понедељак, 29. децембар 2014.

Božićni panj


Već odbrojavamo sitno i želela bih da, kao šećer na kraju, svečano ispratimo staru i dočekamo novu godinu. Mslim da će za tu priliku savršeno poslužiti Ljubicin recept - Božićni panj.:)

Božićni panj


Sastojci:

4 jaja
10 dag šećera
10 dag brašna

Krema od čokolade : 

25 dag maslaca
15 dag šećera
2 žlice kakaa (ili 100 g čokolade)
2 jaja
4-6 žlica mlijeka
rum

Priprema : 

Od bjelanjaka stučemo čvrsti snijeg, istovremeno dodamo šećer i zumanjke, pa tučemo dok se smjesa dobro ne zapjeni. Na kraju lagano umiješamo brašno. Lim namastimo, pospemo brašnom i tijesto ravnomjerno rasporedimo po cijeloj povrsini . Pečemo 10 do najvise 12 min na 220 C. Pečeni biskvit izvadimo na brašnom posutu dasku. Ohladeni  biskvit namažemo kremon i zavijemo. Na kraju odrežemo dva komadića, te ih na dva mjesta prtisnemo uz panj tako da dobijemo otpiljenu granu. 

Roladu premažemo kremom a vilicom, koju namacemo u vruću vodu, napravimo uzdužne vijuge što podsijecaju na pukotine na kori ili pruge od kreme nanesemo štrcaljkom. Božićni panj ukrasimo božićnim ukrasima od marcipana koje mozemo samo izraditi.


Krema od čokolade: Maslac pjenasto izmjesamo. U kotlić stavimo šećer, kakao, jaja i mljeko. Tučemo u vrućoj vodenoj kupki dok se smjesa ne zgusne, a potom je ohladimo u hladnoj vodi. U kremu ulijemo rum, pa je miješajuci uljevamo u izmješani maslac.


Moji utisci: napravila sam minimalne izmene u odnosu na originalni Ljubicin receptić. Ispečeni biskvit sam zamotala odmah u rolatić zajedno sa papirom za pečenje (bojala sam se da ga neću moći zamotati kad se ohladi). Kasnije sam ga razmotala, nafilovala kremom i ponovo zavila.

Kremu sam pravila sa čokoladom umesto sa kakaom (izostavila sam mleko, a dodala sam još kesicu vanilin šećera). Kreme je bilo dovoljno za filovanje, preostalu kremu sam stavila u špric sa zvezadstim nastavkom i napravila ukrasnu šaru na rolatu.

Pečurkice sam napravila od smese za puslice (napravljene po ovom receptu) uz pomoć šprica sa okruglim otvorom. "Kapice" od pečuraka sam malo zagladila pre pečenja, a drškice sam izvukla špricem u visinu. Kasnije sam ih spojila uz pomoć rastopljene čokolade i posula sa malo kakao praha.

Ovim receptićem ispratićemo staru godinu i poželeću vam da Nova bude srećna, uspešna i razigrana, i bar za mrvicu lepša od prethodne.:) Želim vam srećne novogodišnje praznike, ušuškajte se uz neku lepu knjigu (ili dragu osobu), grickajte kolačiće, pustite omiljeni film, odmorite i uživajte sa vašim najdražima.:)) 


Zimske razglednice...

Nekoliko sličica mog grada kako izgleda ovih dana... zimska idila.:)

(gradskim ulicama)

(panorama Leskovca)

(crkva Svete Trojice u snegu)

30 коментара:

  1. Dopadaju mi se ove pecerkuce oko panja, a panj izgleda savrseno :) Srecni praznici tebi i Ljubici! Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno na svemu... veliki pozdrav tebi i tvojima, lepo provedite sve praznike!:)))

      Избриши
  2. Hvala na divnim receptima tokom cele godine i sve NAJLEPŠE u NOVOJ 2015.
    Cale

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na lepim zeljama... sve najbolje i puno lepe inspiracije u Novoj.:))

      Избриши
  3. Hvala gđi Ljubici i tebi što ste podijelile i ovaj recept, panj mi je super i jako lijepo si ga napravila, gljive uz panj su mi odlične ! Lijepe su i slike tvoga grada, zima , snijeg, .....mogu osjetiti ugođaj u Leskovcu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Branka, hvala puno i tebi na uvek lepim recima... tebi i tvojima sve najlepse u Novoj!:))

      Избриши
  4. Prava poslastica za Novu Godinu. Srećna vam Nova 2015 godina!!!!

    ОдговориИзбриши
  5. Divan ti je panj! A i ove razglednice su taman uputpunile blagdanski dojam.
    Sve najbolje u 2015. godini, puno zdravlja, ljubavi, sreće i da nas i dalje uveseljavaš divotama na svom blogu!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na svemu, srecni praznici tebi i tvojoj porodici i sve najlepse u Novoj!:)))

      Избриши
  6. Kod nas je bio novogodisnja tradicija godinama, izgleda kao mamin:)) A nas mali grad skoro nisam poznala na tvojim prelepim slikama, nedostaje me, moracu uskoro u posti, sacuvaj mi malo snega :)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Ne brini, mislim da ce te sneg cekati kad stignes, hihihi... a nas gradic je uvek lepsi pod snegom.:PPP

      Избриши
  7. Savrsen recept za praznicni sto; Sretnu Novu godinu i predstojeci Bozic zelim tebi i tvojima Lana.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Jasna, hvala puno na lepim zeljama, sve najlepse tebi i tvojima, s obzirom da kod vas nova godine stize nesto ranije, vi ste vec par sati u 2015... u to ime cin-cin!:)))

      Избриши
  8. kao i uvijek i svaki tvoj uradak i ovaj panj je divan...želim ti sretnu, veselu, uspješnu, čarobnu novu godinu i još puno divotica na tvome blogu...

    ОдговориИзбриши
  9. Divan je panj i baš su mi fora gljivice. Sve najbolje ti želim u Novoj 2015. kao i svima tvojima.

    ОдговориИзбриши
  10. Sve, sve, ali nikad neću shvatiti kako ti je svaka torta (kolač, slatkiš, bilo šta) kao teleportom spuštena preko onog čipkastog papira, nigde flekice, nigde mrljice... :) Je l' mogu na neku obuku da dođem? =)

    Od srca ti želim sve najbolje u 2015-oj!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Majo, hvala puno na lepim zeljama, sve najlepse tebi i tvojima u novoj godini.:) p.s. preko cipkastog papira je celofan, on se moze izvuci kasnije (ako je prethodno samo malo podvucen pod tortu), a moze se i ostaviti jer sa njega je lako obrisati felekice od cokolade, slaga i sl.... uvek si dobrodosla.:))

      Избриши
  11. Prekrasan je! Gljivice mu uvijek daju nezaobilazni stih. Sretna Nova godina..

    ОдговориИзбриши
  12. Sve ti je lepo - i rolat, i dekoracija, a posebno slike Leskovca!
    Želim ti sve najlepše u Novoj 2015. Poljubac :*

    ОдговориИзбриши
  13. šta to znači dag_ dag brašna.... dag šećera... koliko je to grama

    ОдговориИзбриши
  14. Nestao je blog na koji upućujete na recept za pečurkice. Možete li dodati recept ili drugi link? Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav... hvala Vam sto ste primetili, ne znam sta se desilo sa pomenutom stranicom, ali postavila sam novi link ka identicnom receptu, nadam se da ce koristiti.:) Lep pozdrav leti!:)

      https://natashaskitchen.com/meringue-mushrooms-recipe/

      Избриши