недеља, 1. децембар 2013.

Fini kroasani 2.


Do nedavno je ovaj recept za kroasane bio na top listi najčešće pravljenih kiflica u našoj kući. Sve dok nisam isprobala i ovaj način, pa se sada već dvoumim kome od njih dati prednost... i zato je  najbolje da isprobate sami, pa mi onda šapnite koji vam se više dopada.:)))

Ovo je slatka verzija sa domaćim pekmezom, možete ih napravite i sa Nutellom ako više volite, a najlepše prijaju uz šoljicu tople bele kafe u hladno zimsko jutro.:)


Sastojci (za 24 komada): oko 600 g brašna, 25 g svežeg kvasca, 1 kašičica soli, 2 jaja, 2 dl mleka, 1 dl vode, 250 g margarina (moze i pola maslaca/pola margarina) + fini domaći pekmez za filovanje

Priprema:

Razmutiti kvasac u pola šolje toplog mleka sa kašičicom šećera i brašna. Ostaviti na toplom da ispuni šolju. Izmešati brašno, so, pa dodati jaja, pripremljeni kvasac, mlaku vodu i mleko, zamesiti srednje mekano testo. Ako je potrebno može se dodati još malkice brašna (100-150 g). Testo pokriti i ostaviti da odmara 15-tak minuta.

 
Testo zatim podeliti na 8 delova i oblikovati jufkice. Svaku jufkicu rastanjiti u krug (veličine velikog plitkog tanjira) i premazati margarinom/maslacem. Redjati jednu na drugu, a poslednju koru ne treba premazivati. Pokriti i ostaviti da odmaraju jos 15-tak minuta.

Onda sve razviti u jednu veeeeliku okruglu koru, skoro veličine pola stola. Iseći nožem na 24 trouglića i na svaki staviti po kašičicu  pekmeza od šljiva ili kajsija. Zamotati kiflice i poredjati ih u pleh preko masnog papira. Neka odmaraju jos 30-tak minuta dok se rerna zagreje.
 
Pre pečenja premazati umućenim jajetom i peći na 200 C oko 20-tak minuta da fino zarumene. Gotove kiflice posuti šećerom u prahu i odmah grickati.:)


Za slanu verziju, kroasane možete filovati nadevom od sira i umućenog jajeta, možete dodati i malkice šunke ili seckane pečurke po želji. Pre pečenja premažite ih jajetom i pospite susamom ili kimom. Pecite u prethodno zagrejanoj rerni.... prijatno grickanje!:)


U toku je nagradno darivanje kod Tamare na blogu What‘s for dessert, ako želite da učestvujete i možda osvojite sladak novogodišnji set za tortu, možete se prijaviti sve do 5. decembra. Treba isprobati recept sa Tamarinog bloga, sve uslikati uz naznaku "za nagradno darivanje" i sličicu poslati Tamari do 5. decembra... požurite!:)


Ove slatke školjkice su bile moj izbor za igricu, filovane su rendanim jabukama uz mrvicu cimeta i pekmezom od kajsija... najtoplije preporuke za probu, sutrdan su još ukusnije (mislim, ako neka preostane:)).

originalni receptić :)


I kako smo sada već pomalo u prazničnom raspoloženju, nadam se da će vam se dopasti novi decembarski broj magazina MEZZE posvećen u potpunosti slanim i slatkim "mezzetlucima", možda upravo tu pronađete neku lepu inspiraciju za vaš praznični meni.:))


 

42 коментара:

  1. One prve sam probala i zaista su fini. Ove danas ću isto probati, sigurna sam da će biti super jer u ovom odnosu pravim lisnato testo samo bez jaja. Našla sam jako dobar maslac na kilogram po pristupačnoj ceni pa neću odoleti da napravim sa njiim.
    Mirišu mu u nosu kad glčedam ove tvoje fotke i ove listiće slasne :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Probaj sada i ove, cak su mi finiji od prvih kroasana i bolje se listaju, verujem da bi se mogli napraviti i bez jajeta, a jos ako su skroz sa maslacem, milina.:))))

      Избриши
  2. Zaista predivno izgledaju, dopadaju mi se obe verzije:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Natasa, obicno napravim pola slatkih, a pola slanih, tako da svako moze da izabere sta najvise voli.:)))

      Избриши
  3. i ne čudim ti se..jer ne bih se ni ja mogla odlučiti...
    prefino...sve....

    ОдговориИзбриши
  4. novi Mezze mi je prelijep
    Lana, ti si majstorica za kroasane! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mi smo ga isto tek danas prvi put prelistali, nadam se da ce dobrodoci za praznike.:)))

      Избриши
  5. Ajme meni kako su krasni! I pred teške muke si me stavila, da li da prije probam slane ili slatke.

    Hvala ti za sudjelovanje u darivanju, školjkice su ti krasne, a nadjev fantastičan. Pitam se samo kako vam ih je uspjelo ostati za sljedeći dan, kod mene odmah planu. Morat ću sakriti par komada za sljedeći dan, čisto da testiram okus.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Napravi pola-pola, cisto da ti bude lakse da se odlucis, hihihi...;)))) p.s. uzivali smo u skoljkicama, taman je ostalo par komada uz belu kafu za dorucak.:)))

      Избриши
  6. Одговори
    1. Hvala Petra, mislim da bi se divno uklopili sa svim tvojim finim pecivom i i mirisnim hlepcicima.:)))

      Избриши
  7. Predivno izgledaju. Baš su lepi lisnati. A i ove Tamarine školjkice su divne .

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, ovi se jos brze prave od prve verzije, slobodno ih stavi na spisak.:))) p.s. samo reci da li da ti saljem skoljkice ili da ih cuvam za kasnije?;)) kisssss

      Избриши
  8. Uh, Lana, predivni su ti. Bas se fino listaju. Onaj recept sam isprobala i prezadovoljna sam, moracu i ovaj :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ljiljo, ovaj receptic je jos bolji od starog, mislim da ce ti se dopasti.:))) cmook...

      Избриши
  9. Verujem da su i ukusni,ali naziv im potpuno odgovara...baš nekako fiino izgledaju ovi kroasani.. i mekano;))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Sandra, pravila sam ih vec tri puta u roku od desetak dana, onda ti je sve jasno.:)))

      Избриши
  10. Uh, kako su lepi! Znaš da sam slaba na njih pa izazivaš ;) Pravila sam one prve tvoje, posle toga još sto recepata isprobala i tačno ne znam koji mi je sad bolji. Nema mi druge nego da i ovaj isprobam uskoro ;)

    ОдговориИзбриши
  11. Kako su ti lepi ovi vragolani. I kroasani, koji su me odmah privukli, a ne mogu im odoleti pa onda i preteram po nekad:), a i ovi Tamarini kolačići su mnogo fini i skroz mi prijaju u ovoj, već započetoj, prazničnoj atmosferi.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nale, mi to odmah raspodelimo na tri strane, baki, tanjiric komsiluku i nama ostavimo par komada, tako da ne padnemo u iskusenje.:)) A skoljkice bi bas mogle na listu praznicnih kolacica.:)))

      Избриши
  12. Divni su! A i vrlo je zanimljivo punjenje školjkica - odlična ideja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Tanja, a skoljkice najtoplije preporucujem, testo je sa krem sirom i samo se tope.:)))

      Избриши
  13. Predivno izgledaju oba receptića! Kroasani idu odmah danas na probu :)

    ОдговориИзбриши
  14. Kroasani su super i tvoji a i moji haha... maloprije su "izašli" iz rerne i nema ih više. I ja sam pravila pola slatke pola slane. Suuuuuuuuper su... poz od mene i moje ekipe.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vanjuska, videla sam slicice, ne da su dobri nego ooodlicni... bas volim sto si ih napravila, veliki pozdrav vam leti!:))))

      Избриши
  15. Kroasani savršeno izgledaju, obavezno idu na isprobavanje

    ОдговориИзбриши
  16. Cini se mnogo brze i jednostavnije praviti kroasane na ovaj nacin...probam jednom prilikom -izgledaju sasvim dobro.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, mislim da ih nikada brze nisam napravila, a gotovo kao da su pravi kroasani.:))

      Избриши
  17. Ovako lijepe kroasane još nisam vidjela, spremit ću recept i isprobati ih. I naravno, obožavam nutellu pa ću ih probati puniti s nutellom. Joj ne smijem sad zamišljati ovu sliku i te okuse jer ću ogladniti! Uvijek ogladnim od tvojih recepata :) I jako lijepa ulaznica za darivanje!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bice mi drago ako ih isprobas u novoj kuhinjici, a sa nutellom ce tek biti posebno fini, mmmm... zelim ti sretne praznike i da ispunis sve snove u Novoj godini!:)))

      Избриши
  18. Thank you for the recipe. It was really delicious! My family love it and I promise to use your recipe very often. Best wishes for you and I will wait for your new ideas.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thank youuu... you‘ve made them just perfect, I‘m so glad you love it.:) Wishing you a beautiful day!:))

      Избриши
  19. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши