недеља, 11. децембар 2011.

Crno-beli keksici :)


Verujem da se u vasim domovima vec siri fini miris domacih kolacica sa cimetom, vanilom ili medom, mozda po koji put zamirise korica narandze ili limuna, neki vocni liker ili malo ruma.:)

U duhu predstojecih praznika, zelim da sa vama podelim jedan fini receptic za prhke kolacice koje mozete sasvim jednostavno napraviti u nekoliko razlicitih oblika i imacete ubrzo puuuunu kutiju malenih keksica za grickanje... nemojte ih samo sve poruckati pre praznika.;)))



Sastojci: 250 g brasna, 1 kasicica praska za pecivo, 150 g secera, 125 g omeksalog margarina ili maslaca, 1 vanilin secer, prstohvat soli, 1 jaje

Za tamno testo: 1 kasika kakao praha, 1 kasika secera, 1 kasika mleka

Priprema:

Izmesati brasno, secer, vanilin secer i prasak za pecivo. Dodati jaje i maslac koji smo prethodno malo rastopili na tihoj temperaturi (ali ne treba da se sasvim otopi), tako cemo lakse umesiti glatko testo. Podeliti na dva dela pa u jednu polovinu dodati mesavinu kakaa, secera i mleka. Ako se testo lepi, staviti ga na hladno neko vreme.

Sah-keksici: Od tamnog i svetlog testa razviti po list debljine 0,5 cm i na jednom kraju iseci 6 dugackih traka, sirine 0,5 cm. Razvijeno testo premazati belancetom, pa na sredinu slagati naizmenicno crne i bele trake. Premazati ponovo belancetom i sloziti jos 3 reda odgore, redjajuci trake naizmenicno. Na kraju, sve cvrsto umotati u razvijenu koru, iseci visak testa  i staviti u frizider na 30-tak minuta.


Na isti nacin mozemo sloziti i drugu kombinaciju tako da tamna kora bude spolja (moze se videti u pozadini na gornjoj slici). Testo seci na tanke snite i redjati na pleh preko masnog papira. Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 10-15 minuta. Paziti da keksici ostanu svetli a dovoljno je da ivica samo blago porumeni.


Puzici: I svetlo i tamno testo razviti u jednake pravougaonike, pa jedan premazati belancetom i preko njega staviti drugi pravougaonik. Ponovo premazati belancetom i sve zaviti u rolatic. Ostaviti da se malo ohladi da bi se lakse iseklo.

Testo koje je preostalo moze se skupiti, oblikovati valjcic i seci na snite pa cemo tako dobiti interesantan sareni dezen. Navedeni sastojci su dovoljni za dva puna pleha keksica a recept je isproban iz DrOetkerove knjige kolaca.:)

A sada jos malo lepih novosti!:)))


Ovde mozete videti naslovnu stranu Sanjine i moje nove knjizice o kolacima. Knjiga je i za nas bila iznenadjenje jer nismo znale da ce se vec sada stampati, mada je ostalo jos recepata koji nisu stali u prve dve knjige. :)

Kolaci za svaku prigodu su jedna lepa zbirka odabranih receptica za razne poslastice koje mozete pripremiti zaista u svakoj prilici, recimo kada pozelite da se zasladite na kraju porodicnog rucka, posluzite neke fine kolacice uz popodnevnu soljicu caja ili obradujte goste raskosnom tortom... ova knjizica je upravo tome namenjena i samo cemo na kratko virnuti unutra:


Za sada se moze naruciti direktno kod izdavaca (ako narucujete iz HR) ili kupiti na kioscima i postama, a nadam se da ce uskoro moci da se nabavi i kod nas, radi se na tome.:))


31 коментар:

  1. Keksići su prekrasni i super je što se varijacijom slaganja traka dobije novi izgled.

    Knjige su vam se raširile na tržištu brzinom munje. Neki dan sam se iznenadila kad sam ih ugledala u Plodinama na polici kraj potrepština za kolače.

    ОдговориИзбриши
  2. @ NennoA, merci beaucoup... tres bien!:))
    @ Tamara, nismo ni znale da je nova knjizica u planu tako brzo, ostalo je jos recepata od proslog puta i iznenadili su nas sa novostima kad je sve vec bilo gotovo... a mislim da su nasli odlicno mesto za ove knjizice, hihih...;)))

    ОдговориИзбриши
  3. Kolačići izgledaju prefino i dekorativno! Divim ti se svaki put kad ovdje svratim!

    ОдговориИзбриши
  4. @ Ivana, keksici se vrlo brzo mogu napraviti i fino se cuvaju u teglici, ostanu hrskavi cak i ako duze stoje.:))
    @ Nado, hvala... mislim da bi se i tvojima isto sigurno dopali.:))

    ОдговориИзбриши
  5. Čestitam na knjizi.
    Keksići izgledaju efektno, sviđaju mi se

    ОдговориИзбриши
  6. Predivni keksići, vrlo lepe slike. Čestitam na knjizi - potpuno zasluženo!

    ОдговориИзбриши
  7. Slatki su ovi keksići, radila sam slične lani i znam kako su fini. Čestitam na knjizi, odlični recepti na jednom mjestu!

    ОдговориИзбриши
  8. Ma bravo,bravo još jednom! Kesići su super,moja Milica je luda za njima!

    ОдговориИзбриши
  9. Bravo ! Čestitam vam na knjizi recepata i svakako ću je potražiti ili naručiti, baš se veselim !
    I ovi keksići su ti odlični i jako lijepo, dekorativno izgledaju. Ne znam zašto su mi se uvijek činili malo kompliciraniji za napraviti ih , ali sada kada sam detaljno pročitala mogla bi ih isprobati, nadam se da će uspjeti :)

    ОдговориИзбриши
  10. Bravo! Bravo!
    Najiskrenije čestitke za još jednu krasnu kuharicu! Sretna sam radi vas!
    A o keksićima šta reći? Predivni, kao i uvijek kod tebe. Ja stvarno tako mislim, ovo ne pišem tek tako!

    ОдговориИзбриши
  11. Ovakve keksiće sam i ja prije dvije ili čak tri godine radila. Jako su dekorativni i zbog toga su prvi planuli s tacne :) Čestitke na prekrasnim novostima! Knjiga izgleda sjajno :)

    ОдговориИзбриши
  12. Keksići su pravi vragolani :) Sve čestitke :)

    ОдговориИзбриши
  13. čestitam ti na knjizi, izgleda odlično! ove keksiće sam imala u jednoj knjizi i htjela ih raditi prošle godine (ove šah keksiće) ali na kraju odustala, mogla bih ispraviti tu nepravdu ove sezone :)

    ОдговориИзбриши
  14. Cestitam devojke!

    Super su mi ti crno beli keksici, i sama sam razmisljala da pripremim post na temu svi oblici crno belih keksica. Mozda jednom to i ostvarim, a do tada cu uzivati u tvojim slicicama :)

    ОдговориИзбриши
  15. čestitam na knjizi, vidjela sam one dije knjigice koje si prošli put objavila i namjeravam ih kupiti jer ih već ima na kioscima, ovu još nisam primjetila

    ОдговориИзбриши
  16. Hvala puno, drugari, eto sada cemo valjda biti mirni sa knjizicama neko vreme, hihihi...jos cemo vam na kraju dosaditi.;PPP Neki od vas imaju priliku da ih vec nabave i prelistaju, ja se vec malkice brinem gde se moj postar izgubio i da nije jadnicak negde zalutao sa knjizicama.;))

    A keksici su verujte puno laksi za izradu nego sto se na prvi pogled cine... ma, ne sumnjam da cete se fino snaci ako se mozda resite da ih uvrstite na popis praznicnih kolacica... i hvala jos jednom puno na cestitkama u Sanjino i moje ime.;))) kiss

    ОдговориИзбриши
  17. jako volim ove "starinske2 dekorativne keksiće.
    Čestitke na novoj knjižici!

    ОдговориИзбриши
  18. Tako divni keksići lana, taman za šalicu kavice :)
    Tako sam sretna radi vas cure, kuharice su divne! Svaki trud na kraju biva nagrađen :) Ono što me posebno veseli je što su tako divni recepti u njima (sa slikama) :)

    ОдговориИзбриши
  19. Draga Majo, nadam se da cemo sledeci put listati tvoju dalmatinsku kuharicu... hvala ti jos jednom na svemu!;))) kiss

    ОдговориИзбриши
  20. Divni su i kesići i knjige. Raduje me vaš uspjeh. Pozdrav i sve najbolje. Vanja

    ОдговориИзбриши
  21. Draga Vanja, hvala ti puno, saljem pregrst lepih pozdrava!:)))

    ОдговориИзбриши
  22. Cestitam mila moja raduje me jakoooooo,jako nadam se da cu imati priliku da imam ovakvu jednu knjigicu. :))

    ОдговориИзбриши
  23. Draga moja, hvala ti, nadam se da ce neka knjizica uspeti ipak da stigne do tebe.;))

    ОдговориИзбриши
  24. ovakve ''profiterole'' na slici casopisa mi zovemo ''su''. a samo testo od ''su'' koristimo u neki drugi slatkis sto zovemo profitelol.

    ОдговориИзбриши
  25. A kakve recepte ima u ovaj casopis? Recepte koje ste citali negde i dobili ste dozvolu da objavite u casopisu ili recepte koje ste sami ismislili?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Demi, u pitanju je knjizica sa receptima koja je objavljena pre par godina u saradnji sa jednom izdavackom kucom. Tu su uglavnom recepti sa bloga koje sam pravila. Medjutim, ta izdavacka kuca je u medjuvremenu ugasena i mislim da se knjizice vise ne mogu nabaviti... bilo je ukupno 3 knjizice a tu su, pored mojih, bili i recepti jos jedne koleginice blogerice.:) kiss

      Избриши
    2. To je jako lepo kadneko voli kuvanje i stigne do nivo-a da ima knjizicu koja se cak i pCestitamjos bolje kad su recepti svoje...Cestitam! I ja sam nekad sanjarila da imam moje recepte u knjizi ali ne takav kao casopia vec moju, za sebe samo,:-) Nadam se da te ucinilo srecnu ono sto cak i za malo vremwna imala si priliku da vids tvoje recepte u ovoj knjizici.

      Избриши