петак, 16. децембар 2011.

Medene saonice i par pokloncica


Dragi moji, nadam se da se vec polako spremate za predstojece praznike, a evo nesto sto sam pravila ovih dana pa sam htela da podelim sa vama.:) Jos od kako sam prosle godine videla ovu sliku kod nase Palacinke (mislim da su to najsladji irvasi na netu;)), imala sam zelju da pokusam da napravim nesto tako slicno, pa su tako nastale ove saonice od meda i nekoliko irvasa pride.:))

Ovo je moj prvi pokusaj pravljenja saonica od medenog testa (kao sledeci poduhvat planiram kucicu od medenjaka;)). Mogu vam reci da je bilo jako zabavno igrati se na ovaj nacin, mozda nije bas sve ispalo kako sam zamislila, konture su mogle biti i bolje uradjene ali sada kada sam stekla malo iskustva, bice bolje sledeci put.:) Koristila sam recept za medene figurice koji sam vec ranije objavila na Coolinarici i dobro se pokazao i u ovom slucaju.:)


Sastojci: 300 g brasna, 100 g secera, 100 g meda, 75 g maslaca, 1 jaje, 1 kasicica mlevenog cimeta, 1/2 kasicice mlevenih karanfilica, 1 kasicica sode bikarbone

Glazura od secera: 1 belance, 250 g secera u prahu

Priprema:

Izmesati sve sastojke i zamesiti testo (ako je suvise mekano, moze se staviti u frizider neko vreme). Na kartonu ili cvrscem papiru nacrtati saonice i iseci kao sablone. Testo tanko razviti i pomocu sablona od kartona iseci 2 oblika za saonice i jos 3 manja pravougaonika ( za pregradu i dno), te nekoliko irvasa. Sve delove poredjati na pleh preko masnog papira, a od preostalog testa napraviti zvezdice, jelkice ili neke druge oblike po zelji.


Medene figurice peci u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 15 minuta. Kada su gotove, sacekati da se malo prohlade u plehu pa ih tek onda izvaditi na tanjir i ostaviti da se ohlade do kraja.

Pripremiti glazuru od secera i belanceta, u zavisnosti od velicine belanceta mozda ce trebati manje secera od navedene kolicine. Potrebno je da glazura bude gusta, ali ne previse, da bi se ipak moglo lepo "crtati" sa njom. Pripremljenu glazuru sipati u poslasticarsku vrecicu ili u plasticnu kesu kojoj smo odsekli vrh.


Ukrasiti medenjake koji su se ohladili u medjuvremenu. Prvo pazljivo iscrtati konture a zatim popuniti i sredinu, pustiti masti na volju i nacrtati oblike koje zelite. Ostavite da se glazura potpuno osusi, pa zatim pazljivo spojite sve delove  i formirati saonice, koristeci pri tome preostalu glazuru kao "lepak".

Ako je potrebno naslonite delove na soljice ili nesto slicno dok se suse, da bi se bolje ucvrstili. Na kraju, na veci tanjir ili posluzavnik stavite kristal secer i napravite scenu iz zimske bajke.:)

Sablon za saonice mozete preuzeti ovde .:)

A sada par reci o pokloncicima, ovo ce ujedno biti i prvo darivanje na ovom blogu.:))


Posto mi je stiglo par primeraka knjizica, za sada samo prve dve (a vec znate o kojim knjizicama se radi;)) zelela bih da obradujem nekoga od vas pa ce tako dva citaoca imati priliku da dobiju po jedan pokloncic sa slike (knjiga recepata, kuhinjska rukavica i mali pleh za pecenje su u jednom paketicu, a u drugom ce biti kalupici za kolace).  Dovoljno je samo ostaviti komentar ispod ovog posta (moze to biti i smajli;)), a sledeceg petka izabracu dva od svih pristiglih komentara uz pomoc ovog programcica da bi sve bilo maksimalno fer koliko je to moguce.

A posto moramo odrediti neki rok neka to bude znaci sledeci petak 23.12., recimo do 15:00 h, a onda ce Deda Mraz upregnuti svoje irvase u saonice i pohitati da isporuci poklone nekome od vas, ma koliko daleko bili...:)))

56 коментара:

  1. Joj Lana, kakva ideja sa saonicama, baš posebno i prelijepo...

    ОдговориИзбриши
  2. Prekrasni Božićni kolačići! Saonice su super!
    Lijep pozdrav!:)

    ОдговориИзбриши
  3. Ma prekrasne su, već dugo nisam vidjela nešto ovako preslatko. To ću napravit sa svojom unučicom. Majstorice, ma divna si.

    ОдговориИзбриши
  4. Lana e ovo stvarno liči na tebe. Gledam gingerbread kućice i saonice i motam se oko njih godinama, uzdišem i tako se lepo nasmejem onako od srca svaki put kad ih vidim a nikako da zasučem rukave. Bravo! Tvoje vredne ruke su pokazale još jednom da su čudesne. Samo kad bi saonice mogle biti u pravoj veličini. Sve me to podseća na kućicu od slatkiša Ivice i Marice. Sanjala sam tu kućicu kao mala.

    ОдговориИзбриши
  5. Sećam se te fotke od Palachinke i zaista mi se svidela... Ti si sve savršeno odradila :)

    ОдговориИзбриши
  6. Ti bas umes da nas isprovociras,pa da pravimo i mi:)))Savrseno draga Lana!!Uzivancija:))

    ОдговориИзбриши
  7. Mila moja, stvarno su medene:):) O Bože, koje strpljenje ti imaš!!

    ОдговориИзбриши
  8. Draga Lana, meni su ove tvoje saonice prelijepe, nma razloga za i najmanju kritiku, svaka čast na izradi.
    Ove dvije knjižice su fantastične i tamo mi je drago zbog vas. Između ostalog, tvoje su kreacije stvarno zaslužile da budu ukoričene u knjigu. Jako lijepi poklon!

    ОдговориИзбриши
  9. Jako mi se dopadaju kreativni kolači, baš prikladno za božićne poklone. Ma dopadaju mi se svi kolači koje ti napraviš. Pozdrav. :) Marija
    marojavise@gmail.com

    ОдговориИзбриши
  10. Dragi moji, hvala puno na javljanju, ja se necu bas puno tu ukljucivati ispod ovog posta, da ne ne kvarim spisak, ali cujemo se svakako sledece nedelje... ako nemate blog, slobodno mi napisite vasu mejl adresu ako zelite ili cemo vec nekako naci nacin da se dogovorimo ako ne budem imala sve podatke.:)) Puno vas sve pozdravljam... i budite mi vredni sa kolacicima.;))

    ОдговориИзбриши
  11. Ovo je sve tako bajkovito izvedeno, saonice su predivne..uvijek je ugodno kada svratim do tvog kutka..veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  12. Joj, pa kako su slatke saonice i sobovi! Svaka čast na trudu i strpljenju! Nagradice su predivne! :)

    ОдговориИзбриши
  13. Sjećam se Marijinih saonica i znam da us me bile oduševile! Tvoje su također prekrasne! Svaka čast. Ja sam ove godine htela ponovo raditi kućicu, ali neću stići. Ideja za darivanje je super. Nadam se da ću imati sreće :)

    ОдговориИзбриши
  14. Pravo je uzivanje pratiti tvoj blog! <3
    Svaka cast na trudu. :)

    Jasmina, atena1174@gmail.com

    ОдговориИзбриши
  15. Puno vas pozdravljam i drago mi je da su knjige tu. pozdrav i sve najbolje.Vanja

    ОдговориИзбриши
  16. Puno vas pozdravljam i drago mi je da su knjige tu. pozdrav i sve najbolje.Vanja

    radovic.vanja1@siol.net

    ОдговориИзбриши
  17. Kada ti kažeš da konture nisu ispale baš najbolje, meni dođe da se slako nasmejem - draga, ovo izgleda savršeno, slatko, toplo i svečano. Ovo je šteta pogrickati, koliko je lepo :-)

    ОдговориИзбриши
  18. Sećam se Marijinih saonica!Predivno ste ih napravili!

    ОдговориИзбриши
  19. Saonice i sobovi su ti prekrasni, baš kao u nekoj bajci ;)

    ОдговориИзбриши
  20. Svaka cast! Divni su... Ako se odvazim, probacu i ja jednom napraviti nesto slicno... :)

    ОдговориИзбриши
  21. stvarno odlicno izgleda, a hocete li to pojesti?

    ОдговориИзбриши
  22. prekrasno i kreativno kao i uvijek. Zelim Vam sretne praznike

    ОдговориИзбриши
  23. Mila moja Lanice,sve najbolje povodom Bozicnih i Novogodisnjih praznika tebi i tvojoj porodici.
    Drago mi je da je knjigica izasla.. Evo je dan smajlic.
    :-))

    ОдговориИзбриши
  24. Sjećam se Marijinih saonica , a sjećam se i tvog tijesta za figurice. Saonice su predivne! Volim se igrati s tijestom i imam strpljenja za to, samo nikako da to dođe na red :)
    Draga Lana, ideja za darivanje je predivna! Darovati nekome nešto u ovo blagdansko vrijeme posebna je čarolija, ali darovati nešto što je praktički tvojih ruku djelo, stvarno je predivno :)
    Čestitam još jednom na kuharicama!
    Želim sretne blagdane tebi i tvojoj obitelji :)

    ОдговориИзбриши
  25. A ja se baš razmišljam koju glazuru koristiti za iscrtavanje bijelih crta po svojim medenjacima i vidim tu kod tebe ovu savršeno bijelu sa receptom!
    Predivno si napravila saonice!!!

    ОдговориИзбриши
  26. Prekrasne su. Dobro si me podsjetila i ja sam prošle godine vidjela kod Palachinke ali sam to sasvim smetnula sa uma.

    ОдговориИзбриши
  27. Prekrasno su ti ispale, svaka čast, dobro se sjećam ovih Marijinih saonica. Ja sam htjela napraviti kućicu, ali nisam još sigurna dal ću je stići napraviti. Čestitam na kuharici, svakako bi bilo krasno imati je u svojoj kolekciji kuharica ! :)

    ОдговориИзбриши
  28. genijalno, ja sam radila kučicu od medenjaka ali dogodine stižu i saonice. uživajte!!! sonja

    ОдговориИзбриши
  29. Jao baš mi je drago da je neko isprobao sanke! Baš su ti divno ispale! Doduše, sve ti divno ispada :)

    ОдговориИзбриши
  30. Draga Lana, ovo je PREKRASNO, divim se svakom ko ima strpljenje napraviti ovako nešto! Na kuharicama još jedanput čestitam od srca, i šaljem jedan veliki... SMAJLI ;)

    ОдговориИзбриши
  31. Za svaku pohvalu na tako precizno objasnjenom receptu! :) Moracu ovo probati, tamna malo da se poigram sa tijestom i pustim mastu na volju. :)) Ovo bi mi odlicno izgledalo i kao Bozicni ukras na stolu, taman nesto novo za promjenu ove godine! :)

    armadagirl@hotmail.com

    ОдговориИзбриши
  32. testo sam isprobala...iii mogu reci i miris i ukus :-)
    a sto se saonica tice, ove su extra...nisam dorasla izazovu

    ОдговориИзбриши
  33. Divna ideja za božićne praznike, a i pokloni su baš božićni, lepi i posebni :)))

    ОдговориИзбриши
  34. ja već godinama namjeravam napraviti ili kućicu ili saonice ili sl. pa onda ipak odustanem
    tvoje saonice su bez greške, nema mjesta kritici, sve ze odlično napravljeno

    ОдговориИзбриши
  35. Draga Lana ,kao i obično:))fantastično.Srećne praznike ti želim:))

    ОдговориИзбриши
  36. *** Evo da javim da je recept isproban, stvarno je odlican!!! :)) Nisam se usudila da pravim saonice, za prvi put (samo da isprobam) radila sam manje zahtjevne bozicne figurice :) Do Bozica ima jos vremena pa cu se izvjezbati i za ovaj pohuhvat sa saonicama! :))) ***

    armadagirl@hotmail.com

    ОдговориИзбриши
  37. Dragi moji, da se ukljucim konacno malo i ovde... hvala Vam puno na lepim komentarima, posebno su me obradovali utisci o vec isprobanim keksicima.;)) Zelim Vam svima svako dobro i da lepo provedete praznike.;))

    @ Draga lusitania, saonice su napunjene cokoladicama i raznim sitnim bombonicama, pa su takve "odjezdile" jednoj maloj curici (koliko sam uspala da cujem, vec su poruckane...to mi je najlepsi kompliment.;))
    @ Draga armadagirl, jako me raduje da su keksici fino uspeli a veruj mi da ce ti za saonice trebati samo par sati, od toga ce se najduze susiti... evo, i ja sam ih pravila sada prvi put i mogu ti reci da je puno jednostavnoije nego sto se cini na prvi pogled, tako da samo napred.;))

    Sve Vas punooo pozdravljam!;))))

    ОдговориИзбриши
  38. Draga Lana,
    blog je fantastičan!
    U decembarskom broju mezze sam videla vaš recept za "Medene figurice" (http://mezze.rs/decembar-2013/), pa me zanima gde mogu nabaviti modle koje ste koristili za pravljenje kolačića?
    Hvala unapred!
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Majo!:) Sto se tice modlica, nabavila sam ih u VICKO radnji (oni zastupaju grcku kompaniju i mislim da imaju prodavnice u vise gradova), ako mozete pokusajte da se raspitate u nekoj od njihovih radnji. Problem je sto se ti motivi mogu naci uglavnom pred novogodisnje i bozicne praznike, nemaju ih bas uvek u standardnoj ponudi, ali mozda cete uspeti da ih pronadjete.:)
      Mozete probati i u nekom od megamarketa (Idea, Roda, Merkator), oni isto povremeno dobiju takav program, potrazite na odeljku sa kuhinjskim alatom i modlicama... drzim fige!:))

      Избриши
    2. Draga Lana,
      hvala vam puno! Videću da čim stignem potražim modlice u Vicku, jer je možda još neki komad ostao nakon novogodišnjih praznika...Odmah potom ću i napraviti keksiće, verujem da je ukus sjajan!

      Veliki pozdrav,
      Maja

      Избриши
  39. Lana, mene zanima ova glazura od belanca. Jel bezbedna da jedemo? Koliko dugo moze da ostane bezbedna na keks? Jel ok sedmicu dana ili i vise? A kad koristimo jel treba brzo da nacrtamo jer bice gusca odmah?hvala

    ОдговориИзбриши
  40. Mozes napraviti i glazuru od secera u prahu sa toplom vodom i malo limunovog soka, mada je i ova sa belancima bezbedna, lepo se osusi i lako je "crtati" sa njom. Samo treba umutiti do zeljene gustine, da se ne razliva na kolacicima. Najbolje je isprobati pa dodati jos malo secera ili limunovog soka po potrebi, ne moras brzo raditi jer ti sama podesavas gustinu, ako preostane samo dobro zatvori i cuvaj u frizideru dok sledece ture kolacica...verujem da ce se brzo potrositi.:)

    ОдговориИзбриши
  41. Vi ste prava umjetnica. Uvijek rado svratim na Vaš blog!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Zeljka, hvala Vam najlepse, malo sam odmarala ovih dana, nadam se da ce uskoro biti novih receptica.:)) Saljem lepe zimske pozdrave!:))

      Избриши