. Jako lepo ya jedan fini, svecani rucak. Bas sam mami pokazala recept u nadi da ce ga isprobati... :)

    ОдговориИзбриши
  9. Sjajan svečani recept. Sve najbolje u Novoj godini želim tebi i tvojoj obitelji draga!

    ОдговориИзбриши
  10. Krasan recept,baš svečano i preukusno djeluje....sve najljepše draga u Novoj godini!

    ОдговориИзбриши
  11. Dragi moji, da znate da nije uopste komplikovano izvaditi kosti iz pileta kako se mozda cini, ovaj video mi je puno pomogao (pogledala sam ga prvo dva puta;)) i posle je vec islo lagano, tako da ako se odlucite da isprobate videcete da je zapravo sve daleko jednostavnije.:))
    Hvala vam na lepim zeljama, znate da vam zelim isto sve najbolje u Novoj godini... "citamo" se i dalje!:))

    ОдговориИзбриши
  12. Krasan receptić Lana! Moram ti priznat da je i meni vađenje kostiju iz piletine, kao i rezanje pileta noćna mora. Zato ja taj posao prepustim boljoj polovici :)

    ОдговориИзбриши
  13. Draga Lana najprije bih ti željela čestitati Novu godinu sa željom da tebi i tvojoj obitelji bude ispunjena srećom i zdravljem...

    iskreno, još prije doba youtube-a imala sam namjeru napraviti nešto slično, no odustala sam, jer sam se, priznajem, jednostavno preplašila kako ću povaditi tolike kosti iz pileta, a da mi ono ostane bez previše rupa...ovaj recept je super, a tutorijal zlata vrijedi - hvala :)

    ОдговориИзбриши
  14. Baš ti je prekrasno ispala rolada, a nadjev kao gljivica, baš zgodno. Sve najbolje ti želim draga.

    ОдговориИзбриши