петак, 12. децембар 2014.

Ljubicini svečani kolačići (3.deo)


Ako ste možda pomislili da smo završili sa kolačićima, onda ste pogrešili.:) Od Ljubice nam stižu još dva divna receptića za predstojeće praznike (sećate se da smo najavile puno lepih recepata u decembru:), pa ako ste možda ujutru/uveče na netu, možete ih pročitati uz kaficu.:) 

Ove kolačiće slobodno napraviti u bilo kojoj prilici i nećete pogrešiti jer su zaista fini. Možete se poigrati sa oblicima, a u nastavku pročitajte originalne recepti koje je Ljubica napisala (na kraju posta su, po običaju, moja iskustva sa njima:). 

Štanglice od kestena 


 Tijesto : 

5 jaja 
10 g šećera
1 vanil šećer
2 rebra čokolade
150 g pirea od kestena

Nadjev:

180g maslaca
180g šećera u prahu
250g pirea od kestena 
malo ruma
  
Priprema:

Dobro razmutit 4 žumanjka, 1 cijelo jaje, kristalni šećer i vanili šećer. Dodati otopljenu čokoladu i pire od kestena. Na kraju smjesi dodati čvrst snijeg od bjelanjaka. Smjesu uliti u premazan lim posut brašnom . Ispeći u pećnici i prerezati na dva dijela kad se ohladi. Nakon toga poprskati rumom i nadijevati.

Za nadjev miješati maslac šećerom u prahu dok ne postane pjenast. Dodati pire od kestena i rum po ukusu. Namazati prvu koru i poklopiti drugom korom.Ostatkom nadjeva namazati drugu koru. Kad se kolač dobro ohladi narezati na štangice.



Kocke od Lješnjaka 


Sastojci (tijesto): 250 g maslaca , 300 g kristalnog šećera, 250 ml mlijeka , 3 jaja . 500 g brašna , 100 g mljevenih lješnjaka, 1,5 žličica praška za pecivo
 
Za nadijevanje i ukrašavanje : džem od ribiza ili drenine, 200 g nasjeckanih lješnjaka, 30 cijelih lješnjaka, bijela čokolada ili bijela glazura. 

Priprema : 

Maslac i šećer razmutiti na pari i dodati mlijeko i jaja. Sve dobro promiješati. Dodati brašno, lješnjake, prašak za pecivo i sve dobro promiješati. Peći koru oko pola sata na limu prekrivenu masnim papirom i u pećnici zagrijanoj na 180 C. 

Tijesto ohladiti i narezati na kocke. Džem malo zagrijati i namazati stranicu svake kocke. Nakon toga ih uvaljati sa svih strana u nasjeckane lješnjake. Svaku kocku premazati rastopljenom bijelom čokoladom ili bijelom glazurom i ukrasiti cijelim lješnjakom.


Moji utisci: svi Ljubicini recepti su zaista provereni i dobri, tako da nećete pogrešiti ako ih se budete pridržavali. Jedini izmena ili dodatak koji sam napravila kod štanglica od kestena je čokoladna glazura. Ceo kolač sam prvo dobro ohladila, pa zatim premazala sa 150 g čokolade koju sam rastopila na laganoj temperaturi sa malo ulja. 

Kad sam kolač prelila čokoladom, dok se glazura još nije sasvim stegla, napravila sam ukrasne talasiće pomoću viljuške. Kolač dobro rashladite pre nego što ćete ga seći na štanglice, a nož na kratko zaronite u vruću vodu i potom obrišite, da biste napravili lep presek. Na kraju možete posuti sa malo kakao praha ako želite.:)


Kocke od lešnika sam napravila u dve verzije, kao kocke i u ovalnim silikonskim kalupićima. Kad su se kolačići ispekli, poravnala sam ih nožem da bi mogli bolje da stoje, a zatim sam ih premazala zagrejanim džemom (sa malo ruma:) i uvaljala u sitno seckane lešnike.

Za glazuru sam rastopila belu čokoladu sa kockicom mlečne čokolade da bi dobila lepu krem boju. Dekoraciju od lešnika sam napravila tako što sam pečene lešnike prvo nabockala na čačkalice, a zatim ih pažljivo provukla kroz karamelizovani šećer. Sačekala sam da karamel počne lagano da curi sa lešnika pa sam zatim čačkalice utisnula u pomorandžu (može poslužiti i jabuka) kako bi se napravile lepe i dugačke niti od šećera. Kad se šećer potpuno ohladio, možete lagano skinuti karamelizovane lešnike i dekorisati kolačiće. 

Dekoracija od šećernih niti se prave takođe vrlo lako: rastopite šećer na laganoj temperaturi do dobije lepu boju karamela. Nauljite tanjir i kašičicom zahvatajte po malo karamela i "crtajte" po tanjiru da dobijete kao finu mrežu od rastopljenog šećera. Kad se šećer potpuno ohladi, možete ga izlomiti i korisiti kao dekoraciju na kolačićima.:)

p.s. pazite samo da se ne ispečete na vruć šećer dok pravite ukrase!


p.s. recept za lešnik kocke ujedno šaljem našim dragim Legicama u kuhinji kao ulaznicu za blogersku igricu Ajme, koliko nas je  koje su nam ovog meseca zadale kao domaći zadatak - lešnike.:)

30 коментара:

  1. Svi kolacici su predivni a narocito su interesantni ovi ovalni sa ljesnikom. Gdje si kupila taj ovalni kalup tj ima li takvo sto na netu da se moze naruciti?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav draga, kalupic je kupljen u Leskovcu, ali videla sam slicne modele na ovom sajtu, mozda samo proveriti da li mogu da posalju.:) p.s. cujemo se ako treba, pa se mozemo organizovati.;))

      Избриши
    2. :) bilo bi lepo da sam stavila i link, sorry... evo adrese: http://www.fondanplus.rs/

      Избриши
  2. Sve su divni i interesantni. Štanglice sa kestenom su lepe ali se plašim da čokolada i kakao umanje ukus kestena. Pravim sličnu tortu, pa se zato mislim :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veki, moze i bez cokolade, ali ovde se nekako sve fino uklopilo, doduse znas da ja svuda stavljam cokoladu, pa nisam bas objektivna, hihihi... ;))

      Избриши
  3. Lana draga kako su savršeni ovi kolačići, napravila si ih vrhunski, pa kada će već ta slastičarnica gdje će svi moći uživati u tvojim divnim slasticama ! Hvala gospođi Ljubici na receptima i tebi na ovim prekrasnim izvedbama i prezentacijama !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :) Uh, tesko da je sama otvorim, mozda jedino da pocnem da igram loto, hihii... ali mogu zato zamisliti da je moja kuhinjica poslasticarnica, to barem ne kosta puno.:) Hvala puno i tebi na uvek lepim recima... pozzzz od Ljubice i mene.:)

      Избриши
  4. Prelepi su Lana, posebno ova gnezdasca od lesnika. Ja cu ih sigurno isprobati za praznike :) pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  5. Htedoh da kazem, majstor si za sitne kolace, pa se onda setih i za torte, i pite i peciva i..

    ОдговориИзбриши
  6. Prelepi su kolači nemogu da biram svi su mi odlični.

    ОдговориИзбриши
  7. Sanjaću ove ovalne kocke ;))) Pa još karamelisan lešnik - kompletna nirvana!
    Stvarno su izuzetni svi svečani kolačići koje si nam pokazala... Hvala ti <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Gago, ali sva zasluga pripada zapravo Ljubici, da nije bilo njenih receptica, ne bi bilo ni svih ovih kolacica, zaista je sve divno odabrala.:)

      Избриши
  8. Evo, Gaga mi uze reč iz usta:)! Pa, ja sam stvarno počela da sanjam tebe, Ljubicu i kolačiće!!! Ne mogu da verujem koliko si finih i lepih kolača predstavila. Svaka čast! Sve je divno, stvarno:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Mozes misliti kako je tek meni, hihihi... bojim se da necu stici da isprobam sve Ljubicine receptice, a poslala je toliko finih.:)) ljubaac Nale....

      Избриши
  9. draga lana, ovo je predivno.....kolači su tako dobri, predobri...svaka časti i tebi i tvojoj ljubici...ima divno ime! kao moja mama :)

    ОдговориИзбриши
  10. tako dobri recepti, a ti ih još usavršiš. prekrasno!

    ОдговориИзбриши
  11. One kocke od lešnika baš lepo izgledaju, meni podsecaju nešto kao mali baklava sto se pravi ovde i prodaje se u poslasticarnicama, ali i kombinacija mi podseca floredines, nešto slatko što se pravi od bademe, meda i ćokoladom,,, hrčkavoi slatko, moga strica najomiljeniji slatkiš. Mmmmm bravo!

    ОдговориИзбриши