понедељак, 05. октобар 2015.

Tart sa šljivama i čokoladom


Ovaj recept je trebao da bude ranije objavljen, ali tek sada stiže na red.:) Ako kojim slučajem ne uspete da pronađete sveže šljive, možete koristiti i šljive iz kompota ili čak praviti sa džemom. Biće isto tako fino i sa nekom drugom vrstom voća, pa da se malo zasladimo i ulepšamo ovu kišnu jesen.:)


Sastojci (za koru): 250 g brašna, 125 g maslaca, 75 g šećera, 1 jaje, prstohvat soli, 1-2 kašike hladne vode (po potrebi)

Fil: 500 g svežih šljiva (ili iz kompota), 100 g šećera, 1 vanilin šećer, 2 kašike ruma, 1 kašičica cimeta

Glazura: 150 g čokolade, 40 g maslaca, 2-3 kašike slatke pavlake

Priprema:

Izmešajte brašno, šećer i so. Dodajte kockice maslaca, jedno jaje i malo hladne vode, pa zamesite prhko testo. Zamotajte u foliju i ostavite 30 minuta u frižideru. Za to vreme napravite fil.


Šljive prepolovite, izvadite koštice i isecite na četvrtine. Pospite šećerom i kuvajte 30-tak minuta dok ne ispari višak tečnosti. Zatim dodajte malo ruma i kašičicu cimeta i kuvajte još desetak minuta. Ako koriste voće iz kompota, ne morate ga prethodno kuvati već samo izvadite iz sirupa i dodajte začine.

Testo rastanjite i prebacite u kalup za pečenje (obložite i ivice kalupa). Ravnomerno rasporedite fil i pecite 25-30 minuta na 180 C dok ivice testa blago porumene. Sačekajte da se tart malo prohladi, pa prelijte čokoladnom glazurom, kašikom napravite rustičan izgled.:)

Glazura od čokolade: rastopite čokoladu i maslac na tihoj temperaturi, pa sve fino izmešajte. Dodajte i malo slatke pavlake da glazura ne bi pucala prilikom sečenja.


Za inspiraciju i uživanje - prhko testo u kombinaciji sa šljivama (linkovi su ispod slika:)


1. Fina pita sa šljivama (Coolinarika)
2. Tartlete sa šljivama (više recepata)
3. Tart sa šljivama 
4. Pita od sira i pekmeza (po Mirjaninom receptu)

24 коментара:

  1. Одговори
    1. Hvala, draga... poslacu ti brzom postom tanjiric za probu, a jos bolje ako dodjes.:))))

      Избриши
  2. Ovog week- end-a sam naletela na sveze sljive, ali ih sve redje ima. U svakom slucaju dopada mi se tvoj tartic, a volim i kombinaciju sa cokoladom :)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, vec skoro prolaze, ali moze se zameniti sa vockicama iz kompota, a mislim da bi se i pekmez tu fino uklopio.:))

      Избриши
  3. Šljive i čokolada - može li bolje? Ovo ide na vrlo skoro isprobavanje, javljam rezultate!

    ОдговориИзбриши
  4. Pravim čokoladice male sa šljivama, kombinacija je odlična. Probala sam takođe čokoladni tart sa šljivama ali vrlo drugačiju od tvoje. Uvek me zanima kako ćemo uspevati da napravimo glazuru kako treba, da ne bude puno tečna ni puno tvrda.. nadam se te količine da su ok i da ispadne lepo, lako da se seče. Znam zavisi od reepta i rezultata što želimo imati ali uvek me zanima kako će to da uspe.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mmmm, cokoladice sa sljivama fino zvuce.:))) Ova glazura mi je malo ispucala kad sam sekla, pa sam zato dodala u napomeni slatku pavlaku, onda ce biti taman kako treba i nece pucati.:)

      Избриши
  5. Tart izgleda perfektno. Šljive (sveže ili suve) i čokolada su moja omiljena kombinacija koja ne može da omane! ♥
    p.s. kaži Tamari da nema smisla da sve sama pojede, nek ostavi barem griz i meni :)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Narocito kad se spakuje u teglice, recimo dzem od sljiva i cokolade... pa onda i zimi mozemo da uzivamo.:)) p.s. ne brini, pravim jos jedan kad mi dodjes.:))))

      Избриши
  6. Mogu samo da zamislim kako je ukusno! A i divno izgleda.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, draga... izvoli na ovaj fini vocni tart, a napravicemo i neki caj uz slatkis.:)

      Избриши
  7. Divna kombinacija, sto idemo dublje u jesen sve me vise privlace kolaci sa vocem. Vec danima hocu da napravim nesto sa sljivama :))

    ОдговориИзбриши
  8. Volim tarteve, ovaj mi baš super izgleda i sigurno je ukusan!

    ОдговориИзбриши
  9. uhhhhhh kako ovo dobro izgleda..imam taman šljiva u frižideru.. ići će na isprobavanje..

    ОдговориИзбриши