уторак, 9. октобар 2012.

U gostima kod Dunje

 
 
Sta se fino kuvalo kod vas proteklih dana?:) Ako ste na netu i stalno u potrazi za proverenim receptima (a posto citate ovo, pretpostavljam da jeste:), onda vas pozivam da zajedno krenemo u virtuelnu setnju i da na kratko zavirimo u Dunjinu kuhinjicu.
 
Vecina posetilaca kulinarske blogosfere je vec upoznata sa nasim igricama, jedna od njih su i FBI rukavice koju je osmislila nasa Maja. Svaka dva meseca, opskrbljeni posebnom detektivskom opremom, upustamo se u istrazivanje izabranog kulinarskog bloga i tragamo za novim idejama, isprobavamo, kuvamo i pokusavamo da otkrijemo male kulinarske tajne.
 
Ovog puta, pod budnim okom nase blogerske zajednice, nasao se blog Parfe Dunja i mogu vam reci da nam detektivski zadatak nije uopste tesko pao, naprotiv... verujem da je svako, ko je isprobao makar jedan recept sa Dunjinog bloga, uzivao u svim ukusima, bojama i mirisima, kao i u jednoj toploj atmosferi kojom odise ceo blog.
 
Dunjinu kuhinjicu cine fini i probrani recepti, a paznju nam uvek prvo privuku prekrasne fotografije. Najcesce na tamnoj pozadini, neobicno lepo osvetljene, sve namirnice i jela koja napravi izgledaju poput malih remek dela koja kao da su upravo skliznula sa stranica kakvog divnog rusticnog kuvara,:)
 
 
 
 
Moj izbor su ovog puta bili sledeci recepti: Kruh sa susenim rajcicama i tikvicama , Juha od mladog kukuruza i Kruske u slafroku kao fino predjelo. Posebno nam se dopala kremasta supa, tako da je chef cak trazio da zapise recept. Pravila sam je od smrznutog kukuruza secerca jer je vec prosla sezona mladog kukuruza, ali sasvim je fino posluzio kao zamena.
 
Hlepcic sa tikvicama, maslinama i susenim paradajzom sam jedno jutro ispekla i posluzila komsijama na terasi, grickali smo ga uz kaficu. Mozda je hlepcic trebalo jos malo duze peci, ali zurila sam da sto pre bude gotovo, pa je sredina ostala mekana, ali korica se tako divno zarumenila. Vrlo neobicno i ukusno u isto vreme, nisam ranije probala nista slicno, pa mi se veoma dopala ova kombinacija.
 
"Ususkane" kruske kuvane u belom vinu, pa potom zapecene u rerni sa slaninicom su prava poslastica za sva cula, mogu biti vrlo lepo posluzenje na pocetku nekog svecanog rucka.
 
  
 
 
Paketici sa finim nadevom od povrca SamosePalenta iz papira i Rog paprika sa sirom su tri divne kombinacije za laganu veceru ili uzinu. Za mene su to sve novi recepti, ali mislim da ce od sada cesce praviti u nasoj kuci. Dunjina kuhinja mi se posebno svidja jer ona na tako jednostavan i originalan nacin kombinuje sastojke, ona se zapravo igra i super zabavlja u kuhinji.:)
 
Dunja je pravi umetnik u dusi, ali i po profesiji, zato je i njena kuhinja tako prefinjena, spontana i razigrana. Verujem da njeni ukucani i gosti uzivaju u svemu sto fino spremi, a mala unucica ce sigurno imati odlicnog mentora u kuvanju.
 
 


I na kraju, red je da se zasladimo sa finim kolacima. Odlucila sam se da isprobam Kolac od sljiva i cokolade i Kolac od maka. Mada sam iskopirala jos par receptica za probu, stigla sam da napravim ova dva (za sada:). A kakvi su bili utisci... paaaa, reci cu vam samo da su kolaci nestali u istom danu kada su napravljeni!:)

Kolac sa sljivama i cokoladom je nesto posebno, stavila sam skoro duplu kolicinu sljiva u odnosu na originalni recept i jako nam se dopao spoj mekano-socnog kolaca sa komadicima voca i cokoladom. Ne previse sladak, bas kako treba.

Kocke sa makom su ocenjene cistom peticom (ocene od 1-5:). Gotov kolac sam premazala tankim slojem marmelade od visanja, pa onda prelila cokoladom. Kao sto mozete videti na slikama, glazura se jos nije sasvim stegla kad sam fotkala, ali to je zato sto nismo mogli da docekamo da sto pre isprobamo kolac. Ni komsiluk nije imao nikakvih primedbi.:)

Ostaje mi samo da se zahvalim nasoj domacici na lepim receptima, dosta toga je slikano u hodu i par puta mi se desilo da nisam imala ni vremena da cestito pripremim scenu za fotkanje, tako da sam samo okinula par puta za arhivu. Ali Dunjini recepti zasluzuju reprizu i najtoplije vam preporucujem da posetite njen blog, ako to niste ucinili do sada.:))

p.s. zelela sam da napravim i Muskatnu bundevu na salatu, ta mi se kombinacija ucinila bas nekako fina, ali jos nisam videla tih lepih narandzastih bundeva na pijaci, mada bi vec trebalo da ih ima, tako da to ostaje za naredni put.:)



 

25 коментара:

  1. Jao Lana, pa to je fantastično, jel su to stvarno moji recepti? Dovela si ih do savršenstva. Ja sam na nekoj koloniji van grada već dva tjedna i malo svako toliko škicnem blogove preko tableta preko kojeg mi je otežano ostavljati komentare, no ostala sam bez teksta kad sam ugledala tvoj post kojeg si posvetila mojem blogu. Prava si majstorica, znaš što me kod tebe impresionira? Posjeduješ osječaj za prostor, a kad staviš na podlošku neki komad kolača znaš točno gdje mora biti, divim se i urednosti, kad ti napraviš kocke nečega, onda su to stvarno kocke. Ne moram ti reći da sam oduševljena sa onom fotkom s glaziranim kockama od maka, savršeno ti izgledaju. Ma sve si pefektno odradila, hvala ti od srca draga Lana.

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo se dobije kad umetnica poseti umetnicin blog!

    ОдговориИзбриши
  3. Odličan odabir i izvedba kako slanih tako i slatkih recepata.

    ОдговориИзбриши
  4. Odlične fotografije,kao i svaki put. Ali ovog puta posebno ću skrenuti pažnju,na divanu priču,koju Lana priča,dok posjećuje blogove. Profesionalno,divno,prijateljski. Lana,vaš blog gledam,naravno zbog recepata,a nekad samo da pročitam nešto lijepo,toplo "ukusno". Hvala na lijepim fotografijama i riječima,još jednom. Sve najbolje. POzdrav,Vanja.

    ОдговориИзбриши
  5. Draga Dunja, da nije bilo tvojih recepata, ne bi bilo ni ovog posta.:) Uzivali smo u svakom pripremljenom jelu, a zbirku omiljenih recepata obogatila sam novim ukusima. Znas koliko se divim tvojim fotografijama, razmisljala sam cak da li uopste da objavim sve sto sam pravila, nekako su mi fotografije izgledale tako obicne u poredjenju sa tvojim raskosnim svetlom, toplim bojama, lepim kontrastim i pazljivo biranim detaljima. Na kraju sam ipak resila da ih sve postavim, jer tvoji recepti zasluzuju svaku paznji i sigurna sam da cu ih praviti jos puuuuuno puta!:))) p.s. zelim ti puno uspeha i prijatan boravak u tvom malom umetnickom carstvu i saljem ti veliki pozdrav!:)))

    Draga Vesna, nisam ja ni blizu toga, ali Dunjine recepte je zaista vredelo isprobati... hvala ti!:))

    Draga Tamara, hvala ti... znas da neki put ne stignemo da napravimo sve sto bismo zeleli, ali neka nesto ostane i za drugi put.:))

    Draga Vanja, hvala puno na lepim recima, eto i Vi ste mi sada nekako ulepsali dan.:) Dunjin blog je tako inspirativan i zaista nije bilo tesko nista napraviti, mislim da bi se njeni recepti svima jako dopali... saljem puno lepih pozdrava i zelim Vam jedan kreativan i divan dan!:))

    ОдговориИзбриши
  6. baš si se potrudila, sve jako lijepo izgleda!!!

    ОдговориИзбриши
  7. Savrseno! Iako sam prelistala Dunjin blog neki recepti su mi promakli.Zahvaljujuci tebi sad sam ih primetila i sigurno cu ih i probati.

    ОдговориИзбриши
  8. Sve mi je krasno, ali ovaj kolač od čokolade i šljiva, pa kolač s makom, ajme samo sam ih gledala i maštala o njima! :D Sve je jako lijepo pripremljeno :)

    ОдговориИзбриши
  9. Zaista savršeno, od recepata do fotografija, sve mi se svidja, i slano i slatko. Takodjer jako lijepa popratna priča, sve u svemu, prekrasna prezentacija!

    ОдговориИзбриши
  10. Draga Lana svaka čast na savršeno odrađenom postu. Uživa, čitajući, gledajući slike, uživam za prave. I kao što Dunja reče ti si jednako dobra umjetnica. Oduševljena sam!

    ОдговориИзбриши
  11. Ovo je stvarno užitak za sva čula,prekrasna prezentacija,zaista sve izgleda čarobno:)

    ОдговориИзбриши
  12. odlične fotke i lepa prezentacija ! ! ja ću se baciti ovih dana ... izabrala sam već dva recepta .

    ОдговориИзбриши
  13. Beli ustirkani stolnjaci, presovano cvece, damski servis za caj, plus divna hrana... Lana, ti stvarno cinis ovaj svet lepsim za sve nas koji pratimo tvoj blog.

    ОдговориИзбриши
  14. Savrseno !!! Najvise na svetu volim da vidim DOBRU fotografiju hrane,a ove ... samo sto ne progovore :)

    ОдговориИзбриши
  15. Ostavila si me bez teksta. Sve izgleda apsolutno savršeno.

    ОдговориИзбриши
  16. savršeno si sve napravila, jako lijepa prezentacija i divne recepte si izabrala

    ОдговориИзбриши
  17. Bez riječi sam, stvarno si krasne recepte isprobala i sve ti je super ispalo. Dekoracija, fotke, sve je savršeno!

    ОдговориИзбриши
  18. Uff ovaj kolač što je preliven čokoladom izgleda jako finoo :)
    Tečaj za Vizažista

    ОдговориИзбриши
  19. Meni skoro da je krivo što ovako divne stvari budu u jednom postu, a ne svaka u posebnom. Dvaput sam sve čitala i gledala, sve, ali sve mi deluje P R E D I V N O, i moram reći da ne znam kojoj se od vas dve više divim.

    ОдговориИзбриши
  20. Lana , prekrasno si pripremila sve odabrano sa Dunjinog bloga ! I slažem se sa svakom riječi kojom si opisala Dunjin rad i recepte . U tvojoj izvedbi ovo sve tako jako dobro izgleda, uistinu sam zadivljena i uživam u postu i slikama.

    ОдговориИзбриши
  21. Dragi moji, hvala puno svima na lepim komentarima i hvala vam sto navratili u goste , nadam se da ce neki receptic posluziti kao lepa inspiracija.:))) Puno vas sve pozdravljam i zelim da lepo iskoristite vikend koji je pred nama (mozda za neke fine kolacice:)))

    ОдговориИзбриши
  22. Draga moja ti si prava vrednica. I pravi FBI agent. Tako divno si istražila i prezentovala Dunjin blog. Baš sam uživala. :)

    ОдговориИзбриши