недеља, 27. мај 2012.

Francuski baguette



Mirisni i hrskavi hlepcici koji nas odmah asociraju na ljupke francuske boulangeries, jutarnju kafu u obliznjem kaficu na uglu, dok uz laganu muziku u pozadini prelistavate dnevnu stampu.:) Konacno sam pronasla savrseni recept za baguettes, a verujte da je tome prethodio ozbiljan broj manje-vise (ne)uspesnih pokusaja, mislim da su i moje komsije najzad odahnule jer vise ne moraju da testiraju sve one wannabe hlepcice.... voila, ovo je recept za baguette kao iz pekare!:))

Mozda ce Vam se postupak uciniti komplikovanim jer je potrebno prvo pripremiti "starter" testo koje ce hlepcicima dati divnu teksturu i poseban ukus, nemojte preskakati taj korak (sasvim je jednostavno)! Pokusala sam da napravim hlepcice na uobicajeni nacin, misleci da im je dovoljno da odmore neko vreme pre pecenja, cak sam stavljala i serpicu sa vrucom vodom (u nekom 5-6 pokusaju:) da isparava dok se hlepcici peku itd... ovo je zaista najbolji recept koji sam isprobala, a pronasla sam ga ovde .

Od ovog testa mozete praviti i punjene baguettes, procitajte kako u nastavku... nadam se da ce Vam se dopasti i u ovoj varijanti, javite mi se svakako ako budete isprobali.:)


Sastojci (starter): 1 dl vode, 25 g svezeg kvasca, 150 g brasna

Sastojci (testo): 350 g brasna, 1 kasicica soli, 2 kasike secera, vode po potrebi (oko 2 dl)

Priprema:

Napraviti prvo starter za testo: u dubljoj ciniji razmutiti kvasac sa pola solje tople vode, dodati brasno i lepo izmesati. Pokriti folijom i ostaviti na sobnoj temperaturi da stoji 6-8 h (moze se ostaviti preko noci). Za to vreme kvasac ce se aktivirati i napravice se zitka smesa prepuna mehurica.

(testo koje se odmaralo 1 h)

U posebnoj ciniji izmesato brasno, so i secer, dodati aktivirani kvasac i zamesiti srednje meko testo.  Ako je potrebno dodati jos malo vode ili brasna da bi se dobilo glatko testo.  Nauljiti malo stranice cinije i ostaviti da testo odmara 3 h. Posle 1h testo premesiti i ostaviti dalje da odmara, pa premesiti jos jednom nakon sat vremena.
Testo prebaciti na radnu povrsinu i podeliti na dva dela. Svaki deo rastanjiti rukama u pravougaonik i zaviti rolnice. Hlepcice prebaciti na pleh oblozen masnim papirom, pokriti i ostaviti da odmaraju jos 1-1,5 h.
Pre pecenja hlepcice premazati mesavinom tople vode i ulja i ostrim nozem napraviti 3 dijagonalna zareza. Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 30-35 minuta.

Napomena: od istog testa mogu se napraviti i vrlo ukusni punjeni hlepcici, saznajte kako u nastavku.:)

Punjeni baguette

Pripremiti "starter" testo kao u prethodnom receptu, a kasnije dodati brasno i ostale sastojke. Posle odmaranja, testo podeliti i svaki deo samo istanjiti rukom u pravougaonu koru. Odgore poredjati par listica sunke (ili pancete) i kackavalja, pa sve zaviti u rolnicu. Ostaviti da odmara jos 1 h pre pecenja, premazati i peci u prethodno zagrejanoj rerni.


Napomena: od istog testa mozete napraviti i vrlo ukusan domaci hleb, jednostavno oblikujte veknicu i ispecite kao i obicno... cela kuca ce tako divnoooo mirisati, prijatno!:)))


41 коментар:

  1. Jao kako dobro izgleda!!
    Punjeni pogotovo!

    Mi zadnjih pola godine svaki dan imamo domaći kruh jer je mama odlučila da ga više neće kupovati. Umijesi ga i napravi prije posla, ja kad se dignem samo odem k njoj i uzmem jednu malu štrucu. Divno :)

    Mogla bih joj pokazati ovaj recept pa da malo radi i baguette :)

    ОдговориИзбриши
  2. Draga moonea, verujem da ce se mami dopasti, mozda bi je cak i ti mogla iznenaditi sa jednim "francuzom", sigurno bi se obradovala... nista lepse od mirisa domaceg hleba, mislim da bih cak mogla spavati u pekari.:))

    ОдговориИзбриши
  3. Fantastično, mene oblik baguettića oduševljava zbog praktičnosti i svaki zalogaj mi je onda ukusniji. Kruščićima treba vremena, pripreme i pažljiva ruka - onda su domaća tijesta najbolja :)

    ОдговориИзбриши
  4. DIVNO!!!!Sve mi se svidja,pa moram sve i da probam:))Hvala ti!!!:))

    ОдговориИзбриши
  5. Fantasticno izgleda, svidja mi se kako si prikazala postupak, a isto cijela prezentacija, narocito prva slika. Sjajan post

    ОдговориИзбриши
  6. Ajme meni, pogotovo punjeni baguette. Što reći nego puno hvala na strpljenju i traženju najboljeg recepta i što si nam ga servirala ovako lijepo.

    ОдговориИзбриши
  7. Savršeno! Zaista pravi bageti i ovo moram, moram probati!

    ОдговориИзбриши
  8. oo, domaći baget i još punjen špekecom, može li bolje? fantastično!

    ОдговориИзбриши
  9. Jako, jako ukusno izgleda! Jedino što treba jest strpljenje. :))
    Probat ću, a i upute mi se ne čine uopće komplicirane. ;)

    ОдговориИзбриши
  10. Divni su ti bageti Lana. Davno sam pravila i moram recept da pronađem da uporedim. Ove naočare i novine, pun pogodak!

    ОдговориИзбриши
  11. Lana svaka čast! prekrasni kruhići, popratne sličice i objašnjenje. Ali, ona slika s novinama i kavom i još očalima, neće mi dati spavati. Genijalna je!

    ОдговориИзбриши
  12. Ovo sam prvo upamtila pa nastavila citanje. ;)
    Ovakav tip startera ja zovem 'pelcer' :))) U nekom Bazaru od pre sigurno 15 godina nasla sam u dodatku testo za picu. Isto se pravi pelcer koji stoji pa deli na 4 dela (jer je kolicina za 4 pize) i onda mesi. Bas cu da ga potrazim pa ti saljem da isprobas.

    ОдговориИзбриши
  13. Moraću da probam pa ma kako ispalo:-))) Sinoć sam pravila 'Rupičaste lepinjice', sa Majinog bloga, jesu bile rupičaste i ukusne ali je kora bila dosta tvrda, što mi volimo ali ipak je trebala da bude mekša.
    Na tvojim uvek lepim slikicama se vdi fantastična korica i tekstura, baš pravi baget!
    Miriši mi u nosu, odmah moram da idem da doručkujem:-)))

    ОдговориИзбриши
  14. Zaboravih da te pitam. Kažeš 'premesiti', da li ga baš mesiš neko vreme ili ga samo malo da kažem izmuvaš dok ne spadne?

    Imala sam onu mašinu za hleb i iz nje je uvek bio savršen, kad bi testo iz mašnie pekla u rerni nikad to nije bilo to.

    Posmatrala sam mašinu kad dođe vreme da premesi, ona bi prosto malo izmuvala to testo i puštala ga da ponovo narasta pre pečenja. Ja sam stvarno duduk za pravljenje hleba i sl. Jedino što dobro pravim du one lepinje sa sodom bikarbonom i praškom za pecivo koje se peku na plotni:-)))

    ОдговориИзбриши
  15. I treći put:-))) Muzika je fenomenalna uz ovaj post!

    ОдговориИзбриши
  16. Jao,Lanice sve mi se sviđa! I hleb i slike i muzika! Ugođaj potpun.

    ОдговориИзбриши
  17. Draga Lana, ovi baguetti zaista izgledaju lepse od pojedinih koje ja kupujem u obliznjoj boulangerie. Nikada ih nisam pripremala, ali tvoja prezentacija je fenomenalna i zaista imam zelju da ih isprobam:) Srdacan pozdrav:)

    ОдговориИзбриши
  18. Odlično, jedva čekam da ih isprobam. Ovo su krušćići po mom ukusu ;)

    ОдговориИзбриши
  19. Nemam reci.Izgleda fantasticno.Ja ne cujem muzuku ali osecam miris slaninice. Mislim da je cena stanova u tvojoj zgradi-kvartu upravo skocila. Svi bi da budu tvoje komsije. :)

    ОдговориИзбриши
  20. Prva slika me je oduševila :)) predivno :)
    Hleb deluje tako vazdušasto i ukusno :)

    ОдговориИзбриши
  21. To, to mi treba! I ja sam vec dugo u potrazi za dobrim receptom! Obavezno ih pravim i to sto pre!!! Hvala ti puno! :)

    ОдговориИзбриши
  22. Hvala ti,baš kao da si znala šta mi treba,izgleda fantastično..vjeruj mi ja bih rado bila u tvom komšiluku:)

    ОдговориИзбриши
  23. :)) Dragi moji, ma znala sam da ce vam se dopasti, ja sam se isto odusevila kad su konacno ispali kao pravi bageti, a nisu losi ni kao obicni hlepcici, za rusticni izgled korice ne morate ih cak ni premazivati.:))

    Konacno sam nabavila "dasku" za fotkanje, a naocare su specijalno pozajmljene od chefa za ovu priliku.:D

    U originalnom receptu mozete videti da se pocetno "starter" testo (ili "pelcer") odmara puno duze, ali dovoljno i ovoliko jer sada je vec toplije vreme, vi slobodno isprobajte i na taj drugi nacin pa vidite kako vam vise odgovara.:)

    @ Anja, slazem se potpuno, za fino pecivo treba odvojiti vreme, ne moze nista na brzaka... dokaz su svi moji neuspeli hlepcici pre ove konacne verzije.:)
    @ Cinnamon&Thyme, hvala.:)
    @ Majo, ne sumnjam da ces ih ti super napraviti.:)
    @ Gordana, hvala puno.:)
    @ Tamara, vredelo je isprobavati, i nama su se isto svideli ti punjeni hlepcici.:)
    @ Tanja, molim te javi ako ih budes pravila.:)
    @ Tamara, mogla bi se staviti i neka sunkica ili nesto tako slicno da fino zamirise.:)
    @ Slatka recenzija, hvala... bice mi drago ako isprobas.:)
    @ Jelena, hvala.. moracu da potrazim receptic na tvom blogu, sada i mene kopka.:)
    @ Snjezo, morala sam da pozajmim sve rekvizite samo zbog fotkanja.:)
    @ Taci, vazi... cekam recept!:))
    @ Vesna, testo samo blago pokupim sa oboda i prebacim na sredinu, 2-3 okreta i okrenem onu lepsu stranu gore, vrlo je vazdusasto i za sat vremena ispuni skoro celu posudu (nemam tu masinu za hleb, pa ja to sve rucno;).Korica stvarno bude fina, a moze se malo poprskati vodom i ostaviti par minuta pokrivena ako zelimo da bude bas mekana.
    p.s. muzika mi je bas nekako fino isla uz ovaj recept.:))
    @ Irena, hvala puno dragi moj komsiluk!:)
    @ Natasa, posto si ti tamo na licu mesta, onda ces moci da probas i uporedis da li su bar malkice slicni, puno te pozdravljam!:)
    @ Jubistacha, hvala... cekam utiske!:)
    @ Zoko, muziku mozes slusati na ovom video snimku desno, samo klikni i uzivaj!:)p.s. imam super komsiluk, ma necu ih menjati..:D
    @ Tina, hvala ti puno::)
    @ Miki, nema na cemu, drago mi je ako ecept fino posluzi, javi kako su uspeli.:)
    @ Nely, tebe primam odmah u komsiluk!:)kiss

    ОдговориИзбриши
  24. Hvala ti na pojašnjenju. Mašina je crkla ali sam uz recepte za nju bar savladala neke vrste hleba;-)))

    ОдговориИзбриши
  25. Baget je prava stvar za sva uživanja :) Ovaj način spremanja hleba sa starterom je stari dobri recept naših baka ..Moja je mama baš tako mesila hleb, i ja sam to radila u doba sankcija, vreme je da se opet podsetim i obradujem ukućane :)Savršena prezentacija :)

    ОдговориИзбриши
  26. Draga, znaš da više niti ne moram hvaltiti tvoje recepte koliko mi je svaki posebno drag! Stvarno prekrasno! A tek ove novine, naočale i kavica sa strane, ma prekrasno! Sad me baš uhvatila nostalgija za parizom, onako finoj kavici u nekoj mirnoj uličici, dok grickaš sir i kruh i dok pratiš užurbani hod Parižana :)

    ОдговориИзбриши
  27. Izgleda božanstveno...
    Malo je priprema predugačka, ali sugurna sam da vredi svaki minut. Probaću sigurno jer sam se totalno posvetila isprobavanju hleba:)

    ОдговориИзбриши
  28. Draga Lana, dok grickam ove bagetiće, koji izgledaju kao da su ovaj čas izašli iz kakve fancy pariške pekare, čestitaću vam svima na časopisu Mezze, stvarno ste napravile prvorazredan posao, a onda se osvrnuti i na onu divotu s ružama u postu ispred! :)
    Umjetnik si i tu se nema više što puno dodati ni oduzeti! :)

    ОдговориИзбриши
  29. @ Vesna, drzim fige za novu masinu, a nadam se da cete uzivati u ovim hlepcicima i dok ona ne stigne na red.:)
    @ Jafi, hvala ti, za mene je ovo bilo nesto novo jer nisam nikada radila pecivo na taj nacin, ali mislim da cu ubuduce cesce praviti.:)
    @ Tamara, hvala!:)
    @ Majo, nadam se da ce biti prilike za jos jednu kaficu u nekom ljupkom pariskom kaficu, zelim ti to od sveg srca!:)
    @ Nevena, jako bi me radovalo da neko isproba ovaj receptic, i meni se u pocetku sama priprema cinila dugom i komplikovanom, ali sam posle prvih bageta promenila misljenje.:)
    @ Tadeja, hvala ti na svemu, saljem veeeliki pozdrav T&T timu!:))

    ОдговориИзбриши
  30. @ Petra, vazi... nadam se da ce vam se dopasti.:))
    @ Iliana, thank you so much... I'm so happy to hear that you tried this recipe, hope you enjoy it all.:))

    ОдговориИзбриши
  31. Zdravo!:) Po prvi put sam ovde. Naišla sam na recept i već ga probam. Čekam da naraste, pa da premesim pa opet... :)

    Hvala!

    ОдговориИзбриши
  32. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  33. Hlepcici rastu u plehu, ostalo je jos samo da se ispeku. I naravno, da ih isprobamo. Ja sam imala potpuno poverenje u vas recept, pa sam odmah pravila duplu meru :-)
    Posto mi u kuci preferiramo integralne hlebove, htela sam da vas pitam da li znate moze li se umesto dela belog brasna staviti npr.graham brasno? Da li bi se testo isto ponasalo, odnosno da li bi konacan rezultat bio ovako dobar kao sto je sada?

    ОдговориИзбриши
  34. Kako su diiivniii!! Ja sam jednom pokušala da ih napravim po nekom receptu sa neta, ne sećam se više ni kom i bili su potpuna katastrofa :P Od onda nisam mogla da se nateram da pokušam ponovo :) Ali sad definitivno hoću, verujem Vašim receptima :)

    ОдговориИзбриши