недеља, 4. март 2012.

Sos od limuna


Probala sam nedavno jedan fini sos od limuna, pa cu samo na brzaka otkucati recept da ne zaboravim.:) Eto, vise kao ideja nego pravi recept, nije potrebno nesto puno sastojaka a brzo se pravi... odlican je dodatak kada imamo ribu na meniju, nadam se da ce Vam se dopasti.

Sastojci: 2 dl neutralne pavlake, 25 g maslaca, sok i kora 1 limuna, 1 kasicica gustina (skrobnog brasna), 1 ravna kasicica secera, malo soli i bibera

Priprema:

Zagrejati maslac i dodati narendanu koricu i sok neprskanog limuna. Sasvim malo posoliti i pobiberiti (najbolje sa belim biberom). Dodati blago ulupanu neutralnu pavlaku i gustin koji smo prethodno razmutili u par kasika hladne vode. Probati sos i doterati ukus po zelji, dodati jos malo secera ili limuna ako volite.

Posluziti uz przenu ili kuvanu ribu (kod nas su bili fileti soma uvaljani u mesavinu brasna, soli, Vegete i mlevene zacinske paprike, pa zatim kratko isprzeni na zagrejanom ulju)... prijatno!:))



Predlog za serviranje: krompir (obaren u ljusci), oljusten i posut seckanim persunom, salata od prokulica (kelja pupicara) zacinjena limunovim sokom, maslinovim uljem i belim lukom... ili neki Vas omiljeni prilog po zelji, mozete napisati predloge sta najradije spremate uz ribu!:))


17 коментара:

  1. Zovi me na ručak! :))
    Uz ribu najviše volim zakiseljenu blitvu sa krompirom, tartar sos ili preliv od maslinov ulja, limuna, peršuna i belog luka.

    Inače pravim svinjski file u veoma sličnom sosu. Ide manje limuna ali se dodaje belo vino. Uglavnom ne sme biti previše kiselo. Ovaj preliv ne mora samo uz ribu, može i uz mesište. U svakom slučaju odličan!
    kiss

    ОдговориИзбриши
  2. ;)) Dogovoreno, zovem te kad napravim nesto fino!:D I super ti je predlog, i za sos i za prilog, znas volela bih da nekada posluzim i nesto drugo (obicno napravimo krompir salatu;)), ali evo skupljam sada nove ideje... hvala ti puno!:))) p.s. probacu da napravim sledeci put i sa belim vinom...;))

    ОдговориИзбриши
  3. a koje je sad neutralno vrhnje, ono za kuhanje?
    mi smo neki dan s užasom otkrili da su nam se zamrzli svi limuni na stablima, ubrali smo ih, iscijedili i zamrzli sok. tako da mogu sad svašta s njim. ali bih sos isto radije uz meso :)

    ОдговориИзбриши
  4. Odličan sos koji bilježim jer ovako nešto zaista savršeno pristaje uz ribu (uvijek je problem što poslužiti s ribom a da je malo drukčije).

    ОдговориИзбриши
  5. Predivan sos,zaista uvijek mi nedostaje ideja priloga uz ribu,odmah ga bilježim i na isprobavanje prvom prilikom:)

    ОдговориИзбриши
  6. Draga Tena, moze se staviti i vrhnje za kuhanje ali i ono slatko, obicno koristim vrhnje biljnog porekla pa to zovem neutralno, znaci ne ono za slag... ova zima je napravila dosta stete vockicama, ali dobro je da ste uspeli sok da sacuvate, znas da se ribana korica moze cuvati u seceru pa dodati po kasicica u kolace.;))

    Draga Katarsis, drago mi je da ti se svidja, razmisljala sam isto sta bih mogla nesto novo napraviti a da ne bude ona klasicna kombinacija, pa se bas fino pokazao.;))

    Draga Nely, javi kako je proslo... a ako imas jos neku lepu ideju, slobodno se ubaci!:)))

    ОдговориИзбриши
  7. Sad se setih. Imas kod mene sos od sljiva koji ide uz oslica, pa pogledaj. Mozda je kombinacija ribe i takvog sosa malo egzoticna ali moras da probas da bi znala kako je. Ja sam se prvo zgrozila na pomisao, ali kada sam napokon isprobala shvatila sam da je drugacije ali ne i lose.

    Pirinac je takodje uvek dobar uz ribu. Skuvan u slanoj vodi ili nekakav rizoto, sve jedno.

    ОдговориИзбриши
  8. I ja bi rado na ovakav ručak :DD Krasan sos!

    ОдговориИзбриши
  9. Divnee fotke i bas lep sosic. Ja uz ribu najvise volim kuvanu blitvu i krompir koje nakon kuvanja brzo proprzim na malo maslinovog ulja i belom luku.Nakon przenja začinim sa još ulja,posolim i dodam balzamik sirce. Probaj, garantujem da ce ti se dopasti.

    ОдговориИзбриши
  10. @ Taci, vazi.. potrazicu svakako, zvuci bas nekako egzoticno, hvala puno.;))
    @ Tamara, samo izvoli, a mozes pokupiti usput i Tacu pa dodjite zajedno!:))
    @ Zoka, hvala ti puno na divnom predlogu, probacu obavezno!:)))

    ОдговориИзбриши
  11. Ja se nesto mislim da ovo danas napravim uz karfiol iz rerne. Verujem da ce fino ici... Ali i uz ribu cu praviti. Hvala na receptu!

    ОдговориИзбриши
  12. Fora moram isprobati. Navikavam se na okus limuna u slanim jelima.

    ОдговориИзбриши
  13. I meni je ovo odličan prilog i ne samo za ribu! Ovdje sada ima često kupiti fileta soma pa mi se sviđa i ovaj prijedlog za njegovo pripremanje! Ma, kod tebe uvijek nešto fino!

    ОдговориИзбриши
  14. Riba bez krompir salate u bilo kom obliku je kao tiganj bez drške, dobar je ali mu ipak fali drška:-)))

    Ovaj sosić mora da je dobar i na primer uz svinjski ili pileći file. Nekako mi padaju na pamet samo 'nežne' varijante mesa:-)))

    ОдговориИзбриши
  15. @ Miki, lepo ce to ici i sa karfiolom kao neki fini prilog.;))
    @ Petra, limun nekako da finu svezinu jelu, pogotovo lepo ide uz przenu ribu.:))
    @ Snjezo, hvala ti... i mi smo sada prvi put isprobali filete soma, bas su ukusni a uvek koristim tu mesavinu kada pripremam ribu.;))
    @ Vesna, mislim da bi sasvim lepo islo i uz neke pilece rolnice ili nesto slicno, u pravu si.:)) kiss

    ОдговориИзбриши
  16. Sos od limuna posebno volim uz bijelu ribu i bijelo meso, baš se odlično slažu. Hvala ti za recept !

    ОдговориИзбриши