четвртак, 21. јул 2011.

Pain au chocolat


Zamislite sledecu scenu koja se desava negde na obali Mediterana... sedite na terasi u udobnim naslonjacama od pruca oblozenim mekim jastucicima, ispijate cappuccino i grickate upravo ispeceno, toplo pecivo sa cokoladom, a pred vasim pogledom se pruza beskrajno plavetnilo morske pucine obasjane svetlucavim zracima jutarnjeg sunca koji veselo poigravaju na mirnoj povrsini vode, dok lagani vetric donosi do vas nezni miris rascvetanih krosnji bugenvilije, ruzmarina i obliznjih maslinjaka...:)))

Za potpuni ugodjaj ovog morskog scenarija posluzice nam sasvim fino predivna rascvetana grana bugenvilije koju ljubaznoscu glavnog autora nennoA objavljujem na novom zaglavlju bloga... a tu je i recept za mirisno pecivo sa cokoladom... uzivajte i pazite da na izgorite na tom suncu!:))


Sastojci: 600 g mekog brasna, 25 g svezeg kvasca, 1 ravna kasicica soli, 2 kasike secera, 1 jaje, 2,5 dl mleka, 20 g otopljenog maslaca & 200 g maslaca za premazivanje testa, 100 g cokolade; 1 jaje ze premazivanje

Priprema:

Razmutiti kvasac u pola solje toplog mleka, dodati po kasicicu secera i brasna, poklopiti i ostaviti na toplom mestu dok se ne ispuni solja.

Izmesati brasno, so i secer, dodati pripremljeni kvasac, 1 jaje i otopljeni maslac, pa sa mlakim mlekom zamesiti srednje meko testo. Ako je potrebno dodati jos malo brasna da se testo ne lepi za prste. Pokriti platnenom salvetom i ostaviti da se odmori 30 minuta na sobnoj temperaturi.



Maslac razviti u tanku plocu izmedju dva lista folije, otprilike 10x15 cm. Zatim, razviti testo u oblik kvadrata (30x30 cm), na sredinu staviti istanjenu plocu maslaca, preklopiti testom sa svih strana (kao paketic;)) tako da maslac ne iscuri prilikom daljeg razvijanja. Rastanjiti jos malo sve zajedno, vise u duzinu nego u sirinu, preklopiti testo na 3 dela i ostaviti u frizider da odmara 15 minuta.


Postupak razvijanja i preklapanja ponoviti jos dva puta, sa odmaranjem od 15 minuta. Na kraju, testo razviti u koru debljine 3-4 mm i iseci na kvadrate zeljene velicine (recimo 10x10 cm). Na sredinu svakog kvadrata staviti po kockicu cokolade, ivicu testa sa jedne strane premazati umucenim jajetom i zaviti rolatic (od ove kolicine testa meni je ispalo 12 rolnica).

Rolnice poredjati na pleh oblozen masnim papirom, premazati umucenim jajetom i peci na 200 C u prethodno zagrejanoj rerni oko 20 minuta dok ne dobiju finu rumenu boju. Pre sluzenja posuti secerom u prahu... bon appetit!;))

Napomena: rolnice su najlepse dok su tople i dok je cokolada u sredini jos polutecna. Cokoladu mozete iseci i na manje kockice i poredjati ih duz ivice svakog kvadratica, a mozete filovati i Nutellom ili nekom drugom omiljenom cokoladnom kremom.


Pain au chocolat
Ingrédients:  600 g de farine, 25 g de levure de boulanger, 1 cuillère à caffe de sel, 2 cuillère à soupe de sucre, 1 oeuf, 20 g de beurre fondu & 200 g de beurre étalé en rectangle, 2,5 dl de lait, 100 g de chocolat, 1 oeuf battu
Préparation :
Délayez la levure dans le lait avec un peu de sucre et de farine.
Mettez la farine dans un grand saladier, ajoutez le sel, le sucre, le beurre fondu, l´œuf et la levure preparée. Mélangez doucement et lorsque la pâte est lisse et souple, formez une boule et laissez reposez 1 heure à temperature ambiante.
Étalez la pâte en rectangle sur un plan  de travaille fariné. Dépossez le beurre sur le rectangle de pâte en son centre, repliez en 3 et mettez au réfrigérateur 15 minutes.
Sortez la pâte, étalez-la de nouveau en rectangle et pliez en 3 de nouveau. Remettez au réfrigérateur 15 minutes, puis recommencez une nouvelle fois cette étape.
Étalez la pâte et divisez-la en 12 rectangles (10x10 cm), placez le chocolat au centre de chaque rectangle et roulez la pâte tout autour.


Dorez à l´oeuf et faitez cuire dans le four préchauffé à 200 C pendant 15-20 minutes… bon  appétit!;))


35 коментара:

  1. Ufff Lana, baš si me pogodila upravo "u žicu", jako volim peciva s čokoladom, a još dok su topla, mmhmh.....divno!

    ОдговориИзбриши
  2. Bas lep recept i precizno uradjeno, super...Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  3. Uh, mogu zamisliti onu sliku uz more, ali za sada je samo zamišljam . A mogu zamisliti i kako su fina ova divna peciva sa čokoladom. Izgledaju tako lijepo, i tako ukusno, a do ovdje mi mirišu !

    ОдговориИзбриши
  4. Kad se sljedeći put poželim slatkog za doručak, napraviti ću upravo ovo. Fino, mirisno, toplo, čokoladno - bolje ne može!

    ОдговориИзбриши
  5. Uzivala sam letos u ovom pecivu na Azurnoj obali...Predivna su ti.

    ОдговориИзбриши
  6. Simpatican uvod...
    Vidi se da imas talenat za testa.

    ОдговориИзбриши
  7. Pain au chocolat je ono što me je inicijalno navelo da se zaljubim u francusku kuhinju. Divne su ti fotografije.

    ОдговориИзбриши
  8. prekrasno ti ovo izgleda!!!
    za kraljevski doručak!

    ОдговориИзбриши
  9. Ja ne znam sta vise volim da probam od tebe,da li peciva i testa ili kolace i torte?Sve je fantasticno!!!Jos ove lepe slike,bas nas mamis da pravimo!!Sjajna si!!

    ОдговориИзбриши
  10. Pravila sam ova peciva i diiivna su bila! Predivna!
    ti nam bas stvaras zazubice - ne samo hranom vec i tako divnim opisom mediteranske atmosfere. :) A jos i spominjes moju slabu tacku - bugenviliju... Kad li ce moja biti tako lepo procvetala...

    ОдговориИзбриши
  11. Анониман21. јул 2011. 23:11

    Zamislial sam..jos da sam zaista tu bila ja..eh..nikad sretniaj;)

    ОдговориИзбриши
  12. Uh, draga moja, kako bi to bilo krasno i još kada bi to neko drugi umjesto mene uradio:)
    Ali, za ovo tvoje prekrasno pecivo sačekaćemo da malo minu vrućine:)

    ОдговориИзбриши
  13. Kockica čokolade u pecivu, šta ima lepše. Lana volim tvoje pozitivne postove, tvoju maštu i darovitost. Bravo!

    ОдговориИзбриши
  14. Dobro jutro, dragi moji... drago mi je da vam se svidjaju ove rolnice sa cokoladom, mozete ih praviti i prema svom omiljenom receptu za lisnato testo.;))Danas sledi drugi deo eksperimenta, posto je pola testa prenocilo u frizideru, ostaje mi samo da vidim da li ima neke razlike, javljam utiske...lepo provedite danasnji dan!;)))

    ОдговориИзбриши
  15. Ne, ne to raditi!!! ;))))
    Tijesto i čokolada? :) UHHHHH!
    Samo ću liznuti :)
    A bugenvilija stvarno, pogotovo kad se razgrana u čitavo drvo može biti veličanstvena u svojoj ljepoti. Pogotovo što je riječ o listovima, a ne o cvijetu. Cvijetovi su ovi mali žuti, neugledni, unutar listova.

    ОдговориИзбриши
  16. Ja sam se već totalno prenijela u onaj morski scenario,bugnevilija me očarala a tek ove rolnice i još sa čokoladom...samo ću duboko uzdahnuti i zahvaliti ti na predivnom postu,predivno:)

    ОдговориИзбриши
  17. Lana, ovo ti je fantastično! Baš pijem kavu (najradije pregledavam blogove uz šalicu kave :) i ovo bi mi sada tako dobro došlo :)

    ОдговориИзбриши
  18. @Tadeja, tebi cu sacuvati par rolnica u zamrzivacu...samo reci kad mozemo da ih ispecemo!;))A drvce je stvarno fantasticno, probala bih da ga posadim samo ne znam da li ce moci da se privikne na nasu klimu...;))
    @Nely, ti samo napravi rolnice a tvoje malo rascvetano carstvo bice najlepsi scenario...;))
    @Tamara, malo sam zakasnila da ih posaljem uz tu kaficu, ali znam da tebi nece biti problem da ih napravis za tren!;)) kiss

    ОдговориИзбриши
  19. Draga moja, kod tebe sve nesto fino...:) Samo me mamis raznim djakonijama:)
    E, a tek onaj pocetak. Uf, kako sam bila hipnotisana... ma, ko da sam upravo na tom (nekom) mestu:)))) Da ne rece da pazimo na sunasce, ostala bih ja ko zna kolikoooooo dugoooo:)))) zaglavljena u medjuprostoru...

    ОдговориИзбриши
  20. Nale moja, jesi videla, hihi...cim je malo zahladilo, odmah sam se uhvatila rerne!;D I taman posla da mi izgorite na suncu (makar ono bilo i virtuelno), kako cu posle da vas odglavljujem iz tog medjuprostora...;PPP nego kad mi dodjes, onda cemo da uzivamo na terasi i da pravimo neke fine djakonije...kiss!;))

    ОдговориИзбриши
  21. Uffff....prelepo! Nista bolje od cokolade i finog testa!

    ОдговориИзбриши
  22. Draga moja, lepo nas ti pazis:))) A, i ja se radujem i nadam susretu. Videću da nešto izburgijam da se ti i ja uz đakonije ispričamo i nauživamo:) Kiss

    ОдговориИзбриши
  23. Draga, pozdrav sa Mediterana! :)Divan uvod, divna peciva... Divan foto uz naslov.

    ОдговориИзбриши
  24. @Vera, mislim da bi se i tvojima jako dopale...od drugog dela testa sam sutradan pravila vetrenjace sa kajsijama, i da znas da su bile isto fine, treba da postavim slicice.;))
    @Aliki, hvala na lepom pozdravu!;))

    ОдговориИзбриши
  25. Jao Lana, pa ovo je tako divno pecivo... pa još i s čokoladom, mmmmh.... Čisto savršenstvo, taman uz šoljicu kafe :) Moram isprobati. Hvala na divnom receptu!

    ОдговориИзбриши
  26. Draga Lana imas nagradu kod mene,pa svrati:))

    ОдговориИзбриши
  27. @Tanja, upravo tako... najlepse je grickati ujutru za dorucak, a testo se moze napraviti i dan ranije i cuvati u frizideru.;))
    @Majo, hvala ti puno!;))kiss

    ОдговориИзбриши
  28. Kako dobro ovo izgleda!! obožavam ovakva peciva i doslovno se udavim u njima...
    Što se tiče plaventila i pogleda, moram ti reći da to imam i sa svojeg balkona ili pak iz kafića na obližnjoj plaži, ali sam se ipak zamislila negdje na Maldivima gdje gledam plavo prostranstvo na obzorju i kojem se ne vidi kraja...

    ОдговориИзбриши
  29. Hvala na receptu. Pravila sam pre neko veče i zbunilo me što je dva puta u receptu zapisano 2,5dcl mleka. Zamesila sam sa ukupnom količinom od pola šolje za kvacas, 2,5 u testo ali mi je bilo tvrdo testo pa sam dodala još skoro dva i po ali tu je moguća greška jer mi je testo bilo premekano kad je krenulo da radi i kad sam stavila maslac. Bilo je pretoplo u kuhinji a moguće je da sam morala da hladim testo u fižideru duže od 15 minuta. Kako god, bili su baš mekani i jedva sam razvila i prenela u pleh. Ali kad su se ispekli, meki ko duša, mirisni od putera i čokolade. Ma divno :) Sledeći put ću malo tvrđe testo pa da vidim rezultat. Inače sam pečene zamrzla i nadam se da će biti ok kad ih podgrejem u mikrotalasnoj. Sve u svemu zadovoljna sam obzirom da mi je ovo prvo testo sa puterom koje sam pravila. Hvala na receptu. Inače pratim recepte sa vašeg bloga i probala sam par stvari i jako sam zadovoljna :) Pozdrav, Tanja

    ОдговориИзбриши
  30. Draga Tanja, hvala punooo na javljanju i na utiscima.:) Pogledala sam ponovo recept i tek sam sada primetila da mi se omakla greska u sastojcima, u receptu je trebalo da stoji samo 2,5 dl mleka (drugo mleko je visak i to sam ispravila;), zao mi je sto vas je testo malo "namucilo", mozete uvek slobodno dodati jos malo brasna ili tecnosti ako treba, znate da puno zavisi i od vrste brasna, iako obicno koristim meko brasno za fina testa, razlikuje se dosta u zavisnosti od prozivodjaca. Medjutim, drago mi je da je na kraju sve fino uspelo, mozete uvek na kratko zagrejati i imacete za tren mirisn,o domace pecivo... tu sam uvek ako negde zapne, saljem puno lepih pozdrava!:))

    ОдговориИзбриши
  31. Hvala puno tebi na brzom odgovoru :) Znam u teoriji za caku da od brašna mnogo zavisi. Moja baka je uvek govorila "radi po osećaju pa nećeš promašiti" :)))
    E da, ne rekoh da sam iskoristila recept za šnicle u umaku od povrća kao ideju za pileće batake u umaku od povrća i svi u kući smo bili zadovoljni :) Hvala na lepim receptima. Javljaću utiske. Veeeliki pozdrav, Tanja

    ОдговориИзбриши
  32. :)) Supeeer, bas me raduje da je receptek fino posluzio, eto jedne lepe nove ideje za naredni put!:)) mah-mah...

    ОдговориИзбриши