уторак, 8. март 2011.

Uvrnuti prutici




Dok sam vec tu za kompom, da odmah otkuckam jos jedan receptic koji ce Vam se verujem dopasti. Recept za ove prutice sam dobila od drage prijateljice i jos uvek ga cuvam na originalnoj karti na kojoj mi je napisala. Naime, recepet je napisan na cestitki sa motivom male sirene, a kad mi zatreba uvek ga lako pronadjem "u moru" papirica medju ostalim receptima.:)) A posto je mojoj drugarici Dragici sutra rodjendan, evo njenog receptica u njenu cast!:))


Sastojci: 800 g brasna, 50 g svezeg kvasca, 1,5 kasicica soli, 1,5 dl ulja, oko 2 dl tople vode

Za premazivanje: 1 jaje, 1 ravna kasicica soli, 1 kasicica mlevene zacinske paprike, 2 kasike kecapa, susam

Priprema:

Razmutiti kvasca u pola solje tople vode, dodati kasicicu secera i brasna, poklopiti i ostaviti da ispuni solju. Izmesati brasno i so, dodati pripremljeni kvasac, ulje i sa toplom vodom zamesiti srednje meko testo. Testo podeliti na 3 loptica i ostaviti da odmore 10-tak minuta.

Svaku lopticu razviti u pravougaonu koru, vise u duzinu nego u sirinu, premazati mesavinom umucenog jajeta, zacinske paprike i kecapa, pa posuti susamom preko cele povrsine. Ostrim nozem seci na trakice sirine 1 cm, svaku spiralnu uviti vise puta i sloziti na podmazan pleh ili preko masnog papira. Trakice mogu biti krace ili duze, a meni su najintresantnije kad su duzine samog pleha.;)


Peci u prethodno zagrejanog rerni na 180-200 C oko 15-20 minuta, dovoljno je da samo blago zarumene, pazite da se ne prepeku. Gotove prutice prebaciti na posluzavnik i poredjati sledecu turu (ovo je veoma izdasan recept i izadje 4-5 plehova.)


Prutici su fini i posle nekoliko dana, pa ako ste ljubitelj ovakvih grickalica najtoplije Vam preporucujem da ih isprobate prvom prilikom... prijatno grickanje!;)))

20 коментара:

  1. Još kada ti to tako lijepo prezentiraš, izrežeš, namažeš, posipaš, uviješ ... ko bi im mogao odoliti!

    ОдговориИзбриши
  2. Slazem se sa Snezom.Ti to tako dobro prezentujes!!Divni su!

    ОдговориИзбриши
  3. oko 2 dl tople vode - kako e to DL???? pls!

    ОдговориИзбриши
  4. ovakve grickalice su jako zarazne, ali i dekorativne, u tvojoj izvedbi su savršene

    ОдговориИзбриши
  5. Drage moje, kad ih jednom probate posle cete ih uvek praviti!;)))

    Draga Benita, sve zavisi od vrste brasna, moze se staviti i 2-3 dl vode (about 2-3 dl of hot water), koliko je potrebno da se zamesi testo.;))

    ОдговориИзбриши
  6. Fenomenalni izgledaju!!! Jako dekorativno, a sigurno i jako ukusne :-)

    ОдговориИзбриши
  7. Odlični prutići i jako lijepo si ih napravila ! Recept je baš originalno zapisan, a tvojoj prijateljici želim Sretan rođendan ! :)

    ОдговориИзбриши
  8. 1 dL = 100 mL....
    Nina Hvala!
    Ja ne znam sto e skracenica DL. U Bulgarsko sve e u ML. :)))
    Tvoje recepti su zadivljujuci:)))

    ОдговориИзбриши
  9. Da znaš, u subotu sam ih radila, zbilja su brzo gotovi i jako su fini. Nisam slikala jer mi se žurilo, ali sigurno ću sve ponoviti i staviti, kad-tad na blog. Kako nisam imala svježi kvasac, koristila sam sušeni i malo podesila vodu.

    ОдговориИзбриши
  10. E, bas me raduje da su ti se svideli,mi ih isto jako volimo jer su bas krckavi mogu se grickati nekoliko dana...hvala ti puno na javljanju!:))) saljem veliki podrav...a sledeci put kad ih budes radila, dobaci koji stapic do mene!:)))

    ОдговориИзбриши
  11. Pravila predivne stapice i nemam reci. Divno hrskavo, aromaticno.
    Da li je iko pokusavao da ih smrzne i posle ponovo zagreje? Gube li na svojoj hrskavosti? Od pune mere je zaista izaslo mnogo, a blizi nam se deciji rodjendan pa bih mogla da ih tada zagrejem...
    Hvala na jos jednom divnom receptu!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav, drago mi je da su prutici isprobani i da je recept fino uspeo.:)) Sto se tice zamrzavanja, nisam probala ali mislim da ne bi smetalo da se zamrznu, posto i ostalo pecivo fino podnosi zamrzavanje, mozda samo paziti prilikom pakovanja posto su dosta prhki, u svakom slucaju nadam se da ce ih decica fino grickati na rodjendanu!:)) Saljem Vam puno lepih pozdrava!:))

      Избриши