недеља, 13. фебруар 2011.

Ledeni breg


Brzi slatkis od griza sa karamel umakom, lagano za pripremu i fino posluzenje kada zelite da se zasladite popodne.;))

Sastojci: 1 l mleka, 6 kasika griza, 3 kasike secera, 4 belanca , malo suvog grozdja (po zelji)

Karamel preliv: 0,5 l mleka, 4 zumanca, 6 kasika secera , 1 kesica vanili secera

Priprema:

Razmutiti 6 kasika griza u malo hladnog mleka, izmesati sa preostalim mlekom i kuvati 10-15 minuta, pri kraju kuvanja dodati secer i po zelji vanilin secer.

Umutiti cvrstu penu od belanca i dodati u vreo griz koji smo pomerili sa ringle. Sve pazljivo izmesati, dodati grozdjice po ukusu i sipati u modlice koje smo prethodno isplahnuli hladnom vodom. Ostaviti da se ohladi.

Ohladjeni desert pazljivo izvaditi iz modlica i posluziti uz karamel umak.


Karamel preliv

Istopiti 3 kasike secera kao karamel, sipati polako mleko i kuvati na tihoj vatri dok se secer potpuno ne istopi. Posebno umutiti zumanca i secer, dodati malo hladnog mleka i sve sipati u rastopljeni karamel. Kuvati sasvim kratko, dovoljno je da se krema samo podigne ali paziti da ne provri.

Posluziti toplo ili hladno uz pripremljeni koh od griza.

Napomena: Prilikom kuvanja karamela treba biti vrlo obazriv jer lako iskipi, pa je zato dobro da posuda u kojoj se priprema bude nesto dublja. Kad se secer otopio, pomeriti sa ringle i tek onda sipati malo po malo mleka, nastaviti kuvanje na sasvim tihoj temperaturi.

Zumanca se dodaju tek na kraju, kad se secer vec istopio, da se ne bi napravile grudvice, a ukoliko se to ipak desi, samo treba procediti umak.;)

Da bi se koh od griza lakse izvadio iz kalupa i zadrzao lep oblik, treba ga ostaviti da se sasvim ohladi, najbolje 1-2 h u frizideru. Mozete koristiti i kalup za srneca ledja, savarin ili kuglof, a kasnije sve lepo seci na snite pre serviranja.... prijatno!;))

 

28 коментара:

  1. E sto volim ovako jednostavne a zagarantovano ukusne polsastice :) A od svakog posta na ovom blogu mi srce stane :)

    ОдговориИзбриши
  2. Prekrasan desert,i imam ga u planu što prije isprobati,jer mi se čini savršen stvarno...lijep pozdrav

    ОдговориИзбриши
  3. Vrlo lepo uradjeno, super prava stvar, specijalitet...

    ОдговориИзбриши
  4. Moji će biti oduševljeni, brzo, efektno i ukusno.

    ОдговориИзбриши
  5. Volim takve fine kremice i umakiće, karamel..divno, stvoreno za uživanje uz popodnevnu kavicu!

    ОдговориИзбриши
  6. Izgleda jako slatko i fino uradjeno. Srecan dan ljubavi a evo i nekog dobro proverenog recepta sa hladnog severa
    http://marimilocakedesign.se/svedski-recepti/najpopularnije-i-najukusnije-pecivo-svedski-original-recept/

    ОдговориИзбриши
  7. Za razliku od silih fancy recepata, ovo je nešto što ZNAM da bi se svidilo mojima doma.. :D Doslovce skakućem od veselja.. :D Nikad nisam radila griz kao sladak.. ali odlična ideja s kalupom.. :)

    ОдговориИзбриши
  8. Dragi moji, bas me raduje da Vam se svideo receptic, moram Vam reci da je ovo jedna starinska poslastica koju je moja baka cesto spremala, tako da sam receptek pokupila od nje...baka je to obicno pravila u kalupu za srneca ledja i jako je lepo kad je prosaran sa grozdjicama.))
    Ovo je malo drugacija prezentacija, htela sam da isprobam nove kalupice, a posto je desert veoma izdasan, trebace vam dosta pojedinacnih kalupica...tako, samo da znate!;)))

    Draga mmcakedesign, hvala puno na linku za prave bullare!;)))

    ОдговориИзбриши
  9. Savršeno je. Ne smijem gledati puno ovaj blog, tako je primamljiv...

    ОдговориИзбриши
  10. Kao i inače savršena izvedba, i fotke i recept sve je divno. :)

    ОдговориИзбриши
  11. Savrseno mila kao i uvjek.Pusa!

    ОдговориИзбриши
  12. Draga Lana,kod mene vas ceka jedna nagradica,pa svratite:)

    ОдговориИзбриши
  13. Draga, na mom blogu te čeka nagradica, pa kad stigneš... :)

    ОдговориИзбриши
  14. Jako lijepa poslastica :)Nedavno sam u jednom fensi restoranu dobila za desert sličnu. Kad sam pitala za sastojke rekoše mi da je to griz sa šlagom (ovdje je snijeg od bjelanjaka) u umaku od naranče...vrlo fino...pa, eto, Mignonne, ako poželiš isprobati novu varijantu sa šlagom...

    ОдговориИзбриши
  15. Hvala cure, nice mi drago ako nekom prilikom isprobate ovaj slatkis!;))
    Drage moje Majo i Tamara, ne mogu trenutno da ostavim komentare na vasim blogovima, nesto me zafrkava openID, ali videla sam nagradice i postavicu ih na blog, hvala punooo!;))kiss

    Draga Lena, odlicna ideja i svidja mi se... verujem da umak od narance fino pase uz ovaj dosta blagi i neutralni slatkis i potreban je upravo tako neki dodatak koji ce fino upotpuniti ceo ukus.;)) puno pozdrava

    ОдговориИзбриши
  16. Slatkiš i karamel su odlični a meni je dekoracija predivna ! Tako lijepo si ih servirala, divno izgleda !

    ОдговориИзбриши