недеља, 27. септембар 2015.

Ružice sa smokvama i cimetom


 Uz ove rolnice sa smokvama i cimetom + šoljicu bele kafe zagarantovan je vedar početak dana, čak iako je napolju oblačno!:) Ako možda provirite na blog večeras, možete slobodno napraviti testo i samo ujutru ispeći (pretpostavljam da ste džem od smokava napravili prošlog puta, barem jednu teglicu za probu:). Ako niste, poslužiće i neki drugi pekmez sa police u špajzu.:))

Ružice sa smokvama i cimetom

 
Sastojci: 500 g brašna, 25 g svežeg kvasca, 1/2 kašičice soli, 100 g šećera, 100 g rastopljenog maslaca, 1 jaje, 2 dl mleka, naribana korica limuna + 150 ml mleka (za prelivanje)

Fil: 4-5 kašika džema od smokava, 1 kašičica cimeta

Glazura: 150 g šećera u prahu, limunov sok, 2 kašike vruće vode

Priprema:

Razmutite kvasac u pola šolje toplog mleka sa kašičicom šećera i brašna. Ostavite na tolplom da se aktivira.

U dubljoj posudi izmešajte brašno, so i šećer, dodajte pripremljeni kvasac, jedno jaje i rastopljeni maslac. Naribajte malo koricu neprskanog limuna i sa mlakim mlekom zamesite fino testo koje se ne lepi za ruke. Pokrijte i ostavite da odmara 20-tak minuta.


Testo zatim rastanjite u pravougaonu koru, više u dužinu nego u širinu. Premažite džemom od smokava u koji ste dodali kašičicu cimeta (ako u džemu ima krupnijih komadića voća, možete ga prethodno izmiksati u blenderu da dobijete finu pastu).

Zamotajte rolat po dužini i isecite na 10-12 delova. Ružice poređajte u podmazan pleh i ostavite da odmaraju desetak minuta dok se rerna zagreje. Pecite na 200 C oko 30-35 minuta. Pred kraj pečenja izvadite ružice iz rerne i prelijte ih mlekom, pa vratite još 5-10 minuta u rernu da se peku, biće onda fine i mekane.

Gotove ružice prelijte umućenim prelivom od prah šećera, limunovog soka i vruće vode (samo izmešajte sve sastojke do željene gustine), a možete ih posuti i prah šećerom.:)

Prijatno!:)

 
Napomena: umesto džema, ružice možete premazati maslacem i posuti mešavinom šećera i cimeta, biće isto mirisne i fine. Poslužite ih domah dok su fino tople, a najbolje da jedan tanjir odnesete i komšijama.:)

 

Možda će vam se dopasti i ovi recepti sa suvim smokvama (svi linkovi su ispod slike:).


1. Kolač sa smokvama (mirisni zalogajčići uz šoljicu čaja)
2. Mini štrudlice sa smokvama (samo se tope, po odličnom Dajaninom receptu:)
3. Suve smokve u sirupu od Earl Grey čaja (nesto fenomenalno, po Brankinom receptu:)
4. Urmice (kolačići sa suvim smokvama, orasima i pomorandžom, prelivenim karamelom)

17 коментара:

  1. Njam Bravo minjonico!:-)
    Ej u spisku sastojaka za fil pise pekmez smokava a vodi nas na recept onog dzema. Jel greska? A koja je razlika izmedju pekmeza i marmelade ili dzema? Izvini ne znam sta tacno znaci pekmez.. A sta je bela kafa? Ja sam mislila da je to kapucino a slici a moj je... :-)
    Vau volim detalj sa cimetom! To bih zelela sa ovim kolacicama a kad ponovo procitala sastojke evoi cimet...<3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Evo, ispravljeno, treba da stoji dzem a link vodi do receptica koji sam prosli puta pravila.:) Razlika je samo u teksturi, dzem se obicno pravi od celog voca, krace se kuva i ostanu manji ili veci komadici voca, marmelada se pravi od samlevenog voca, dugo se kuva i vrlo je gusta, a pekmez je nesto izmedju ta dva.:) Bela kafa se dobije kada u kuvanu crnu kafu dodas mleko, slicna je capucinu samo nema pene.:))

      Избриши
  2. Ma, jednostavno su divne! Radim s cimetom, ali sada si mi dala volju da kupim džem od smokava i napravim ih!

    ОдговориИзбриши
  3. Merhabalar, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    ОдговориИзбриши
  4. U junu mesecu sam pravila slicno,moji recept je posni. Evo moj recept http://kuvaricagr.blogspot.gr/2015/06/slatki-puzici-sa-kajsijom.html

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bas su lepo uspeli, virnula sam na link.... a svidja mi se i punjenje sa pekmezom od kajsija, njam, njam.:)))

      Избриши
  5. Ovo mi je super kombinacija, pa jos kad pomislim na rum u dzemu :) A i ovi ostali recpti sa smokvama, predivni, nisam ni znala da ih imas toliko - smokve potopljene u earl grey zvuce savrseno. I Branka ocigledno ima divne ideje :)

    ОдговориИзбриши
  6. Krasno izgledaju! E pih napravila sam sto vrsta đemova ali baš od smokava nisma, morati ću upotrijebiti nešto drugo.

    ОдговориИзбриши
  7. Odlične ružice sa smokvama a ja smokve obožavam. Ako imaš vremena i raspoložena si, a vidim da si učesnik igrice Ajmo, koliko nas je..., da se pridružiš ovog meseca sa tvojim receptima sa svežim smokvama. Domaćica sam ja i odabrala sam da tema budu SVEŽE SMOKVE. Naravno, ima još vremena i bila bi mi čast da učestvuješ, pogotovo što imaš predivne recepte.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na lepom pozivu, javljam se sa predlozima samo da ugrabim malo vremena... jos jednom hvala na javljanju i do skorog kuckanja.:))

      Избриши